DARPA chce zrušit hesla. Heslem bude samotné psaní na počítači

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 49

Názory k článku

avatar
21. 03. 2012 17:09

To bude asi nějaká "recyklovaná" informace. Dynamika psaní textu není přeci žádna novinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2012 08:55

To je přece známá klasika - heslo je 3x zadané špatné heslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2012 00:23

"'.... klasické autorizaci uživatele pomocí textového hesla, očních skenerů nebo otisku prstu."Hned 2 zakladne chyby v jednej vete. AUTORIZACIA je tu pouzita uplne mimo, autor mal zjavne na mysli AUTENTIFIKACIU. Co sa tyka biometrie (ocne scannery, odtlacky prstov), jej primarna uloha je IDENTIFIKACIA pouzivatela, t.j. kuknem do kamery a zadam heslo, resp. swipnem prst cez snimac a zadam heslo (resp. nejako inak sa autentifikujem). Riesenia, kde napisem Ferko, kuknem do kamery a pusti ma to dnu su z principu zle a pouzitelne mozno na ochranu vstupu na zahradku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 22:13

Je to NESMYSL.Zaprvé charakteristika psaní je pro danou osobu jedna a těžko chce mít někdo stejné heslo pro všechny služby.Zadruhé by stačilo, aby daný člověk napsal nějaký kratší či delší text na cizím počítači a hned by tu charakteristiku prozradil a už nikdy nemohl použít (leda, že by změnil charakteristiku psaní, ale to je řádově složitější než vymyslet si nové heslo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 22:00

Dovedu se 100krát podepsat prakticky stejně. Pokud jsem se však měl na přepážce v bance podepsat přesně podle podpisového vzoru, nastával obvykle problém. Ne, že by mě to v době internetového bankovnictví nějak trápilo, napadlo mě to jen jako taková paralela - stres vykoná své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 20:43

TOŽI TOŽI TOŽI, ZE ŽALÓDA OSTŘIHLI MNĚ KÓŽI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 20:23

DARPA je Defense Advanced Research Projects Agency, Myslím, že je to americké ministerstvo obrany. Tito lidi samozřejmě nemají zájem, aby kromě armády kdokoli zadával hesla, nebo cokoli šifroval. V době Face*ooku a obav z terorismu už přece soukromí "neni v módě a neni potřeba". Za socialismu jsme nadávali na odposlechy, cenzuru, šmírování, bonzování a podívejte se, kam to dnes dotáhla nejdokonalejší demokracie světa, Dnes už mají s hesly na harddiskách problém i americké civilní soudy, tak proč jim to ještě neusnadnit.Nedělám si iluze, že se člověk prostým vyhodnocením charakteru zadávání loginu prostě občas nepřihlásí třeba kvůli chybě softwaru. Prostě to ten systém špatně vyhodnotí. Bude to muset být pořádně odladěné. A myslím, že nepředvídatelných anomálií je v lidském chování tolik, že to může stroj prostě zmást. Zhroucní softwaru nebo jiná chyba samozřejmě může vzniknout i při zadání hesla, ale to už je tak zavedená a vyzkoušená technologie, že náchylnost k chybe je minimální.A samozřejmě login je dost často známý údaj viz e-mail, takže útočník se nemusí zdržovat louskáním hesla nebo brutal force uhodnutím a nebo jakýmkoli jiným prolamováním hesla s nenulovou časovou náročností. Přihlašovací rutina se snadno vyřadí nebo obejde a login je známý, takže cesta ka datům je otevřená a o to armádě a jiným represivní složkám samozřejmě jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 19:35

Autorizace != autenizace !!
Přesnost této metody je nízká. Existují i jiné exotické metody, jako je ježdění s myší, pach, nebo tvar ucha.http://www.fbi.vsb.cz/miranda2/export/sites-roo... ...
Na obrázku č.3 je zajímavé srovnání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 03. 2012 17:39

Já nevím, ale když už budu muset napsat uživatelské jméno, aby to mohl počítač vyhodnotit, tak nebude už jednodušší zrovna napsat i heslo? Možná, že kdyby by mi někdo ukradlo login, tak by to mohl systém vyhodnotit později podle stylu práce a podniknout kroky k ochraně proti zneužití, ale pro prosté přihlášení je to blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 17:28

By mě zajímalo, proč se vlastně musí zadávat nějaké trapné heslo třeba u diskuzí na Živě.cz, iDnes, apod.... To jako aby mi někdo neukradl moje uživatelské jméno, které jsem pracně vymýšlel celých 5 sekund? Nejlepší je iHned - prostě zadám komentář, odešlu a nazdar. Žádná hesla, žádná usernames... k čemu taky? U takovýchto záležitostí je heslo/username jen nebetyčný opruz uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 16:43

Dobrá blbost. Děkuji, nechci. To už radši ten otisk prstu. Je to blbost už jen v tom, že by to musela podporovat klávesnice. Jak chcete na jakékoliv dnešní klávesnici měřit sílu stisku a cokoliv jinýho? To je kravina...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 16:37

Po vlastní úvaze, a po přečtení pár komentů tady, myslím musí každý dojít k tomu, že je to blbost, stačí vyměnit klávesnici nebo sebemenší detail a už člověk píše jinak se asi někdo v americe nudil nebo potřebuje vykázat činnost :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 16:27

Máte asi chybu v nadpise. Slovo "toži" nějak neznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 14:15

Docela verim tomu ze kdyz zadavam svoje jmeno a obecne pracuju s tim samym pocitacem, tou samou klavesnici a tou samou mysi nekolik let tak se po te dobe da poznat ze jsem to ja i jen podle toho jak s nimi pracuju. Ale staci abych dostal novou klavesnici, novou mys, nebo se treba jen spatne vyspal a hned to jde vsechno do haje a razem se s tim chovam uplne jinak. Treba zrovna vcera jsem se vyspal opravdu blbe a tenhle vynalez by me zarucene cely den vubec nepustil k praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 03. 2012 13:39

Hesla bych nerušil... Více-fázová autorizace je budoucnost. Tedy nejen heslo, ale i otisk(sejme ho třeba myš při uchopení), tvář(web kamera) i tohle se k tomu dá přidat. Čím více faktorů, tím bezpečněji a spolehlivěji.Důležité je také přejít ze "Something you know" na "Something you have", protože lidi jsou prostě hloupí a nic si nepamatujou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 13:11

Když vidím matku jak se přihlašuje na mail a datluje to šestimístný heslo jednou pět sekund a jindy patnáct, nemůžu se ubránit pocitu, že u ní by tato "technologie zítřka" neslavila úspěch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 03. 2012 12:45

Konichiwa, Heslem toži-san !
K věci .. pochybuji, že by tato technologie měla šanci na úspěch - osobně určitě jiným "stylem" píšu na notebooku/stolním počítači/ mobilu .. navíc pokaždé jinak - jsem unavený, píšu pomaleji, mám notebook na klíně - píši jinak než na stole. Takže ve finále bych jako uživatel zadal množinu cca 30 stylů psaní a při každým loginu se strachoval, jestli náhodou nepíšu jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 03. 2012 11:41

Dostanu novou klavesnici kde budou tlacitka trochu jinak velke a hned se neprihlasim. Nevim zda to je krok kupredu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 03. 2012 11:27

heslemt toži XD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 11:16

Heslemt toži je zrejme autor napadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 11:12

To je sice hezky, ale co když přijdu o prst nebo o celou ruku. To se pak už nikam nepřihlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 03. 2012 11:11

Už se teším, až mě v budoucnosti po několika pivech odmítne systém přihlásit, protože budu psát jinak než obvykle... no, možná to tak bude i lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2012 11:07

Co to je? Heslemt toži

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor