Snapchat funguje pouze čtyři roky, za tu dobu však nabral enormní množství uživatelů. Podle poslední zprávy, kterou vydal Bloomberg, použije tuto platformu alespoň jednou denně 150 milionů lidí. A to je minimálně o 10 milionů víc, než je denně aktivních na Twitteru. Pro mikroblogovací sociální síť je to přitom další rána, počet nových uživatel totiž klesá.
Twitter hrál dlouhou dobu dvojku mezi komunikačními platformami a sociálními sítěmi. Postupně jej však odsunul Instagram, WhatsApp i Messenger od Facebooku.
Primární funkce se u obou platforem liší – zatímco u Snapchatu jde především o komunikaci, Twitter je hlavně sociální sítí. Oba produkty však doplňují i vedlejší funkce, které zvládá konkurence. Na Snapchatu najdeme zpravodajské i zájmové kanály ke sledování a naopak na Twitteru lze komunikovat prostřednictvím soukromých zpráv.
Twitter se přitom dlouhodobě snaží různými způsoby přilákat více lidí, zatím však ten správný recept nenašel. A tak jsou pravidelné finanční výsledky nejen o červených číslech, ale také o stagnující uživatelské základně.
Mohlo by vás zajímat: