No jo, napsal jsem to blbě.
Apple má nejpropracovanější marketing ze všech consumer-grade IT značek na světě.
Ty si nevšímáš toho product placementu, WoM (ať již umělého nebo přirozeného), těch reklam a upoutávek?
Jen tak v krátkosti: Vstanu, otevřu web. Je tam reklama od Mall.cz na iPody, pokračuju na žive.cz. Milion článků, o jejichž původu si nedělám iluze. Ve škole plakáty a upoutávky iKnow klubu. V časopisech nápadný product placement obzvlášť v "lifestylových" magazínech pro slepice. Opět reklama v časopise, tentokrát nijak neskrývaná (iPod je skvěký, protože podtrhne tvou nekonformnost a přitáhne na tebe pozornost). Po návratu domů se podívám na Dextera (MBP17), Californication (BlackBook), Dr.House (iMacy) a večer zajdeme se slečnou na promítání Twilightu (BlackBook).
Reklama k prodeji prostě patří, není tedy důvod ji skrývat nebo se za ni stydět...Nechci, aby to vyznělo nijak špatně, s produkty "Jablka" jsem naprosto spokojený. Jenže z trochu jiných důvodů, než většina lidí. Co mluvím se spolustudenty a přáteli, většina vlastní iPhony a Macy ne proto, že by se jim pracovalo lépe či by využili výhod nixového systému, ale proto, aby na přednáškách vypadali cool. Zpátky nechtějí proto, že s ThinkPadem a Nokií E72 už tolik parády nenadělají.
Podotýkám, čest vyjímkám.