To, že mnoha sportovcům nekoluje v těle pouze krev, ale i nějaká ta nepovolená chemická substance, není nic nového. Krásným důkazem technologické éry, ve které žijeme, je ale i nástup nové generace testů kol na cyklistických závodech.
Do rámu sportovního speciálu se totiž díky miniaturizaci vleze ledacos včetně posilovacího motorku, který je pochopitelně mnohem menší a dostatečně skrytý než u běžných amatérských elektrokol. Mezinárodní cyklistická unie UCI proto zkraje roku začala provádět sofistikované skeny bicyklů na závodech a nyní oznámila, že se svou technikou dorazí i na Tour de France, kde hodlá provést 3 000 až 4 000 testů.
Skrytý elektromotor/posilovač v rámu kola
UCI v rámci testů vyzkoušela snad všechny myslitelné analýzy od rentgenového a ultrazvukového snímání po tepelnou kameru, která může odhalit podezřelé (umělé) zahřívání některých komponent, nicméně jako nejspolehlivější se prý ukázala analýza magnetického pole.
Celé zařízení se skládá z generátoru magnetického pole a tabletu, který ukáže případné deformace, které způsobí buď skrytý elektromotor a baterie. V podstatě se tedy jedná jen o sofistikovanější a přesnější variantu magnetometru, který je součástí chytrých telefonů a vedle kompasu ho lze softwarově využít třeba i k detekci elektrického vedení schovaného pod omítkou.
Pokud tedy letos plánujete vyrazit na Tour de France, miniaturní elektromotorky z Alibaby raději nechte doma.