Corel uvolnil WordPerfect Office X3

Diskuze čtenářů k článku

tonda  |  19. 01. 2006 09:49

Osobně s WP zkušenost mám, a to ne příliš dobrou. Koupil jsem si verzi 2000, což byla vyložená hrůza - člověk uložil soubor do formátu rtf a ihned ho chtěl znovu oteřít, ale to už nešlo. Pády programu byly též velmi časté. Celkem použitelným se program stal až po service packu 4 (!!!) Podobné "zážitky" mám i s Venturou 8, tak ovšem stačil SP 2 a několik patchů. Celkově bych to hodnotil takto: WP má ohromný potenciál a spoustu funkcí, které nebude mít MS Oppice ani za 10 let, ale je na něm jasně vidět, že se ve skutečnosti jedná o ruský produkt (firma je sice v Kanadě, ale aspoň na WP dělají z větší části Rusové) a tudíž je v mnoha ohledech velmi odfláknutý.
Další, ne nepodstatnou věcí, je lineární přístup programu k textu. To je věc zcela ojedinělá a člověk, který je zvyklý na odstavcový přístup (který je snad u všech ostatních textových procesorů), nemá dle mého názoru vůbec šanci, že by si na tento přístup zvykl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 01. 2006 20:45

1. (RTF) Je pravda, že verzi 2000 (9) jsem měl rovnou až se SP4 a vždy ukládám do WPD, do RTF převážně na export. Ale poslední skoro rok jsem ve verzi 11 psal rozsáhlou knihu, spolu s textem knih měl otevřeno několik DOC a RTF souborů a bez problémů.
2. (Lineární přístup):
a) A co vám brání všechno dělat přes styly odstavců (které tam kromě otevřených a jiných stylů jsou)?
b) Naopak na WP se mi líbí, že mě nenutí dělat věci jak někdo rozhodl, ale můžu tak jak chci. A Reveal Codes - naprosto jedinečná věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
npet, npet  |  18. 01. 2006 22:32

Docela by mě  zajímal ten "import pdf". Kdyby to ten program opravdu uměl, rád bych za něj ty peníze dal. Tohle reklamuje spousta programů, ve skutečnosti pak umí prd. Jsem zvědavej, jestli najdu nějakou trial verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider007  |  18. 01. 2006 22:40

Trial verze je (samozřejmě) na stránkách Corelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  18. 01. 2006 18:19

Já jsem na WP začínal (WP5.1 pro DOS), kdy byl MS Word ještě v plenkách, pak jsem měl WP8, WP10 a skončil jsem u WP2002. Dál už tento produkt používám jen pokud se musím vrátit ke straším dokumentům. WP2002 mi nenačte obrázky (GIF) z dokumentů vytvořených pod WP8. Ano vím kde je problém, je to v informaci pro rozlišení v hlavičce GIFu ale fakt mě štve že tohle zahrnuli ve filtru pro WP10 a pozdější. Takhle bych musel přetransformaovat všechny obrázky. Dále celý soft je dost nestabilní a u WP2002 je kuriozní i to že hlasí že dokumnet nebyl uložen i když byl. V žádné záplatě tohle Corel nevylepšil. Jinak i s dalšími produkty Corelu nemám nejlepší zkušenosti. Např. pro návrh plakátů (vědeckých) jsem již Corel Draw po mnoha problémech při tisku (chybející a nevytištěné grafy, pomalost, někdy program přestal odpovídat úplně) na plotter raději opustil a používám Power Point. Takže bye bye Corel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  18. 01. 2006 18:25

ještě jeden problém s WP - "wordperfectí" dokumenty jsou náchylné na "nakopnutí" či chyby - projevuje se to tak že ho sice načtěte ( v tom lepším případě) ale prostě ho nevytisknete. Pak jste úplně v háji a můžete začít tvořit znovu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider007  |  18. 01. 2006 22:42

Pracuji s WP od verze 5.1 a nikdy jsem uvedené potíže neměl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  19. 01. 2006 08:12

Mohu jen potvrdit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 01. 2006 20:34

Používám WordPerfect denně od roku 1988 a opravdu závažně poškozený soubor jsem měl jednou (a možná to je ještě bylo chybou PC). Naopak Word mrví soubory každou chvilku, o čemž ostatně svědčí to, že Microsoft cítil potřebu do menu přidat obnovu poškozeného souboru. -- A mimochodem WP "odjakživa" teda miminimálně od verze 4.2 z roku asi 1986 vždy dělal "timed backup" odděleně od původního souboru, který tak zůstává netknutý. Jako "´úasnou novinku" to Word zavedl myslím ve verzi 97. Navíc i při ukládání pod stejné jméno souboru nejprve vždy ukládá "vedle", teprve až se přesvědčil, že soubor úspěšně uložil, původní přejmenoval na .bk! nebo tak nějak, novému dal původní jméno a starý smazal. Šlo (ještě jde?) nastavit, že mám původní soubor rovnou přepisovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  18. 01. 2006 18:41

No...
Srovnávat CorelDraw a PowerPoint chce opravdu kus... no... přímo vědecké odvahy.
Jste možná první člověk na světě, který dělá plakáty v PowerPointu, gratuluji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John S  |  18. 01. 2006 19:06

no já bych si možná i přisadil... to už chce notnou dávku masochismu... Kdyby alespoň napsal, že přešel ke QuarkXPRESS, to bych pochopil, ale powerpoint?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jzednik  |  18. 01. 2006 19:53

No, abyste se nedivil, jsem rok v Belgii ne universite v Liege a tady se k tvorbe plakatu nic jineho nez powerpoint nepouziva. Ono tady se prekvapive hraje na legalni software. Ja pp nesnasim, ale co muzu delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  18. 01. 2006 20:10

Setkal jsem se s tim, ze spousta lidi pouziva v akademickem prostredi PowerPoint na postery. Proc? Maji ho legalne a umi ho. V zakladnich vecech postacuje. Ja bych na to ale pouzil asi InDesign.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  18. 01. 2006 20:23

Delani posteru v PP je bezne i v ceskem akademickem prostredi. Bohuzel pro ty, co to pak tisknou, ale vedcove s tim holt prostě umi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ben  |  19. 01. 2006 09:39

Ja pouzivam na postery OpenOffice.org Draw. Vysledek vyexportuju do pdf a zadna tiskarna s tim nema problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Zich  |  18. 01. 2006 17:32

Mimochodem, kdyz uz jste se podivali na stranku Corelu, tak jste si take mohli vsimnout, ze vysel predevsim novy CorelDRAW X3 Koho proboha zajima nejaky office ..., resp. co je na dalsim office programu tak ukrutne zajimaveho.

Vyzkousel jsem ho a samotny CorelDRAW ma novy (a zda se, ze celkem uzitecny) nastroj na vyplnovani ploch a ten nesikovny dialog na formatovani textu byl nahrazen postranimi panely. Samozrejme tam je jeste nekolik dalsich novinek, ale tyhle jsem tak asi ty dve nejzajimavejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepan  |  18. 01. 2006 16:08

Hlavne jestli takove clanky ctou i ti, kteri porad vykrikuji neco o monopolu M$.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  18. 01. 2006 14:09

že si ale fanděj...... denně 20 000 tj. za rok 7 melounů......
jj taky hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MB.  |  18. 01. 2006 15:23

Proc ne, ja mam jednu licenci doma a dalsi v praci. V US na univerzitach zcela bezny produkt stejne jako MS. US pravnicke firmy nic jineho moc nepouzivaji. Rozhodnuti US soudu jsou publikovana ve trech formatech: HTML, PDF a.... WordPerfectu. Kdo neveri, precte si rozhodnuti soudu treba v pripade MS: http://usvms.gpo.gov/findings_index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  18. 01. 2006 16:56

Jo, jenže se jedná o verzi wpd 6 a tato je, tuším, 13.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  18. 01. 2006 21:36

Profesionalita WordPerfectu je mimo jine v tom, ze od verze 6 nemuseli menit format souboru ... Navic perfektne zdokumentovany, dokumentace dostupna zdarma, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda  |  18. 01. 2006 22:27

S tim formatem jednoznacny souhlas. Pred mnoha a mnoha lety, tak 94 plus minus, mi prinesl kolega disketu, kopie filu z pasky, cely smutny, ze napsal ve statech nejaky clanek na nejakem VMS sytemu a ted nevi co s tim a ze by ten text potreboval... no, slitoval jsem se, snad pujde vyziznout aspon cisty text, ze....jenze pak jsem v hexdex uvidel povedomou hlavicku s pismeny WP. Tak jsem to jen tak z foru otevrel ve dosovske WP 5.1 - a ted se podrzte, normalne se to nacetlo, jen tabelatory v textu davaly divne rozmisteni (zjevne definice sitove vykonne tiskarny z roku raz dva). Stacilo tabelatory makrem nahradit - a text pak vylezl z tiskarny v normalni kvalite. Celkem prace na 2 minuty. Tehdy jsem pred WP hluboce smekl. (Mirne jsem smekal uz drive, kdy to byl jediny soft, ktery tiskl spravne cesky na laserovych tiskaranach aniz byl pocesten, ano, hovorim o dobe, kdy i T602 s tim mela problemy) Rad bych znal priklad dalsiho softu z 80/90 let, kde slo prechazet mezi PC a VMS....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  18. 01. 2006 15:25

krat 80 dolaru (pro jistotu pocitam nizsi cenu) je pres pul miliardy dolaru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Foobar  |  18. 01. 2006 12:49

hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor