CodeWeavers pracují na implementaci DirectX 11 pro Linux

CodeWeavers pracují na implementaci DirectX 11 pro Linux

Pokud jde o počítače, Windows si stále drží pozici hlavní platformy, na kterou tvůrci her cílí. I když je možné přes emulace typu CrossOver (staví na open source základech Wine) spouštět i některé hry s DirectX 9, moderní hry už ve většině případů vyžadují novější verze DirectX.

Tým CodeWeavers, který se podílí na vývoji CrossOveru, na blogu prozradil, že pracují na implementaci podpory DirectX 11 pro Linux, takže bude možné pouštět i moderní hry. Zaměřují se i na optimalizaci herních ovladačů a zvýšení výkonu grafické karty.

Klepněte pro větší obrázek
CrossOver používá i ověřené profily pro provoz vybraných aplikací určených pro Windows

I když nelze očekávat, že vše bude okamžitě fungovat bez jakýchkoli problémů, jsou to krůčky, které by mohly pomoci Linuxu v oblasti podpory her a částečně i zvýšit zájem tvůrců her. Na Linux sází i Valve se SteamOS, takže i taková přechodná řešení znamenají alespoň částečné usnadnění pro tvůrce her, kterým by se nevyplatilo kód předělat tak, aby běžel nativně i na Linuxu. Nové verze software CrossOver s podporou DirectX 11 bychom se měli dočkat ke konci roku 2015.

Témata článku: Windows, Linux, Operační systémy, DirectX, Super, Tvůrce, Lin

60 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Axel_foley4 2. 7. 2015 15:32:22
    To je moc dobře !! když budou hry i na Linux tak mu poroste podíl na trhu...
  • Hawkey1234 2. 7. 2015 13:02:07
    Co to, tady jsou dnes jen Linuxáci ?
  • _V7s_ 2. 7. 2015 10:31:12
    Ještě před 5 lety by mě nenapadlo, že Linux bude jednou herní platforma :-D
Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí