CodeWeavers pracují na implementaci DirectX 11 pro Linux

CodeWeavers pracují na implementaci DirectX 11 pro Linux

Pokud jde o počítače, Windows si stále drží pozici hlavní platformy, na kterou tvůrci her cílí. I když je možné přes emulace typu CrossOver (staví na open source základech Wine) spouštět i některé hry s DirectX 9, moderní hry už ve většině případů vyžadují novější verze DirectX.

Tým CodeWeavers, který se podílí na vývoji CrossOveru, na blogu prozradil, že pracují na implementaci podpory DirectX 11 pro Linux, takže bude možné pouštět i moderní hry. Zaměřují se i na optimalizaci herních ovladačů a zvýšení výkonu grafické karty.

Klepněte pro větší obrázek
CrossOver používá i ověřené profily pro provoz vybraných aplikací určených pro Windows

I když nelze očekávat, že vše bude okamžitě fungovat bez jakýchkoli problémů, jsou to krůčky, které by mohly pomoci Linuxu v oblasti podpory her a částečně i zvýšit zájem tvůrců her. Na Linux sází i Valve se SteamOS, takže i taková přechodná řešení znamenají alespoň částečné usnadnění pro tvůrce her, kterým by se nevyplatilo kód předělat tak, aby běžel nativně i na Linuxu. Nové verze software CrossOver s podporou DirectX 11 bychom se měli dočkat ke konci roku 2015.

Témata článku: Windows, Linux, Operační systémy, DirectX, Emulace, Super Bowl, Tvůrce, Dirigent, Lin, Super

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu