Cítím něco smradlavého okolo Facebooku a internetových firem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 80

Názory k článku

20. 06. 2011 09:05

Ovšem sama značka "Facebook" má dnes tipuji hodnotu aspoň miliardy, nevím, jestli existují nějaké přesnější odhady.
Nápad to byl dobrý, devalvovaný neustále se stupňující exploatací vylákaných osobních údajů. Hodně asociální "social network":)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 19:47

"Cítím něco smradlavého okolo Facebooku..."Asi se tam někdo usral...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 16:28

vtipne kolko prispevkov kvoli jednej absolutne nicim nepodlozenej spekulacii o mozno pade fakbuku.a este odpoved k titulke:
podpazusie. zapnut klimu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 15:27

TAK JÁ JSEM SI NA FACEBOOKU ZKUSIL ZALOŽIT účet a následně skupinu a celkem dost jsem s tim při zakládání zkusil, nakonec tam tam moje skupina neni nikde vidět, dokonce se jmenuje jen podle mého emailu a snad tam prý bude vidět až získám minimálně 25 přátel, nebo co, je to celkem dost debi * * ní, nechápu proč tam tolik lidí leze a co z toho má . . asi je to tim propojením s telefony a je to moderní trend, asi to za chvíli spadne, protože takovéhle nápady tady byly už dávno a nic, jedině facebook vydělal miliardy z ničeho, kdyby tam neměli účty bývalí spolužáci a já je nemohl kontaktovat, tak už bych tam účet taky neměl (on vlastně snad ani zrušit nejde)
a ta bezpečnost, to je kapitola sama pro sebe !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 13:52

Nevím proč by měl Facebook pořád růst...
- Když počítám 6 miliard lidí(což je maximální limit), tak počítač mají vesměs jen bohatí lidé, připojení k internetu má ještě míň lidí. Dál taky věková skupina Facebook lidí(15 - 30) a typický Facebook uživatel...
- Vůbec se divím, že Facebook dosáhl na 500M. Tipuju, že miliardu nikdy nedosáhne.
- Ať tak nebo tak, jednoho dne se počet uživatelů ustálí... a přibývat budou nový uživatelé jen v určitém nízkém poměru k porodnosti.Cílem Facebooku, ale rozhodně neni někonečný růst.
- Podle mě je cílem aby tam byli všichni... a všechno na sebe vykecali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 13:04

ja citim neco smradlaveho na burze a v globalni financni situaci. pokud by mela prijit dalsi hyper-krize, tak zavislost na burze by facebook smetla. pokracujme v tom spekulativnim duchu - co kdyby facebook vygeneroval neco jako svoji vlastni menu? svoje vlastni jistoty? :D ...ale ja nicemu nerozumim a jen tak si tady pisu, co me napadne na tema spis toho smradu asi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 13:02

Problém s jakoukoli uzavřenou sítí je fakt, že dřív nebo později to začne lézt lidem na nervy, jste prostě závislí na tom kdo tu službu poskytuje a nemůžete utéct jinam. Podobná vlna odporu jakou zažívá teď FB se zvedla nedávno také proti Skype a nakonec před lety i proti ICQ.Teď ovšem nastává jednoduchá otázka, je kam přejít? a pokud ano, vědí lidé o takové službě a to je právě ten problém.Spousta lidí vědělo kam utéct od ICQ a je to vidět, jenže kolik lidí ví o nějaké náhradě za FB nebo Skype (dokonce je až zarážející kolik lidí z těch co mají gmail ani neví, že součástí toho je Talk a když už, tak stejně neví na co to je dobré).Ano, krajně nespokojení uživatelé odejdou, ale ti ostatní budou jen "frfňat", že se jim to nelíbí, ale budou dál zůstávat. FB by musel udělat nějakou "megabotu" aby i ti největší lenoši a BFU (lidí co si ani neumí založit účet, je jedno kde, je pořád dost) se začali zabývat tím jak přejít jinam.Z hlediska uživatelů se FB nemusí obávat, alternativy sice jsou, ale kdo z vašeho okolí je alespoň zná, asi nikdo.Co se týče generování zisku pomocí FB, to je otázka, problém je, že stejně ani sám FB neví kolik je vlastně těch aktivních účtů, když vezmu v potaz duplicitní účty, účty od kterých nemají uživatelé hesla nebo je mají deaktivované a nemohou se domoct nápravy, případně je prostě nepoužívají, může být tzv. zombie účtů na FB docela dost. To kolik může FB teoreticky vydělávat je uměle vykonstruovaná bublina založená pouze na ukazateli toho, kolik je na FB účtů jako takových.MS byl asi taky zklamán když koupil Skype a zjistil, že počet aktivních uživatelů je tak 3x nižší než počet Skype účtů. Prvotní zájem investorů o FB byl spíš v tom, že se čekalo, že se na tom dobře "napakují", protože se pořád mluví o tom jak je to "cool" a kolik tam je účtů a to samozřejmě přitahuje další investory což hodnotu FB dále zvedá, jenže tahle dezinterpretace údajů nemůže trvat věčně, jednou těch investorů bude dost a pak se proflákne, že faktický počet uživatelů FB není zdaleka tak růžový jak se o tom celou dobu mluvilo, pak půjde FB hodně rychle do háje.Navíc srovnávat Google a FB je trochu mimo mísu, protože Google neprovozuje žádné uzavřené služby (skoro), když nechce někdo z vašich přátel na službu Googlu, nevadí, stačí aby si zřídil jabber účet tam kde chce on a je vyřešeno, tohle nakonec spouští kaskádový efekt. V momentě kdy někomu z vašich přátel vypadne na dlouhou dobu jabber a on nakonec zjistí, že vám to funguje, půjde logicky tam, kde to "funguje". To samé, nejsem spokojen s kvalitou svého mailu, ale někdo z mých známých má mail jinde, který si vychvaluje, zjistím kde a půjdu tam. Kam půjdou nespokojení uživatelé FB, Skype to je nakonec jedno čeho, když jsou všichni uzavřeni v jedné "kleci" a nikdo jim vlastně ani nemůže říct, že je i něco jiného a lepšího. Každá uzavřená síť prostě musí dostoupit vrcholu mnohem dříve než sítě multiplatformní (mail), protože když nebudu počítat ty kteří stejně nikdy nic takového používat nebudou, je tu ještě poměrně nezanedbatelné procento těch kteří by to používali kdyby si mohli vybrat poskytovatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 12:46

Netová bublina číslo 2, aneb investorum za tych 10 let zasejc votrnulo.
Aspoň podle mýho subjektivního názoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 12:07

Z facebooku podle mě jednou bude něco na způsob občanského průkazu,S facebookem se lidé začali na internetu prezentovat pod svým jménem a to je to v čem je facebook jiný a kde je jeho hodnota..Všude jinde se uživatelé vyjadřují pod nějakým nickem, ale na Facebooku ne...je jen otázkou času kdy bude spuštěn verifikace identity jako má twitter a pak se to rozjede ve velkém..
Zahodíme opencard a za dvě miliardy se do prahy pořídí systém na NFC platby za MHD přes Facebook:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 10:15

Četl jsem, že není možné zrušit jednou vytvořený účet na FB. Je to pořád tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 09:49

Dám čtvrťák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 09:41

A mně by třeba bylo líto, kdyby Facebook zanikl, podobně jako MySpace. Kolem Facebooku se hromadí množství negativních názorů, samotný Facebook za to však nemůže. Záleží na tom, jak kdo se svým účtem naloží. Samozřejmě jsou lidé, kteří ten akorát ubíjí čas (farmville, skupinky, kvízy...), ale například pro mě Facebook představuje skvělý komunikační/organizační prostředek. A jak bylo napsáno v článku, jsem líný přecházet na něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 09:27

Hodnota facebooku je skutečně nafouknutá bublina. Mnoho firem si myslelo (a myslí), že díky facebooku budou dělat byznys. A tak se skoro každá větší společnost tlačí na FB, zakládá marketingová oddělení na FB a to jenom proto, že někdo někdy prohlásil, že FB bude super marketingový kanál - jenomže se takovéhle využití facebooku zatím nikomu nepovedlo a asi ještě dlouho nepovede.Možná, že nějakou cenu mají data registrovaných uživatelů, ale cena komerčního potenciálu FB je číslo vycucané z prstu, udržované z části těmi, kteří do FB už nějak investovali a teď zkrátka nemůžou říct, že to byl omyl (resp. manažerské selhání).FB jako prostředek každodenní komunikace tu bude s námi ještě hodně dlouho, ovšem jako očekávaný komerční prostředek, marketingový, případně distribuční kanál s hodnotou $100mld splaskne velmi brzy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Mě zaráží následující:1. Proč chce Facebook provádět IPO? Facebook nepředstavil žádné kapitálově náročné podnikatelské plány. Údajná výše jeho výnosů určitě výrazně překračuje náklady na provoz služby. Vstup na burzu se mi jeví jako zbytečný.
2. Není známa struktura příjmů/výdajů Facebooku.
3. Není ověřen počet aktivních uživatelů Facebooku. Sám Facebook při poklesu připouští, že jeho data jsou nespolehlivá. Pokud je mi známo, Facebook si neobjednal žádné reprezentativní statistické šetření podílu uživatelů Facebooku v populaci, které by potvrdilo jeho čísla. (Např. při průzkumu veřejného mínění by se tazatelé ptali respondentů: "Máte účet na Facebooku?")
4. Pokud je mi známo, Facebook čelí několika velkým žalobám (např. bratři Winklevossovi). Takže není jistá výše závazků Facebooku a částečně ani současné obchodní podíly ve Facebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 09:16

Ta cena FB je číslo vycucané z prstu. Skutečná cena je ta, kterou je někdo jiný ochoten zaplatit. Jinak to jsou jenom plané řeči...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 09:03

Pokud je facebook opravdu jen bublina, která praskne, upřímně mi to vadit nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 08:40

Facebook je pravděpodobně jen bublina. Není moc reálných důvodů proč by měli lidi používat ke komunikaci zrovna Facebook v takové míře jako dnes. Zvláště v prostředí tak dynamickém jako jsou sociální sítě.
Vidím jen dva možné scénáře:
1. stane se z něj klasika(norma) - všichni jej budou podporovat a zákazníci budou líní přejít na něco jiného.
2. zanikne tak jako vznikl - módní vlna se časem přesune jinam a Facebook zůstane pouze jedním z mnoha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2011 07:11

Problem .com firem (a tohle jsou .comy) je hlavne v tom, ze mohou extremne rychle nabrat sestupny smer. A jak se to jednou stane, uz se to sotva podari zvratit. Jsou to firmy jedouci na jedne, neopakovatelne vlne.I takove Zive je na tom lip, protoze Zive vytvari obsah. Facebook, LinkedIn MySpace apod. obsah nevytvari, ale jen agreguji.Nachylnost k rychlemu padu je rubem schopnosti rychleho rustu. Proste jak rychle FB vyrostl, tak rychle MySpace spadlo. (Skoro - roli hraje take celkovy rust internetu, ten uz ale ve vyspelych zemich narazi na strop.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 05:56

Fejsbuk nema ani nahodou hodnotu 100miliard dolaru, to cislo je magicky a rika, rychle rychle kupujte nebudou, IPO je jen vytahnuti penez z hejlu. Staci se kouknout ktery firmy maj hodnotu kolem 100miliard a hlavne jaky zisky musej generovat aby si tu hodnbotu udrzeli, tim nerikam ze po IPO nemuze fejsbuk dosahnout treba 150miliard...
Kouknete na YOKU, a ted na P (pandora) kdo koupil prvni den tak ma dneska asi radost, buhaha.
Bude to probihat asi takhle, tech skoro 500 investoru vlastni akcie, bude IPO a to se jeste nejaky ty akcie pridaj aby zbylo i pro nove ucastniky hry, nasledne tito stari investori zacnou prodavat ty svoje stary akcie, aby nejakej ten zisk meli, pro ne tim bude koncit jejich pusobeni v fejsbuku a to velice uspesne nove prichozim zbyte ten cernej petr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2011 02:23

No, proslycha se, ze Facebook byl zalozen s "pozehnanim" CIA. Takze se nedivim jeho upadku! Ale kdyz vidim Gibbsuv zidovksy nos, tak veskera duvera je ta tam, jinak taky, kde zada meni jmeno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor