Uber sice aktuálně působí ve více než 70 zemích světa, v Číně a Indii má ale problémy s poměrně silnou konkurencí. Nelze se tak divit tomu, že především v Číně je ztrátový a musí si kvůli tomu brát další investice a půjčky. Stejně je na tom ale i zmíněná čínská konkurence Didi Chuxing.
Didi Chuxing se nedávno proslavila tím, že do ní investoval miliardu dolarů sám Apple. Vzhledem k tomu, že Apple tajně vyvíjí vlastní elektromobil, mělo by jít hlavně o strategický krok, který bude hrát větší roli až v budoucnu.
Startup Didi Chuxing s aktuální hodnotou 28 miliard dolarů, což je stále přibližně o polovinu méně, než v případě Uberu (68 miliard dolarů), ale potřebuje rychle expandovat platformu nejen v Číně a okolí, ale i v zahraničí. V USA a dalších zemích se kvůli tomu spojil i s dalšími konkurenty v tomto segmentu jako je Ola, Lyft nebo Grab, se kterými tak společně táhne proti obřímu Uberu. V současném kole už tak dle informací webu Wall Stret Journal celkově získal přes sedm miliard dolarů.
Pokud jde o detailnější rozdělení, 3,5 miliardy získal od různých investorů, miliardu od Applu a 2,8 miliardy dolarů v podobě půjček. Půjčky si čerstvě vzal i Uber, konkrétně v hodnotě dvou miliard dolarů. A to i přes to, že nedávno dostal 3,5 miliardy dolarů.
Jak je vidět, obě společnosti investují opravdu hodně na vzájemný boj, což může být i kontraproduktivní z několika pohledů. V současnosti to těší především řidiče, kteří dostávají různé speciální odměny, když se přidají k Uberu nebo Didi. I řidiči ale začínají být vychytralí a objevují se různé podvodné systémy pro úpravu polohy nebo falešné jízdy. Řidiči si také vybírají hlavně lukrativní místa s vysokou odměnou a o méně výhodné jízdy se nezajímají.
Řešení těchto problémů je ale na samotných platformách, které musí takovému chování zabránit chytrými algoritmy a tarify.