Čínský gigant Didi pro sdílenou jízdu investoval desítky milionů dolarů do platformy pro sdílení kol ve městech

Čínský gigant Didi pro sdílenou jízdu investoval desítky milionů dolarů do platformy pro sdílení kol ve městech

Didi je jeden z největších čínských ale i celosvětových startupů, který je zaměřen na sdílení jízdy pomocí různých druhů dopravních prostředků, podobně jako Uber a další. V Číně je ale tak silný, že s ním dokonce i Uber vzdal boj a raději se s ním spojil. Apple dokonce nedávno do Didi investoval miliardu dolarů.

Didi má ale rozhodně ambice i v dalších oblastech, což naznačuje nová investice, kterou uskutečnil do startupu Ofo. Platforma Ofo se specializuje pro sdílení kol, což ale není žádná novinka, protože podobné platformy už v různých formách máme i v několika městech u nás. Ofo zatím spravuje kolem 70 000 „žlutých“ kol a má k dispozici mobilní aplikaci pro Android i iOS. Dle informací Bloombergu platforma uskuteční půl milionu jízd každý den.

Hlavní problém současných platforem je ale neschopnost škálování a to je právě oblast, kde by se měla výrazně projevit zkušenost Didi v oblasti sdílené jízdy – ať už z pohledu technologií, tak i logistiky a dalších částí, které jsou pro rychlý rozmach důležité.

Didi do Ofo zatím investuje desítky milionů dolarů, ale zároveň se stává bližším partnerem. V budoucnu by to potenciálně mohlo znamenat jak integraci do platformy Didi, tak i kompletní akvizici, která by vzhledem k hodnotě Didi nebyla žádným problémem.

Pro uživatele by bylo rozhodně zajímavé, mít na výběr co největší počet variant pro přesun z místa A do místa B v rámci jedné aplikace a platformy, pochopitelně dle možnosti ceny, rychlosti a dalších parametrů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud