Chrome dostane integrované blokování reklam. Funkce přijde příští rok, upozornil Google

V dubnu překvapila zpráva, že by Google mohl do Chromu nasadit blokování reklamy na webech. Nyní je toto oficiálně potvrzeno. Nebudou blokovány všechny reklamy, ale jen ty, které nesplní podmínky stanovené organizací Coalition for Better Ads (Koalice za lepší reklamy). Obchodní šéf Googlu Sridhar Ramaswamy to oznámil na blogu.

Coalition for Better Ads je sdružení firem ze všech pozic reklamního řetězce – jsou zde zastoupeni mediální vydavatelé, ale také poskytovatelé internetových reklamních systémů, marketingové agentury, ale i významní inzerenti. Společně stanovili podmínky reklamních formátů, které jsou akceptovatelné a které jsou již „za hranou“. Právě těmito standardy se bude nové blokování reklamy v Chromu řídit.

Standardy jsou stanoveny jak pro počítače, tak pro mobily. Nevyhovující jsou například vyskakovací okna, překryvná reklama, kterou nelze ihned zavřít, reklama s automaticky spouštěným videem se zvukem, abnormálně velké reklamní plochy překrývající web i při rolování atp. (viz galerie výše). Nicméně standardní překryvná reklama s možností okamžitého zavření nebo automaticky spouštěná videoreklama bez zvuku jsou v normě.

Funkce se v prohlížeči Chrome objeví začátkem roku 2018. Google nyní upozorňuje zadavatele reklamy, aby se na nové podmínky stihli připravit. Tvrdí, že blokovány budou i reklamy z jeho vlastního reklamního systému, když nesplní dané podmínky. Například když někdo nasadí silně blikající banner, který je rovněž nevyhovující (ovšem kdo v konkrétních případech rozhodne, co jsou a co ještě nejsou „rychle se měnící barvy“ však není jasné).

Na první pohled takové rozhodnutí vypadá rozporuplně - vždyť Google je firma postavená právě na internetové reklamě. Nepodlomí si tím vlastní byznys? Naopak, Google tím chce uživatele přimět k tomu, aby nepoužívaly externí blokátory reklamy, které zablokují kompletně vše.

Témata článku: Software, Google, Byznys, Prohlížeče, Chrome, AdBlock, Reklama, Obchodní šéf, Reklamní systém, Nová podmínka, Blokování reklamy, Blokování reklam, Překryvná reklama, AdBlock Plus, Koalice, Mediální vydavatel, Marketingová agentura, Zavření, Blokování, Reklamní formát, Zadavatel reklamy, Internetová reklama, Příští rok, Blikající banner, Funkce

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu