Google | Prohlížeče | AdBlock | Chrome

Chrome dostane integrované blokování reklam. Funkce přijde příští rok, upozornil Google

V dubnu překvapila zpráva, že by Google mohl do Chromu nasadit blokování reklamy na webech. Nyní je toto oficiálně potvrzeno. Nebudou blokovány všechny reklamy, ale jen ty, které nesplní podmínky stanovené organizací Coalition for Better Ads (Koalice za lepší reklamy). Obchodní šéf Googlu Sridhar Ramaswamy to oznámil na blogu.

Coalition for Better Ads je sdružení firem ze všech pozic reklamního řetězce – jsou zde zastoupeni mediální vydavatelé, ale také poskytovatelé internetových reklamních systémů, marketingové agentury, ale i významní inzerenti. Společně stanovili podmínky reklamních formátů, které jsou akceptovatelné a které jsou již „za hranou“. Právě těmito standardy se bude nové blokování reklamy v Chromu řídit.

Standardy jsou stanoveny jak pro počítače, tak pro mobily. Nevyhovující jsou například vyskakovací okna, překryvná reklama, kterou nelze ihned zavřít, reklama s automaticky spouštěným videem se zvukem, abnormálně velké reklamní plochy překrývající web i při rolování atp. (viz galerie výše). Nicméně standardní překryvná reklama s možností okamžitého zavření nebo automaticky spouštěná videoreklama bez zvuku jsou v normě.

Funkce se v prohlížeči Chrome objeví začátkem roku 2018. Google nyní upozorňuje zadavatele reklamy, aby se na nové podmínky stihli připravit. Tvrdí, že blokovány budou i reklamy z jeho vlastního reklamního systému, když nesplní dané podmínky. Například když někdo nasadí silně blikající banner, který je rovněž nevyhovující (ovšem kdo v konkrétních případech rozhodne, co jsou a co ještě nejsou „rychle se měnící barvy“ však není jasné).

Na první pohled takové rozhodnutí vypadá rozporuplně - vždyť Google je firma postavená právě na internetové reklamě. Nepodlomí si tím vlastní byznys? Naopak, Google tím chce uživatele přimět k tomu, aby nepoužívaly externí blokátory reklamy, které zablokují kompletně vše.

Diskuze (16) Další článek: Jak používat myš na více počítačích zároveň

Témata článku: Software, Google, Byznys, Prohlížeče, AdBlock, Chrome, Reklama, REK, První pohled, Překryvná reklama, BETT, DOS, Blokování reklamy, Koalice, Coalition for Better ADS, Blikající banner, Agresivní reklama, Integrované blokování, Marketingová agentura, Funkce, Internetová reklama, Významný inzerent, Reklamní formát, Chrom, Fun


Určitě si přečtěte

Podívejte se, co dokáže vyrobit jedna z nejexotičtějších 3D tiskáren v Česku

Podívejte se, co dokáže vyrobit jedna z nejexotičtějších 3D tiskáren v Česku

** Na jaře tiskla unikátní české respirátory ** Používá ji třeba Škoda Auto, a.s. ** Zajeli jsme se podívat do pražského showroomu 3Dees

Jakub Čížek | 12

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

** Windows 10 je na trhu 5 let, ale pořád má velké rezervy ** Ani desátá velká aktualizace, která vyjde na podzim, je nevyřeší ** Štvou nás Windows Update, Store, Nastavení atd.

Lukáš Václavík | 146

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 13

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

** Která klasická webová mapa se vám líbí nejvíce? ** Srovnali jsme šest velkých služeb v několika situacích ** Hlasujte v anketě

Jakub Čížek | 78


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 8 000 Kč

Test bezdrátových headsetů

Linux i pro začátečníky

Jak surfovat anonymně