Chrome dostane integrované blokování reklam. Funkce přijde příští rok, upozornil Google

V dubnu překvapila zpráva, že by Google mohl do Chromu nasadit blokování reklamy na webech. Nyní je toto oficiálně potvrzeno. Nebudou blokovány všechny reklamy, ale jen ty, které nesplní podmínky stanovené organizací Coalition for Better Ads (Koalice za lepší reklamy). Obchodní šéf Googlu Sridhar Ramaswamy to oznámil na blogu.

Coalition for Better Ads je sdružení firem ze všech pozic reklamního řetězce – jsou zde zastoupeni mediální vydavatelé, ale také poskytovatelé internetových reklamních systémů, marketingové agentury, ale i významní inzerenti. Společně stanovili podmínky reklamních formátů, které jsou akceptovatelné a které jsou již „za hranou“. Právě těmito standardy se bude nové blokování reklamy v Chromu řídit.

Standardy jsou stanoveny jak pro počítače, tak pro mobily. Nevyhovující jsou například vyskakovací okna, překryvná reklama, kterou nelze ihned zavřít, reklama s automaticky spouštěným videem se zvukem, abnormálně velké reklamní plochy překrývající web i při rolování atp. (viz galerie výše). Nicméně standardní překryvná reklama s možností okamžitého zavření nebo automaticky spouštěná videoreklama bez zvuku jsou v normě.

Funkce se v prohlížeči Chrome objeví začátkem roku 2018. Google nyní upozorňuje zadavatele reklamy, aby se na nové podmínky stihli připravit. Tvrdí, že blokovány budou i reklamy z jeho vlastního reklamního systému, když nesplní dané podmínky. Například když někdo nasadí silně blikající banner, který je rovněž nevyhovující (ovšem kdo v konkrétních případech rozhodne, co jsou a co ještě nejsou „rychle se měnící barvy“ však není jasné).

Na první pohled takové rozhodnutí vypadá rozporuplně - vždyť Google je firma postavená právě na internetové reklamě. Nepodlomí si tím vlastní byznys? Naopak, Google tím chce uživatele přimět k tomu, aby nepoužívaly externí blokátory reklamy, které zablokují kompletně vše.

Témata článku: Software, Google, Byznys, Prohlížeče, Chrome, AdBlock, Reklama, Integrovaný Google, Marketingová agentura, Koalice, Dobrá reklama, Vyskakovací okno, Reklamní formát, AdBlock Plus, Blokování reklam, Významný inzerent, Blokování reklamy, Mediální vydavatel, Integrované blokování, Google+, Překryvná reklama, Agresivní reklama, Zadavatel reklamy, Obchodní šéf, Blokování

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

Včera | Jakub Čížek | 165

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 154


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji