V jedné věci máš pravdu. Média to většinou překrucuji a dávají jen to, co se jim hodí. Ale. Tito velikáni toto mají dobře ošetřený i po právní stránce. Nevím jak je to u Androidu, ale určitě to tam také má. Ale v případě Apple to tam rozhodně je, pač, když se toto řešilo z jejich strany, tak jsem si pořádně přečetl podmínky používání služeb.Tedy. Každý uživatel před prvním použitím musí souhlasit s podmínkami použití. To znamená nejdřív si přečíst podmínky a pokud souhlasí, tak potvrdí. A zde je jádro pudla. Nikdo ty dlouhé podmínky nečte a jednoduše to jen potvrdí. Pak se není čemu divit, že dochází k těmto událostem.
V podmínkách je jasně a zřetelně napsáno co se děje před, při a po platbě. V případě Applu je tam jasně napsáno, že po potvrzení platby existuje 15 minutové okno, kdy není potřeba znovu zadávat heslo. Tudíž, kdo podmínky četl, o tomto oknu ví.Takže. Google nebo Android jsou v tomto jasně v nevině, protože to mají právně ošetřený. Zda je to morální, o to nejde. Chyba je tedy na straně matky, protože tím, že souhlasila s podmínkami, tak si jistě podmínky přečetla, a tudíž o tomto okně musela vědět. Bylo tedy na ní, aby si vlastními silami zajistila bezpečnost.
Že o nějakém okně nevěděla, nebo že nezajistila bezpečnost, je bohužel její chyba.To je skoro to samý, jako když někdo podepíše "výhodnou" smlouvu a pak se diví, že musí něco platit. Ten také bude raději na všechny strany řvát, že jej firma okrádá, než aby si přiznal, že udělal chybu.