Cestující v letadlech budou sledovat video na extrémně výkonných počítačích

Diskuze čtenářů k článku

Fiškus  |  29. 09. 2004 13:41

Přimlouvám se za to, aby se implementoval na palubu nákladních Antonovů, Herculesů a velkýcch dopravních letadel nějaký ten ENIAC, vejde se (snad) do nákladového prostoru, výpočetní výkon přebývat nebude, a na chlazení potřebuje ty dva letecké motory, které jsou - výhodně - už přece v konstrukci přítomny tak jako tak...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  02. 10. 2004 01:00

Probůh, kde jsi vyštrachal ENIACE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimir Rypar  |  29. 09. 2004 13:21

Server, 550 procesoru, ethernet... K cemu by ten ethernet byl pripojeny? K obrazovce?

Vrtalo mi to hlavou a tak jsem se podival do originalniho clanku. A ejhle - jde o "550 procesoru ukrytych za obrazovkami", "550 procesoru v sedackach"...  Takze 550 klientu, server s 6-ti TB, mezi switchi a serverem optika, mezi switchi a klienty klasicky (medeny) GB. 

Je to jenom trochu nestastne prelozeno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwa  |  29. 09. 2004 08:14

nejdriv chteji vykon a pak nevedi co s nim????jo a napajet to budou cim, to asi daji dalsi altiky co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krtek  |  29. 09. 2004 09:47

Koukam jak tomu každej rozumí. Takže procesory PowePC žerou zhruba desetinu toho co AMD nebo Intel. Navíc jsou vzhledem ke spotřebě a frekvenci rychlejší. Takže jich bude potřeba mnohem míń něž X86tek a nebude problém s napájenim a s teplem. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  29. 09. 2004 16:02

Takze tech cca pet vetraku v novejch G5 maccich je tam jen pro okrasu a pro chlazeni hi-tech grafiky GeForce FX 5200?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krtek  |  30. 09. 2004 09:27

Pokud vim tak jsou tam kvůli tichosti. Aby to nehučelo s jednou turbínou tak jich je tam víc ale velkejch a pomalejch. Takže v letadle neni problém když bude ten comp někde vzadu u motorů. A i tak ta G5 žere mnohem míń než X86ky a počítá MNOHEM rychlejš. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwa  |  30. 09. 2004 10:40

A 380 zvadu moc motoru nema neee???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  01. 10. 2004 07:25

Uz jsem letel leccim a rekl bych, ze v tom kravalu od motoru by se ztratil i hluk naseho rackovyho serveru - a to je slusnej vysavac
G5 nezere MNOHEM min - spotreba je vicemene srovnatelna s Opteronama (udava se cca 50W na 1.8G) - a nepocita MNOHEM rychlejs - ten mytus uz taky padl, prestoze Apple rado predstavovalo G5 jako nevykonnejsi PC na svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtek  |  01. 10. 2004 22:05

Každopádně G4 by byla dostačující a ta je výkonově plně srovnatelná s X86, obzvlášt poslední verze na 1,5 GHz. Řek bych že Apple dost těží z optimalizace programů tvořenejch "pod dohledem" takže jim to šlape což ůpod woknama dělá málůo kdo. A pokud IBM použije svuj OS a soft tak z PPC vytěží maximum. I kldyž věřil bych tomu že použije spíš serverový Power4 nebo Power5 než stolní PowerPC.
Imho mam G3/600 a se spotřebou pod 10W mi fpohodě stírá vedle stojícího Thunderbirda 1.0GHz i Durona 1.8 GHz !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MyselF  |  24. 10. 2004 07:33

hm, pán bude jiste jeden z tech pomatenych amigistu, ze? muzete byt konkretnejsi? a necucat si vysledky z prstu? uprimne receno, k cemu je mi X krat mensi spotreba na systemu na kterym nejsou poradny aplikace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtek  |  24. 10. 2004 12:05

Copak PowerPC používá Amiga ? Kdysi dávno 603ku a 604ku. Dneska jde hlavně o servery IBM a Appla. Myslim že v článku bylo psáno o řešení od IBM a pak neni problém nechat si napsat soft na míru což se asi stane.  Do toho letadla stačí aplikace jediná a hotovo. Co se týče PowerPC tak na nich chodí spousta serverů. Jestli vám jde o kancelářské aplikace a ostatní, stačí použít Appla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  29. 09. 2004 08:07

panove, kdo nekdy letel letadlem, tak vi, ze u neceho takoveho bude sedet malokdy (pokud teda neleta bussines tridou - cena letenky radove kolem 100.000). Jako bezny cestujici jsem mel vlasni televizi pred sebou pouze jednou a to mela uhlopricka 15cm(Singapore Airlines - povazovana za jednu z nejkvalitnejsich spolecnosti). Svetu tetadel zacinaji vladnout nizkonakladove spolecnosti, zapomente na nejaky 17'' monitor. 8 milionu dolaru na jedno letadlo je opravdu hodne v dobe, kdy se snazi setrit kde se da kvuli konkurenceschopnosti. tohle vybaveni tipuju tak do nejakych specialu typu vladni letadlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frown  |  29. 09. 2004 09:03

mas pravdu - je to tak povediac overkill - zase len bezduche sialenstvo bez realneho vyuzitia. fakt, aby si tam nasadili nejdaky poriadny alternator (alebo kieho dasa), alebo im v prostred letu dojde nie benzin, ale eketrika. Keby boli rozumni tak tam spravia max. poriadny server a filmy sa pozeraju na klientoch, nie 550 procesorov. Co uz, blbost vladne svetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
malcor  |  29. 09. 2004 11:30

No telku s 10 filmama a 10 TV kanalama mas dneska v kazdym velkym letadle typu 747 na kazdym delsim letu. Plus k tomu je vetsinou tak 20 radii a nekdy i nejaky gamesky. Treba ted sem jich mel z Hong Kongu asi 8. Takze Entertainment system frci uz ted. Je jasny ze v Ecoonomy nemas 17" LCD ale rekl bych ze to nebude zas tak dlouho trvat a minimalne 13" tam bude - vic si nejak neumim predstvit kam by se to na to sedadlo pred tebou vlezlo. 17" muzou mit v lepsich tridach proto ze tam je vetsinou ten displej na takove noze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  29. 09. 2004 15:42

Asi tak - posledne mi vyrazila dech spolecnost V-Bird, ktera na palube pRodava obcerstveni (to R je opravdu tam). U nich se asi videa on demand nedockam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  28. 09. 2004 22:39

Hned jak jsem si tuhle zprávu přečetl, mě napadlo, jak využít zbývající výkon těch počítačů. Co takhle tam nasadit BOINC? To by byl credit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  29. 09. 2004 00:04

myslim, ze pro airbus by mohlo byt docela vyhodne pocitat na tom fyzikalni vlastnosti budoucich letadel. Nebo by ten zbyly vykon mohli pronajimat. Distribuovane vypocty jsou mocna vec, hlavne pokud ma clovek k dispozici flotilu letadel se stovkama pocitacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Usama bin Bush  |  29. 09. 2004 07:56

to nejni špatnej nápad

akorát, jak se budou předávat vstupní data? to je do letadla natahají zároveň s nakládáním zavazadel v šuplíkách?  nejak si nedovedu představit online spojení s internetem po dobu letu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  02. 10. 2004 00:57

Během "stání" na letišti se do letadla dostává spousta dat. Jen by se to trošku rozšířilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 09. 2004 22:33

Hlavně, ať si dají pozor na elektroinstalaci. Kvůli těmhle zabavním systémům už spadlo jedno letadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  28. 09. 2004 21:55

Nejaky terorista hacker to napoji na ridici system letadla a bude mit real flight simulator

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gamer  |  29. 09. 2004 14:03

Žjóva, to bude heavy force feedback jako kráva... ...na to jsou nějaký rumblepady, Hotas Cougary a volanty s pedály a bůhvíco úplný prdítka...když se to s tebou zaryje pár metrů do země a sežehne ti to řiť opravdovým plamenem...

Na to pak ani nepotřebuješ Crash Detection & Analysis, protože ti to podrobně vysvětlej na ARU, až se probudíš...anebo na debriefingu v pekle

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nhgood  |  28. 09. 2004 20:53

tak tam bych si fakt chtel zahrat flight simulatora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 09. 2004 22:31

No a kdybys měl problém třeba s přistáním, tak se hned můžeš zeptat pilotů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arnold Runoveradog Ykauc  |  28. 09. 2004 20:39

Systém je schopný připojit se k Internetu pomocí wi-fi sítě ... asi budou na obezne draze letat Wi-Fi AccessPointy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  28. 09. 2004 21:02

ale to ne, vybuduji jedno AP na mesici a mirne prekroci na vyzareny vykon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 09. 2004 22:30

To bude velká plechovka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abraxis  |  28. 09. 2004 22:30

To budou ale lagy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  29. 09. 2004 00:00

no ten ping asi taky nebude nejlepsi...
navic, kdyz zajde mesic za obzor tak to vyhodi hlasku:
"error, no moon is installed on your sky"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NASák  |  29. 09. 2004 13:58

Fajn, už se těším jak si každej cestující co krouží kolem země pustí SETI@home, to konečně brzo něco najdeme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 09. 2004 20:20

je to jako kdyby prazšké metro instalovalo do souprav PC P4HT 3,6GHz, 1GB RAM, 160GB HDD a bude na to fungovat černobíle Mário...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhla  |  28. 09. 2004 20:02

Tak ten gigabit jsem nepochopil...
Pro sledování filmu v mpeg-2 přece nepotřebuju nic moc datový tok (stačí bohatě nějakých 10 Mb/s - 9 GB/2 hodiny), pro mpeg-4 by mělo stačit něco kolem 1,5 Mbit... U obojího je potřeba jen trochu výpočetního výkonu, ale i u hodně komprimovaného mpeg4 (divx, xvid) stačí bohatě šunky typu Duron nebo Celeron na 600 MHz - tak proč ten titulek o "extrémně výkonných počítačích"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  28. 09. 2004 20:19

No, napriklad sa na palube pripojis na cely cluster svojim notebookom, a nevyuzity vykon vyuzijes na dorenderovanie animacie do reklamy pocas letu Pariz-New York
Alebo kadzy cestujuci, ktory si to bude zelat, dostane do ruky USB klavesnicu a mys pre sietove mastenice pocas letu.
A ozaj, preco nie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CGC  |  28. 09. 2004 21:21

No a co když každý pazažér bude chtít sledovat jiný film :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fantomas  |  29. 09. 2004 07:56

To je presne ono

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobik  |  29. 09. 2004 08:27

To přece nevadí - stačí bejt připojenej ke switchi např. 100Mb, a server aby byl na 1Gb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darw  |  29. 09. 2004 08:06

no ten vykon je pro to aby se nemuselo za 3roky upgradovat kdyby doslo k narust pozadovaneho vykonu nekterou aplikaci kterou by bylo zahodno vyuzit v letadle..no navic oni na to maji,a ten "extremni vykon" jim poslouzi jako reklama svych letadel..navic i 1GHZ procesor je malo pro prehravani pokud je spatny operacni system nebo spatne nastaveny..

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  28. 09. 2004 19:31

....tohoto reseni


http://www.pegasosppc.com/tech_specs.php

Jen tak pro zajimavost


Grovik
die with smile
http://gph.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.don  |  29. 09. 2004 10:51

Acho jo.
Naco tak vysoký výpočetní výkon?
Eh. Zbytečné vyhazování peněz.
Kdyby raději klesla cena letenek a nebo stoupla bezpečnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAno F.  |  29. 09. 2004 13:11

Nejaky duvod na zvyseni/zachovani cen letenek si vymyslet museli.
Tak ted je to video on demand.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor