Čeští Socialbakers získali další investici. Tentokrát 6 milionů dolarů

Český startup Socialbakers získal v druhém investičním kolem vedeným fondem Index Ventures investici ve výši 6 milionů dolarů. Tato částka navazuje na první investici z loňského roku, kdy Socialbakers získali 2 miliony dolarů od Earlybird Venture Capital. Společnost už získala celkem 8,2 milionu dolarů a plánuje masivní globální expanzi.

Mladý podnikatel Jan Řežáb založil Socialbakers v roce 2009, kdy jako jeden z prvních zachytil trend rychlého růstu sociálních sítí a uviděl příležitost v tom data z těchto služeb analyzovat a třídit. Socialbakers nabízí cloudovou službu, která firmám umožňuje monitorovat aktivity na sítích jako Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn nebo YouTube, a vytvářet z nich přehledné grafy a přehledy.

Mezi zákazníky pražské společnosti patří zhruba jedna pětina největších světových firem z prestižního žebříčku Fortune 500, například McDonalds, Nestlé, Vodafone či LVMH. Celkově už mají Socialbakers přes tisíc zákazníků po celém světě a jejich nástroje každý měsíc využívá 450 tisíc pracovníků marketingu k monitorování 10 milionů profilů na sociálních sítích. Společnost si dělá šikovný marketing díky vlastním průzkumům a statistikám. Se svými odhady výsledků amerických prezidentských voleb na základě údajů ze sociálních sítí se dostala do předních světových médií, jako jsou CNN a další.

Z Prahy až na kraj světa

Firma je v současné době v silné růstové fázi a rychle expanduje. K současným kancelářím v Praze, Londýně, Mnichově, Paříži a San Franciscu nyní otevírá pobočky v Sao Paulu, Mexico City, Dubaji a Istanbulu. „S novými pobočkami máme nyní možnost lépe pomáhat našim zákazníkům na mezinárodních trzích a obstarávat jejich individuální potřeby,“ říká Jan zakladatel firmy Jan Řežáb. Socialbakers zaměstnává už 160 lidí a stále nabírá nové.

„Není pochyb, že Socialbakers tuto oblast vedou (analýza sociálních médií). Jejich jméno je synonymem pro měření sociálních médií,“ tvrdí v prohlášení partner Index Ventures Jan Hammer. „S týmem takto oddaným tomu, aby byl autoritou měření sociálních médií, je nám potěšením být součástí tohoto podnikání.“

V oblasti analýzy a monitoringu sociálních sítí je v posledních měsících hodně živo. Oracle letos koupil tři společnosti z této oblasti – Vitrue, Collective Intellect a Involver. Salesforce.com investoval do Radian6, Buddy Media a GoInstant a Google odkoupil například Wildfire.

V oblasti analýzy data jsou úspěšní také původem čeští GoodData, kteří už získali investice přesahující 50 milionů dolarů. V Česku si se sociálními sítěmi kromě Socialbakers hrají i Brand Embassy a vznikající Tabfoundry, a různá data sbírá i Leady.cz.

Diskuze (15) Další článek: Vědci vytvořili bio-bota ze srdečních buněk a hydrogelu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,