Server Business Insider zařadil mladou českou společnost Socialbakers mezi 15 nejžhavějších společností ve fázi před vstupem na burzu, které se zaměřují na technologie spojené s digitální reklamou a podobnými nástroji. Na tomto trhu je v poslední době hodně živo – jen za poslední rok podobně zaměřené firmy upsaly své akcie na burze za více než 660 milionů dolarů a běžné jsou i akvizice. Twitter například nedávno za 350 milionů dolarů získal startup MoPub.
Socialbakers se zaměřují především na analýzu dat na sociálních sítích, před pár dny ale spustili také nástroj nazvaný Ad Analytics umožňující pracovat i s digitální reklamou, což firmě může výrazně rozšířit záběr. Nové funkce jsou mimo jiné výsledkem akvizice chorvatského startupu SocialBrando realizované koncem loňského roku.
Růst na všech frontách
Socialbakers jsou v současné době největší samostatnou společností zabývající se analýzou sociálních sítí. V portfoliu už mají přes 1800 zákazníků z 99 zemí, například HP, Nissan, eBay, Nestlé, Vodafone, LVMH či McDonalds. Společnost vedle samotného analytického softwaru provozuje také web Socialbakers.com, kde zveřejňuje různé tipy pro webové „marketéry“, zajímavé statistiky a podobně. Díky tomu roste i tato zpravodajská sekce, na kterou už každý měsíc zavítá 800 tisíc unikátních návštěvníků. Řežáb v rozhovoru nevyloučil ani to, že by se firma jednou mohla vydat na burzu.
Spoluzakladatel a výkonný ředitel Socialbakers Jan Řežáb byl nedávno hostem Connected. Uvedl, že letos očekává tržby kolem 25 milionů dolarů a nebýt investic do rychlého celosvětového růstu, firma už by byla v zisku. Řežábův tým na expanzi získal už celkem 8,2 milionu dolarů od fondů Index Ventures a Earlybird Venture Capital ze Silicon Valley. I díky tomu už má 13 kanceláří v 11 zemích a rychle rozšiřuje pobočky v New Yorku a San Francisku.
Centrála firmy je stále v Praze, přičemž velká část vývoje se soustředí také do Plzně. Nadějný projekt aktuálně zaměstnává více než 200 lidí, zhruba polovina je přitom součástí vývoje a produktových týmů. Podobnější informace o tom, jak Socialbakers dolují a zpracovávají velká data, naleznete v našem samostatném článku.