I když to nemám ve zvyku, bombastické reklamě na Internet expres jsem podlehl. Hlavně proto, že je to pro mne jediná technicky i finančně reálná možnost rychlého internetu. Z poskytovatelů jsem zvolil Telecom ani ne tak kvůli reklamě jako kvůli tomu, že "dráty" jsou stejně jeho, a realizace by tedy měla být nejméně složitá. Jak říkají www stránky Telecomu, služba bude zřízena během několika dnů, nejdéle však do tří týdnů, přičemž bude zákazník průběžně informován o stavu zřizování služby. Možnost zřízení ADSL v mém bydlišti (cca 200 m od jedné z velkých pražských ústředen)je, a proto jsem službu objednal. Do 3 týdnů se stalo pouze to, že bylo potvrzeno přijetí objednávky, a proto jsem učinil první dotaz. Dozvěděl jsem se, že služba bude zřízena, a že informaci obdržím během několika dnů. Uběhly další dva týdny, než jsem se na nový dotaz dozvěděl, že vyřizování objednávky bylo pozastaveno vzhledem k plnému vytížení DSLAMu v místě, s tím, že termín rozšíření kapacity není znám. Tato situace může nastat, považoval bych však za přinejmenším vhodné zákazníky o takové možnosti informovat jakmile nastane, neboť i toto je součástí "průběhu zřizování služby". Chápu technické důvody, situace mi však trochu připomíná někdejší čekání na zřizování telefonních linek. Kapacita ústředen by však nyní měla být rozšiřována rychlostí úměrnou rychlosti vývoje, mohlo by se také stát, že služba bude zákazníkovi zřízena v době, kdy již bude patřit k nejméně rychlým a nejméně výhodným. Při dnešním vývoji může jít řádově o měsíce. Domnívám se, že pouhý počet lokalit není správným měřítkem rozšíření ADSL, neboť nic neříká o skutečných možnostech zřízení služby v lokalitách, kde již existuje. Nebo je cílem, aby bylo lokalit co nejvíce, bez ohledu na to, kolika účastníkům v nich lze službu skutečně zřídit?