Český Google představil nejhledanější slova za rok 2011

Google se včera večer už tradičně pochlubil s nejhledanějšími výrazy v české mutaci svého vyhledávače. Takzvaný Zeitgeist se vyhlašuje už několik let vždy na konci roku.

Google se po roce opět pochlubil s žebříčkem těch nejhledanějších slov v české mutaci vyhledávače. Takzvaný Google Zeitgeist – tedy jakéhosi ducha doby – zpracovává firma už dlouhé roky prakticky pro všechny jazykové verze, kde vyhledávač působí. První anglický výroční Zeitgeist byl publikovaný už v roce 2001, tedy před deseti lety. Na všechny anglické ročníky se můžete podívat na této adrese.

cesky google zeitgeist.png
Z vyhlašování českého žebříčku Google Zeitgeist

Díky svému tržnímu postavení pak výsledky skutečně mohou částečně napovědět, čím internetová společnost v daném roce skutečně žila.

Největší skokani roku 2011

  1. Sčítání lidu
  2. Partička
  3. Expozitura
  4. iPhone 5
  5. Adele
  6. Battlefield 3
  7. Minecraft
  8. Nokia C5-03
  9. Angry Birds
  10. Kapi hospital

Skokan je termín, který v daném období výrazně vystřelil vzhůru a je o něj tedy větší zájem než kdykoliv dříve – i když třeba jen krátkodobý. Skokanem je tedy skutečně něco charakteristického pro dané období.

Na těchto oficiálních výsledcích je nejzajímavější to, že příliš nekorelují s tím, co nabízí služba Insights for search, kde si můžete nalistovat nejhledanější termíny a největší skokany pro libovolné období a zemi. Podle této statistiky letos jednoznačně zvítězil Minecraft, Seznam.cz, Ulož.to a ČSFD.

Nejhledanější slova roku 2011

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. Překladač
  4. IDOS
  5. Mapy
  6. Aukro
  7. iDnes
  8. TV program
  9. Počasí
  10. Ulož.to

Nejhledanějším termínem zůstává i nadále Facebook, který se loni umístil na druhém místě. Jinak je to klasická partička, která okupuje český internet. Právě toto hledáme na vyhledávači Google nejčastěji.

Nakonec na řadu přichází i oborové žebříčky. Ty tedy už jen stručně a bez komentáře. Není třeba.

Největší skokani pro spojení „Co je“

  1. Co je kuskus
  2. Co je Twitter
  3. Co je tablet
  4. Co je láska
  5. Co je URL
  6. Co je kačaba
  7. Co je RPSN
  8. Co je HDMI
  9. Co je internet
  10. Co je marketing

Nejhledanější média

  1. MF DNES/iDnes.cz
  2. Hospodářské novinky/iHned.cz
  3. Blesk
  4. Lidové novinky/Lidovky.cz
  5. Reuters
  6. Mediafax
  7. Česká pozice
  8. AHA
  9. Haló noviny
  10. Aktuálně.cz

Nejhledanější turistické destinace

  1. Turecko
  2. Itálie
  3. Karlovy Vary
  4. Řecko
  5. Španělsko
  6. Černá Hora
  7. Praha
  8. Francie
  9. Bulharsko
  10. Maledivy

Nejhledanější zboží

  1. nábytek
  2. kočárky
  3. boty
  4. tašky (kabelky i batohy)
  5. oblečení
  6. autosedačky
  7. pytle (sedací, boxovací)
  8. peněženky
  9. elektronika
  10. šperky

Nejhledanější potraviny

  1. káva
  2. zázvor
  3. šalvěj
  4. zázvorový čaj
  5. chřest
  6. tymián
  7. čokoláda
  8. medvědí česnek
  9. meduňka
  10. bazalka

Největší skokani mezi celebritami

  1. Adele
  2. Amy Winehouse
  3. Steve Jobs
  4. Dominika Myslivcová
  5. Bruno Mars
  6. Tomáš Klus
  7. Rihanna
  8. Agáta Hanychová
  9. Katy Perry
  10. Angelina Jolie

Nejhledanější české celebrity

  1. Ondřej Sokol
  2. Leoš Mareš
  3. Aneta Langerová
  4. Zdeněk Izer
  5. Jan Dolanský
  6. Kristýna Leichtová
  7. Tomáš Holý
  8. Vladimír Dlouhý
  9. Hanka Kynychová
  10. Pavel Liška
Diskuze (24) Další článek: Na Facebooku bude možné nahlásit sebevražedné sklony

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,