České dráhy mají kvalitnější internet, v rychlíku ho ale pořád nenajdete

Diskuze čtenářů k článku

killswitch  |  18. 12. 2008 12:01  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

v rychliku dodnes nenajdeme cisty zachod, natozpak internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:33  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Kdyby jen záchod....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radiusxe  |  19. 12. 2008 23:36  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

natoz kdyby tam byl jeste rychlej net, to by jsme se z toho posrali hned v kabine :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 12:04 | Microsoft Windows Vista IE 8.0

Myslim, ze ČD nesplnuji z pohledu zakaznika vubec žadny součastny standard. Nadražimi počinaje a třeba tim internetovym připojením konče. Jsem zvědav, kdy tuhle statni nenasytnou společnost konečně zprivatizuji a někdo z toho konečně udělá opravdu standardní službu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  18. 12. 2008 12:38  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

... za nestandartni penize

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lachta  |  18. 12. 2008 19:39  |  Microsoft Windows Vista Opera 9.62

za nestandardní peníze máš jízné teď. pokud nebude stát ztráty už soukromého podniku sanovat, nezbude mu než buď snižovat ceny, nebo rapidně zlepšovat služby. z jednoduchého důvodu: konkurence (autobusová doprava, individuální doprava).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek78  |  19. 12. 2008 12:16  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

Asi moc nevíš, jak funguje veřejná doprava, co? On totiž stát "dotuje" nejen vlaky, ale i autobusy. I soukromé autobusy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tubler  |  18. 12. 2008 20:18  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

cesta vlakem po novém zdražení vyjde stejně draho jako cesta autem (pro jednu osobu, když jede více jak jedna osoba auto je výrazně levnější)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lachta  |  18. 12. 2008 19:32  |  Microsoft Windows Vista Opera 9.62

až bude mít vláda pocit, že na tom dostatečně pro sebe nahrabe. jako s bývalým telecomem, ten nejdřív taky musel požrat Eurotel, aby se mu zvýšila cena a až pak ho prodali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2008 03:11 | Linux Mozilla 1.9.0.5

Doporučuju si udělat výlet do Indie a zkusit si železniční dopravu tam; rychle se budeš vracet za naší "nepohodlnou" železnicí.
Co jsem jel vlakem já, nikdy jsem neměl nějaký problém, to už autobusy jsou horší, kde stojím na jedné noze a to ještě ne na své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
applegraf  |  18. 12. 2008 12:42  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Az je zprivatizuji, driv ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smazano 917  |  18. 12. 2008 13:24  |  Macintosh OS X Firefox 3.0.4

no privatozovat by se mělo, ale stejně by z Českých drah zůstal výceméně monopol (myslím v železniční dopravě), takže by to možná k velkému zlepšení nevedlo. Možná kdyby se se společnost ještě více rozdělila nebo se našla pořádná konkurence a hlavně nádraží nesmí být ve vlastnictví ČD ale SŽDC (těď si ale nejsem jistý jestli tomu tak je už teď).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  18. 12. 2008 14:03  |  Microsoft Windows XP Opera 9.51

je to naprosto jednoduche - dokoncit prevod zeleznic a budov na SZDC, coz by mohla byt statni firma, zpristupnit vsem dopravcum pristup na koleje a privatizovat CD... nepochopim proc to trva tak dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:29 | Microsoft Windows XP Firefox 2.0.0.7

Hm a víte jak do dopadlo v Británii, kde se nadšeně všechno zprivatizovalo? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  18. 12. 2008 16:46  |  Microsoft Windows Vista Firefox 3.0.5

Jak? Pokud vim, tak zeleznice tam funguje skoro jako salina, jezdi moderni a ciste vlaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 16:56 | Linux Mozilla 1.9.0.5

Dnes už ano, protože to zachránil stát za velké peníze. Když tam proběhla vlna privatizace železnice, tak to skončilo několika tragickými nehodami a dalšími špatnými věcmi, protože v tom byl bordel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 18:13 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.1

No hlavně by se měly oddělit koleje od vlaků, jako jsou oddělený silnice od aut, autobusů... Ať jsou to prostě státní koleje, po kterých se budou prohánět soukromí dopravci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:37  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Ale koleje už dávno ČD nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:36  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Pleteš dohromady privatizaci kolejí (infrastruktury) a dopravců. Tady je řeč o privatizaco dopravce ČD, koleje už nyní patří SŽDC, takže by v tom žádný bordel nebyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 17:31 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

"Jediny zpusob dopravy, ktery je pomalejsi a mene spolehlivy nez britske zeleznice, je let balonem". To je prosim citat z (anglicke) knihy, ktera popisuje cizincum jak se v Anglii chovat. A je psana vazne, se spoustou uzitecnych informaci.
Ano, britske vlaky jsou mnohdy lepsi, cistsi a pohodlnejsi. Verim ze u nas to bude take tak, az budou lide ochotni (schopni) zaplatit za listek z Brna do Prahy cca 4500 Kc - tolik by mne stal listek z Londyna do Bristolu (kdybych se tenkrat nerozhodl pro autobus) podle tehdejsiho kurzu.
Nechci nijak chvalit CD, ale s anglickymi vlaky bych je opradu neporovnaval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smazano 917  |  18. 12. 2008 16:09  |  Macintosh OS X Firefox 3.0.4

jj SZDC by měla být státní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:38  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Vždyť je!
http://www.szdc.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cleb  |  18. 12. 2008 18:35  |  Linux Mozilla 1.9.0.4

Jenomže který soukromý dopravce by objížděl vesnice, odkud pojede jedna babička za hodinu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smazano 917  |  18. 12. 2008 19:17  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

samozřejmě že tohle by mohlo být v režiji krajů na které by se mohla převést část osobnï dopravy ČD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:39  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

A myslílš, že Čd to dělají jen tak z dobré vůle. Ty jezdí na těch spojí, které si zaplatí kraj nebo stát. Ale proč si platit nekvalitní moloch, když můžu mít schopnějšího soukromníka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cleb  |  18. 12. 2008 23:28  |  Linux Mozilla 1.9.0.4

Ne, myslel jsem, že to Čd dělají, protože jsou státní a tak to mají v popisu práce. Jestli si je kvůli tomu kraje musí platit, pak tahle společnost fakt nemá význam a bylo by nejlepší ji nahradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  19. 12. 2008 08:20  |  Microsoft Windows XP Maxthon 6.0

Ano, ČD jsou státní a mají to v popisu práce. A ano, kraje jim za to platí. Stejně jako stát, když už jsme u toho, řádově polovina dotací jde od krajů, polovina od státu. Kupodivu oba ty výroky (o státnosti i o dotacích) nejsou ve sporu.
P.S. K té konkurenci: na koleje může alespoň čistě teoreticky konkurence již dávno. V praxi se konkurenci hážou klacky pod nohy mnoha rozličnými způsoby, viz tuším Žlutý mor a snaha o cestu Praha - Brno - Ostrava, jestli si to dobře pamatuji.
P.P.S. Konkurence bude dobrovolně jezdit tak maximálně po koridorech, rozhodně nebude provozovat vlaky z horní do dolní. I kdyby na to dostávali dotace jako je dostává ČD. On je totiž myslím největší problém v proinvestování mašiny a vagónů, jde o větší peníze než u autobusů, a ty jsou přeci jen flexibilnější... A s těmi investicemi mají konec konců ohromné potíže i ČD, protože na obnovu všeho, co jim po kolejích jezdí, by potřebovali nikoli jednotky, a nikoli desítky, ale stovky miliard korun! a už jen tzv. "prostá reprodukce" (obnova bez zlepšování či zvyšování kapacity) tak vychází na mnoho mnoho miliard ročně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  19. 12. 2008 11:04  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

Proč by konkurence nemohla jizdit i v Horní Dolní? Kraje musí zajistit dopravní obslužnost území a protože takovéto spoje nejsou výnosné, dostanou zaplacenou prokazatelnou ztrátu + přiměřený zisk, což by mělo být tak kolem 10 %. Vzhledem k tomu, že se s dopravcem uzavře smlouva na několik let, můžou se nakoupit nové vlaky, optimalizovat počet zaměstnanců na trati a díky lepším službám přilákat na koleje i lidi, kteří vlakem jezdit přestali a všichni mohou být spokojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  20. 12. 2008 06:40  |  Microsoft Windows XP Maxthon 6.0

zaměřil bych se na následující: "10 %", "přitáhnout nové cestující", "nakoupit nové".... dohromady je evidentní, že jde o ohromně rizikovou investici, takže banka, pokud na to vůbec půjčí, bude chtít adekvátní rizikovou přirážku, sazba půjde nad 10% p.a. Kvůli nízké návratnosti investice a vysoké míře rizika půjde každý normální podnikatel prostě od toho a pokusí se uspět jinde, na méně rizikovém či alespoň více profitabilním trhu. "zaplatit prokazatelnou ztrátu" je sice pěkné, ale to určitě není to, o co běžný/normální podnikatel usiluje, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek78  |  19. 12. 2008 12:20  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

Takže se nahradí jedna společnost, kterou platí kraje jinou společností, kterou platí kraje? Nebo třeba soukromý dopravce bude jezdit zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cleb  |  19. 12. 2008 13:54  |  Linux Mozilla 1.9.0.4

Samozřejmě by se nahradila jedna společnost, kterou platí kraje druhou společností, kterou platí kraje. Jde o to, že služby ČD nejsou zrovna ideální. Žádná soukromá společnost by si nedovolila takovéhle chování k zákazníkům (pravidelné nedodržování jízdních řádů atd.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  20. 12. 2008 06:58  |  Microsoft Windows XP Maxthon 6.0

vzhledem k tomu, že většina zpoždění je objektivní a nezaviněné povahy, soukromý dopravce by za stejných podmínek sotva jezdil o mnoho lépe; těmi podmínkami myslím například to, že bude čekat na zpožděné navazující spoje (=na které vlak navazuje, ne které navazují na něj), o spadlých trolejích, prasklých kolejích, bouračkách na trati či jiných mimořádkách vůbec nemluvě - tam nedokáže časy dodržet ani dopravce, který je 100% připravený a má v záloze okamžitou zálohu v podobě busů apod. (ono to přestupování něco zabere)...
Co by se mohlo určitě zlepšit, jsou služby, přístup k lidem, čistota a pohodlnost vlaku, skoro vše z tohoto seznamu ale navyšuje cenu za jízdenku... Tím zdaleka netvrdím, že by ČD neměly prostor pro zlepšování, obávám se ale, že půjde vždy o peníze...
P.S. Spousta lidí se tu vzteká nad dotacemi, které ČD dostávají. Kdyby se ale nasčítaly dotace jdoucí na rozvoj silniční infrastruktury (obzvlášť v naší zkorumpované Bananarepublik Tschechai, kde stavíme 2x dráže než na západě), budou se najednou Dráhy jevit v úplně jiném světle. Ony totiž i ty autobusy jezdí po silnicích či dálnicích, a navíc těžká vozidla opotřebovávají vozovku mnohem více než lehká (myšleno i násobně ve smyslu kolik počet lehkých aut by odvezl stejné množství lidí, autobus bude z hlediska oprav povrchu i tak stále náročnější). A to vůbec nemluvím o záporných externalitách, které automobilový provoz generují, a které dle mého názoru nepokryjí ani vysoké spotřební daně - vyšší míra znečištění ovzduší, větší zábor půdy, atd. V tomto smyslu považuji dotace Drahám za rozhodně ekonomicky dobré řešení, protože přejít jen na silniční provoz by byl "docela drahý špás" (hlavně kvůli těm externalitám, o ještě horších zácpách ani nemluvě). Úplně stejný nesmysl by samozřejmě byl pokoušet se silniční dopravu nahradit dopravou vlakovou a v rámci města pak veřejnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  19. 12. 2008 13:34  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Kraje samozřejmě platí za každý regionální spoj, takže opravdu není důvod proč by měly platit právě ČD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:32 | Microsoft Windows XP Firefox 2.0.0.7

"Dorovnat nastolený standard" - ono to nemáte tak jednoduché. Autobus je v porovnání s vlakem hračka. Jedna místnost, dáte tam jeden přijímač a wifi router a je vystaráno. Někam se to plácne. Ve vlaku by v každém vagoně musel být wifi router, kam hodíte přijímač CDMA? Na lokomotivu? Moc o tom asi nevíte. To nejde jen tak někam přilepit a nechat to fungovat. To samé wifi routery ve vagonech, kam s nimi ...
U klasických souprav je tohle hodně těžko realizovatelné. Jiné je to u Pendolina, kde to je problém ČD, že nemyslely ani trochu dopředu a nejsou ani zásuvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom-cz  |  18. 12. 2008 15:45  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

Pokud chcete v pendolinu zasuvky, priplatte si za listek do prvni tridy - tam jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 16:55 | Linux Mozilla 1.9.0.5

To samozřejmě vím, ale uznejte, že to je dost absurdní. A ještě absurdnější je, že nové vozy z poslední rekonstrukce také nemají ve druhé třídě zásuvky. Proč? ČD chtějí aby lidé jezdili první třídou. Že tím přicházejí o lidi, kteří by jeli i tou druhou, to neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alterovo Ego  |  18. 12. 2008 15:51  |  Microsoft Windows XP Chrome 1.0.154.36

No a co třeba do každého vagónu integrovat jenom anténu? Stejně jsou všechny části vlaku propojeny navzájem, takže příjimač a router budete mít akorát na opravdu v mašině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 16:57 | Linux Mozilla 1.9.0.5

A do té mašiny to dáte kam? Ke strojvůdci přilepíte izolepou? A do vagonu to dáte kam, na záchod? To není tak snadné jako u autobusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  19. 12. 2008 08:26  |  Microsoft Windows XP Maxthon 6.0

Hmm, tak mne napadá: nejsou stěny oddělující jednotlivá kupé taky z kovu? samotná vnější kastle vagónu samozřejmě z kovu je, a dělá to se signálem z vnějšku psí kusy, ale jak jsou na tom jednotlivá kupé? Neví to tu někdo?
Jestli jsou z kovu, pak "zlatej panelákovej železobeton"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 09:29 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.4

I kdyby z kovu byly, tak cena Wifi je dnes i klidně 500 Kč za jedno, WiFi nestojí 25000 Kč jako kdysi, takže když se vše bude instalovat rozhodně bude více stát práce a kvalitní kabely, než samotné Wifi. Taky se bude muset vymyslet nějaká krabička, aby to někdo neukradnul a další věci.
Každopádně u ČD bych začal revolucí na záchodech, ty staré vlaky byly hrozné, když jsem s nimi před pár lety jezdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  19. 12. 2008 11:11  |  Microsoft Windows XP Maxthon 6.0

No právě! Ta dodatečná krabička spolu s instalací těch 25 kolíků určitě stát bude, má-li jít o zařízení průmyslové profi úrovně, a ne něco, co si člověk koupí domů. Na celý vlak to pak vychází na více než 100.000, a to bych řekl, že je ještě dost optimistický odhad...
Sám ale vidím problém v konektivitě: rychlá data prostě není kde vzít. Pokud to má být jako u těch autobusů, musí se ještě k tomu nasmlouvat data s operátory, a navíc do vlaku se vejde přeci jen více lidí, a tak bude sdílená rychlost opravdu žalostná. Jiné možnosti? GSM-R na data určitě použít nejde a vést rychlá data skrz troleje či koleje IMO nejde, a i kdyby to šlo, budou náklady na infrastrukturu prostě šílené (jen na hlavních koridorech nejméně mnoho stovek milionů... To tedy pokud uvažujeme o wifi rozváděném po celém vlaku s tím, že na mašině bude router ven do internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  18. 12. 2008 21:41  |  Microsoft Windows XP Opera 9.62

Jo, to je nápad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 12. 2008 13:23  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.5

Ze by se Ceskym draham taky neco povedlo co nekrachuje? CDT jen tak dál!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku