Česká pirátská strana zveřejní na webu dokumenty z českých ministerstev

Diskuze čtenářů k článku

09. 12. 2010 07:08

Hurá, ano, všechno zveřejnit, klidně i dokumenty o připravovaných kontrolách ČOI, nebo o tom, že se chystá vyšetřování té a té kartelové dohody, protože přece "svoboda informací jako, né"? Je přece úplně jedno, že tím se vyšetřování a kontroly zmaří...

Nebo jak si to zdejší obhájci absolutní transparentnosti představujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 08:26

Jestli vy nemyslíte ty kontroly ČOI, které potom nemohou zveřejnit výsledky? Tak jestli myslíte tyhle, tak ať to klidně zveřejní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 08:32

Výsledky ano. Ale zveřejňovat připravované kontroly? To by se rovnou mohla ČOI zavřít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 12. 2010 00:01

Ja navrhuji utajovat všechno ale absolutně všechno a nezveřejnovat nic.Napřiklad zveřejnění toho že 50 auditů zjistilo předražení zakázky v řadu stovek procent a nic se neděje by mohlo zmařit padesatý první audit po němž se nic dít nebude zase.

Další oblíbeným je - ctíme presumpci neviny - čti,chytli nějakeho šibra přimo za ruku,normalní člověk by měl smůlu ale tady budeme čekat až se na to po dvaceti staních a pěti vraceních od vrchního soudu zapomene - tepla mista se neopouští.

Je třeba respektovat výsledky výběrového řizení - čti zakazka byla 10- krat předražena ale rozhodla zaruku na X - let.Zcele nevymahatelná ,bez realneho penale a čirou nahodou v procentech váhy ke komu se přiklonit to dělalo 75procent.

Zajimave jak jsou někteří lidi a ted se nebavim o věci s ČOI mimo.Snem a idealem je netransparentnost a minimalní informovanost pro všechny vyžirky přisate na rozpočet a pro fanoušky regulace a cenzury.Podstatne není jestl na webu pstrany vyjde to nebo ono,pochybuju že cokoliv relevantního,mnohem víc ukazue reakce na to,raděj nic ,než co kdyby tam byl balast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 21:18

HURA ! konecne uvidime kdo to podepsal Metrostavu, po zaplavach v roce 2002, kdy oprava Metra stala 5-6 MLD KC a podle auditu to mohlo stat 2 (takze nekolik terra vyletelo z okna)

anebo to, jak je mozne, ze v Praze poletuje na jednotku vzduchu asi 4x vice rakovinotvornych castic, nez maji v centru Londana ci NY, kdo naridil to popirani ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 20:40

Nevěřím tomu, že nějací piráti mají v možnostech odhalit podvrhy apod., takže čekám, kdo to první použije k házení špíny na konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 17:30

Nemuzu si pomoct, ale tahle veta: '....a zaručuje absolutní

anonymitu těm, kteří dokumenty

dodají.' mi strasne pripada jako prohlaseni: 'My to klidne zverejnime, ale nejdriv nam to nekdo dejte.'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 17:30

Nemuzu si pomoct, ale tahle veta: '....a zaručuje absolutní

anonymitu těm, kteří dokumenty

dodají.' mi strasne pripada jako prohlaseni: 'My to klidne zverejnime, ale nejdriv nam to nekdo dejte.'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 17:28

Nemuzu si pomoct, ale tahle veta: '....a zaručuje absolutní

anonymitu těm, kteří dokumenty

dodají.' mi strasne pripada jako prohlaseni: 'My to klidne zverejnime, ale nejdriv nam to nekdo dejte.'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 21:24

Jak si myslíš, že fungují wikileaks?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 15:33

Podle mě je celá ta diskuze hlavně o tom, jestli stát může mít neveřejné informace. Pro všechny, kdo si to nemyslí by mě zajímalo, jak by reagovali, kdyby stát publikoval data finančního úřadu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 16:26

Tohle je trochu zavádějící, finanční úřad pracuje s osobními ůdaji občanů, což řeší Zákon na ochranu osobních ůdajů. Pak jsou tu ale obrovská kvanta dat a informací, které generují instituce z peněž rozpočtu a ta bývají často veřejnosti nepřístupná. A nemusí se často jednat o "citlivé informace". V tomto máme co dohánět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 16:47

Jak se to vezme. Finanční úřad pracuje s údaji subjektů, jimž společnost umožnila podnikat. Společnost má právo vědět, jestli podnikají v rámci vymezených pravidel. Například jestli platí daně nebo nevytváří korupční prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 17:01

Moc se mi nelíbí "společnost umožnila podnikat". Řekl bych spíš "společnost nezakázala podnikat" a tím se všechno hodně mění. Podle úvodní logiky by třeba totiž i "společnost umožnila být zaměstnáván" - a rázem tu máme kompletní výpisy platů a odměn i v soukromých firmách; a headhunteři mají žně.

Od toho, aby určil, kdo platí správně daně tu máme právě FÚ (a v případě sporu soud)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 18:44

Samozřejmě, že správně je umožnila. Od té doby, co stát tiskne peníze, určuje zároveň i pravidla směny. Společnost vám nemůže zakázat dělat zadarmo, práce za úplatu ale probíhá za předem stanovených podmínek. Proto umožnila.

K vašemu druhému bodu - prostě jenom přemýšlýte málo jako Assange. FÚ je ve výběru daní velmi neefektivní a není to žádná novinka. Proto by data měla být veřejná. Assangeovská otázka - Odhalují svinstvo a ukazují pravdu? Jsou v elektronické formě a dají se lehce získat? Kde je problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 19:45

FÚ je ve výběru daní velmi efektivní. To, v čem efektivní není, je dopátrání se všech příjmů. A ty bohužel žádné zveřejnění státem vlastněných dokumentů neodhalí, daně utíkají u obchodů bezpapírových.

Odpověď na otázku "Odhalují svinstvo a ukazují pravdu?" je v případě dokumentů, které je možno získat na FÚ jednoduchá: "Ne a ne".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 21:16

kde by byl ten FÚ kdyby nemeli pocitace . . (no ono staci bejt remeslni a mit 3 fakturacni knihy a kazdou zakazku psat do jedny, pak udat danovemu poradci jen tu jednu, . . )

a co to vlastne znamna FÚ ? na to pismeno F me napada jedno anglicke slovo majic 4 pismena a koncici na K

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 08:09

Ano, a někde se těm předem stanoveným podmínkám říká "výpalné".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 13:48

To už jsme docela OT, ale - společnost (stát) mi podnikání nedovoluje ani neumožňuje. Stát je povinen mé podnikání strpět, pokud jím neporušuji zákony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 08:08

Obávám se, že žijete v iluzi, že podnikatel k něčemu potřebuje finanční úřad. Neděláte tam náhodou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 17:06

Když ten úředník už nevidí rozdíl mezi moje a státní, pak je to problém. Zeštíhlit a zpřehlednit veřejné toky peněz je najvic účinný způsob boje z korupci. Záměru držím palce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 10:56

No a co to má s tím společného? Tyhle údaje jsou souromé, a měly by být pod kontrolou těch co je "vlastní" (t.j. lidí kteří platí daně). To ovšem neplatí o údajích o tom, kam ty peníze šly, kolik jich bylo a kdo je tam poslal. Protože to už jsou veřejné finance a údaje o nich by měli být veřejné. Protože to jsou naše peníze, které státu platíme a tak bychom měli mít taky detailní přehled o otm, kam šly.

Mimochodem, jsou země, třeba Norsko, kde jsou i údaje z finančních úřadů veřejné a můžete si na internetu o komkoliv zjistit jaký měl příjem, kolik z toho zaplatil daní, pojištění, ..., kolik měl úlev a za co, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 11:22

Jo jo. Není nad to, když si zloděj může předem vytipovat cíl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 14:59

Ono to není tak jednoduché. Kolikrát je to zloděj, kdo křičí chyťte zloděj! Se třeba dozvíme, jak zemědělci fasují dotace na neúrodu a zatopené pole, které je podle mapy kamenolom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 15:01

tak to o tech zemedelcich ale uz vi kazdej kdo to vedet chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 15:03

V obecné rovině. Takhle by to získalo konkrétní obrysy, že je to třeba váš soused. Představte si, že by dokonce leaknulo, kolik si na tom kamenolomu už přivydělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 14:47

Držím palce, jen víc a houšť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 14:10

PS je prostě banda kktů. Tohle je další důkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 14:20

Aneb Obřezanci všech zemí,ječte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 14:41

Největší coconut je ten smějící se na fotce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 18:51

Tak od někoho, kdo používá Linux jsem tohle teda nečekal.

Proč by to měla být banda k0k0tů? Proč by nemohli zveřejnit třeba tajné smlouvy o tom, kam a proč tečou zbytečné desítky miliard korun z našich daní? Proč by nemohli zveřejnit informace o tom, kdo koho a za co uplácí (dnes se tomu prý říká lobuje)? Proč by nemohli zveřejnit důkazy o tom, kdo může za to, že máme nejdražší dálnice v Evropě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 19:15

To je přesně to, o čem píšu. Proč by neměla být online aktuální data jednotlivých FÚ? Vzhledem k tomu, že FÚ je v odhalování vámi uvedených jevů velmi neefektivní, měla by se tato data postoupit všelidové kontrole. No ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 19:42

Problém je v tom, že nic z toho se nejspíš nezveřejní. Jsem ochoten se vsadit, že žádný dokument obsahující "zbytečné miliony", "uplácení", natož "důkazy o to, kdo může za nejdražší dálnice" nikde neexistují. Je jednoduché zveřejnit cokoliv neveřejného. Je hrozně složité z toho něco vyvodit a ještě složitější je vývody prokázat. Takže vše opravdu může skončit tak, jak u WikiLeaks - málo lidí dokumenty skutečně četlo, ještě méně jim opravdu rozumělo a vědělo, co ve skutečnosti znamenají, ale obrovské množství lidí ví, co si o nich má myslet. Lidové soudy, lynčování, davová hysterie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 20:03

Tak ja vam nevim. Zaznamy o korupci si sice nevedl ani AlCapone, ale smlouvu nevyhodnou pro stat, mozny stret zajmu osob zastupujicich stat atp pozna kazdy, kdo se slusne orientuje v kupeckych poctech.

Hlavy padat nebudou, to nemama v povaze a ve zvyku. Ale treba to pomuzes odstavit par sv#ni od koryta. Ikdyz nepochybuji, ze jejich mista nezustanou dlouho prazdna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 21:27

Mám dojem, že drtivá většina těch smluv veřejná je, akorát nejsou jednoduše přístupné. Částky na projekty jsou taky veřejně známé, zrovna jak se dá dohledat střet zájmů. Sorry, ale nějaké další publikování nic nového neodhalí. Naši politici zase nejsou takoví blbci, aby všechno hned tiskli na papír.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 21:53

Asi jak kdy nicmene rada smluv ma tajne resp. nepublikovatelne dolozky, casto chybi sankcni dolozky atp. Necekam nic objevneho, ale proc lidi neupozornit na levarny a nedat vsechno na jedno misto. Vy snad mate cas pidit se po podobnych verejnych dokumentech? Mozna vas to prekvapi, ale urady delaji casto obstrukce a drahoty kvuli mene zavaznym dokumentum a informacim, na ktere mate ze zakona pravo. Zijeme v Kocourkove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 21:54

treba vyjde najevo, ze na hrade havarovalo UFO a ze na Klausuv osobni rozkaz pitvali mimozemstany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 23:45

Hlavně pokud tam nebude slovo adb.lock,to by mohla vypuknout teprv hysteriie.Lidové soudy,lynč atd.No-script si netroufnou uřčitě o něm psat.Takže tak horké to nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2010 22:11

Protože se jen snaží na sebe upoutat popularitu. Dovolím si tvrdit, že cokoli zveřejní, tak to budou jen bláboly a nadávky co budou házet politickou špínu jeden na druhého, ale nic užitečného z toho nevzejde. Jen publicita a následně fňukání před kamerama.

PS se na sebe snaží všelijak upoutat, ale lidé v jejím vedení jsou jen naivní máničky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2010 07:43

víš, všechno je jednou poprvý...pak se pozná, jak to bude......ale neboj, taky se někdy dočkáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2010 14:05

Thumbs up a padni komu padni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor