Červ Slammer se naboural i do jaderné elektrárny

Diskuze čtenářů k článku

MArtin  |  21. 08. 2003 18:22

btw: W2000 pouziva i amaricky namornictvo na lodich, a na posilani emailu to taky neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  21. 08. 2003 14:41

"Červ Slammer se naboural i do jaderné elektrárny"

aneb Zive ala Blesk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:)  |  21. 08. 2003 10:44

Jen pro tebe :)

INTEL suuuuux :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  21. 08. 2003 10:13

Fakt mne stvete, tyhle debaty jsou o nicem. Pritom je tolik zajimavych temat k diskuzi AMD vs. Intel, jenze vzdycky se najde banda pubertaku, ktery po sobe hazou hlaskama "AMD je pro socky", "P4 sux", "AMD je freeedom", "P4 je evil empire", ... o hovne. Mne by spis zajimalo, proc kdyz jenom nasobim a scitam floaty na malym bloku pameti, tak P4 scaluje vyrazne lip nez Atlon a kdyz je dat vic a zamicham do toho integery a deleni, tak je to naopak. Nejaky nazor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  21. 08. 2003 10:14

sorry, spatny thread

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Axc  |  21. 08. 2003 08:26

Ten kreten, ktereho jen napadlo, ze by pocitace monitorujici cinnost elektrarny byly pripojeny do site by mel jit sedet na hodne dlouho za obecne ohrozeni ! Spolehat se na firewall ! Kazdy firewall ma nejakou diru, jen se o ni nevi !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beda  |  21. 08. 2003 08:53

Ono je rozdil monitorovat a ridit. Viz priklad z Dukovan. (nejaky ten patek starsi):

Zber dat od cidel systemu radiacni kontroly provadel jednoucelovy pocitac Kamak. Na ten bylo pripojeno klasicke PC s vokny pres seriovy port. To PC provadelo to, ze na obrazovce (formou barevnych cvterecku) zobrazovalo stav cidel (nekolik zakladnich barev) a dale to po urcite dobe ukladal do souboru, pro pozdejsi prehled (ukladalo se to i jinam). V zadnem pripade to PC nic neridilo ani nespoustelo ochrane prvky ci jen alarmy. Bylo to proste jen "ukazovadlo" pro obsluhu, aby meli celkovy prehled o systemu. Takze pokud by se toto PC vyplo, tak by rozhodne nedoslo k ohrozeni JE, na rizeni a sposteni poplachu tam jsou jine systemy. (A ten stav cidel byl videt i jinde, ale na tom PC to bylo prehlednejsi ....)

Takze pokud by byl napaden takovy pocitac (by v ridicim centru, a nebyl to jen pocitac v kancelari na psani emailu, tak by se stejne nic nestalo)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  21. 08. 2003 00:27

.. halvne veci v jadrovej elektrani vzdy bezia na brutalne proprietarnych OS vyvinutych pre ucel jadrovych elektrarnach, licencia na dany system stoji radovo niekolko desiatok milionov eur (viem o com hovorim, jeden znamy na takom system pracuje pre siemens, samozrejme nie sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  20. 08. 2003 17:28

Chtel bych videt jak ochranny system elektrarny bezi na pocitacich pripojenych do internetu a jeste na MS Windows.

Je to kachna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdasdasd  |  20. 08. 2003 17:37

divil by ses ale westinghouse vyzaduje spolehlivy system a tak bezi jen a jen na windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  20. 08. 2003 18:05

)) tak to jsi uhodil rebicek na hlavicku, windows tam jsou mozna jako terminal, jinak to jsou jednoucelovy potvory, ktere bezi bez operacniho systemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  20. 08. 2003 20:34

A perlicka nakonec. V licenci na windows je upozorneni, ze system nesmi byt nasazen v jadernych elektrarnach a dalsich rizikovych provozech. Zda se, ze microsoft sam svemu systemu moc neveri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumir  |  20. 08. 2003 23:54

hahahaha na ktere windows? ty jsi naposled cetl licenci na w95 ne?
Windows NT a vyssi je prave na takto narocne procesy stavene a rozhodne ne jako terminal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  21. 08. 2003 00:22

No az na to ze to byla prave licence na windows NT a windows 2000. Licenci na XP jsem nezkoumal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal zobec  |  21. 08. 2003 14:48

ano máš pravdu, ale četl jsi tu licenční smlouvu špatně.

ta zmínka o nepoužívání v provozech s ohrožením lidského života se totiž týká MSJVM (microsoft java virtual machine), je to dodatek k licenční smlouvě. netýká se to operačního systému jako takového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kokin  |  21. 08. 2003 07:45

Ver nebo ne, ale NT jsou certifikovana jako Hard-real-time (mission critical) OS.. sice mi neni jasny jak je to mozny, kdyz se zahejbe woknem tak kernel leti vzhuru ke svetlejsim zitrkum a 100%um... ale je to tak :) dokonce osobne znam jedno takoveto nasazeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  21. 08. 2003 07:51

Podle čeho měříš těch 100%. Podle Task manageru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  20. 08. 2003 20:35

A perlicka nakonec. V licenci na windows je upozorneni, ze system nesmi byt nasazen v jadernych elektrarnach a dalsich rizikovych provozech. Zda se, ze microsoft sam svemu systemu moc neveri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumir  |  20. 08. 2003 23:53

kecas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  21. 08. 2003 01:32

a kterej ty ses Lumir, ten soused moji babicky ebo nejakej cizi?

Nekecam, fakt v ty elektrarne woknousy neridej nic zivotne duleziteho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 08. 2003 23:43

Windows jsou i na veline v Temeline. Nastesti jen pro posilani nedulezitych emailu. Zbytek bezi na mnohem spolehlivejsich zakladech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfild  |  21. 08. 2003 01:45

To je fak usměvná představa jak jaderná elektrárna běží na woknech. Pokud nejdete nejaké PC s woknama v jaderné elektrárně tak maximálně někde v oddechové místnosti. Pokud takovou mají no a pak samozřejmě na noteboocíh manažeru elektrárny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  21. 08. 2003 06:09

A jeste te doplnim, ze v tom Temeline jsou W95 - servisni poucka cislo jedna: kdyz to funguje tak na to nesahej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  21. 08. 2003 07:40

u nas na Slovensku som bol v j.e. Mochovce a tam nemaju ziadne pc pomocou ktorych to tam kontroluju a riadia ktore by mali windows, je to proste len specialny program.... maju sice pocitace normalne s windows, ale tam sa mi nezdalo, ze by bola nejaka riadiaca funkcia, mozno tak intercom a podobne veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 08. 2003 14:27

PMD? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  20. 08. 2003 16:53

taka nocna smena v dozorovni v elektrarni je 99% casu poriadna nuda az sa chce spat. A nejake tie fotky z internetu a vtipne mailove prilohy o tretej rano rozveselia srdce kazdeho dozorujuceho technika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  20. 08. 2003 15:52

To je fakt neuveritelne. Jeste, ze to bylo aprilove cislo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor