Černobíle: Kinect, nebo Move a Wii?

K Nintendu a jeho Wii se na letošní E3 připojil také Microsoft s Kinectem a Sony s Move. Se všemi si můžete hrát pomocí pohybů, ale jaká platforma pro to je a bude nejlepší?

Zbytečná frajeřina

Karel Kališ: Vlastníte Xbox 360 a chcete si zařádit s pohybovým ovládáním Kinect? Připravte se, že za kouzelnou krabičku vytáhnete z peněženky skoro stejně jako za novou konzoli. Částka 3 990 Kč za přídavné příslušenství je prostě hodně přestřelená. Však stačí letmý pohled do ceníku a zjistíte, že za celou konkurenční konzoli Wii dáte jen o pár stovek víc.

Kinect navíc pro mě jako hardcore hráče (na které ostatně X360 celou dobu svými hrami mířil), nepřináší žádné atraktivní tituly. Celé portfolio, které bude k dispozici v době launche, představuje jednoduché hříčky, které občas jakoby vypadly deset let starým hrám EyeToy pro Playstation 2. Bundlovaný Kinect Adventures je ideálním příkladem. Ostatně o třetinu nižší cena first party Kinect her v porovnání s běžnými naznačuje, že samotní tvůrci si jsou vědomi nižších kvalit her. Tituly mířené na hardcore hráče, které by měly vytáhnout z potenciálu Kinectu víc, se prý mají objevovat někdy po půl roce. Do té doby je pro současné tradiční majitele Xboxu 360 nové pohybové ovládání zbytečnost.

V tomto ohledu má navrch konkurenční Move na Playstation 3, které slibuje hardcore hry od začátku a navíc nové ovládání začlení v podobě patchů už do existujících her, jako třeba Killzone či Heavy Rain. Navíc má výhodu, že verze pro jednoho hráče přijde sotva na polovinu (ještě méně, pokud byste už vlastnili kameru Eye). A ony proklamované funkce, kde si můžete pohybem ruky listovat v položkách a hlasem spouštět filmy? Frajerské, ale dobré asi jen pro zhýralé zbohatlíky, kterým nestačí dálkový ovladač za pár stovek, co zvládne stejnou funkci. Možná i pohodlněji. V současné době a podobě Kinect pro mě představuje jen zbytečně předraženou hračku, kterou vytáhnete na párty a pro chlubení se před návštěvami a jinak se na ni bude prášit.

Když se u hraní hýbat, tak bez ovladače

jansedlak_ikona.jpgJan Sedlák: Kinect jednoznačně vidím jako obrovskou výhodu Xboxu 360 oproti konkurentům v podobě Sony Move a Nintendo Wii. Oproti těmto dvěma produktům totiž skutečně přináší něco nového a neokoukaného, co navíc působení zatraceně „cool“. Konečně nemusím v ruce držet podivnou tyčku v podobě ovladače od Wii, ale jednoduše přijdu před svoji televizi a veškerou interaktivitu budu vykonávat svým tělem. Ovladač Wii má navíc do přesnosti hodně daleko a ovládání rozhodně není ideální. Kopečková zmrzlina Move k Playstation 3 je oproti Nintendu sice lepší, stále ale musím svírat v ruce ovladač.

Diskuse okolo ceny Kinectu myslím nejsou opodstatněné. Pokud si tento přídavek koupíte, mohou se k němu připojit až čtyři uživatelé; jeden Move nebo Wii ovladač ale stejně stojí okolo tisícovky, za takové množství hráčů tedy zaplatíte skoro stejnou cenu. Stejnou cenu za ovladače, které se musí neustále nabíjet a někde se válejí, zatímco Kinect nic takového nepotřebuje.

S herními tituly je to takové ošemetné. Na Kinect zatím nemíří žádné opravdové karate, fotbal nebo nějaký akční titul, tedy hry, které by vás díky pohybům vtáhly do sebe, na druhou stranu je tu ovšem veliký potenciál. Bude záležet na vývojářích, zda takové hry připraví, nebo zůstanou u současných jednoduchých hříček pro zabavení. Wii ostatně ukázalo, že se nejvíce prodávají a hrají hry jednoduché. Co když prostě klasické hráče žádné máchání ve vzduchu jednoduše nezajímá? A pokud bych měl skotačit u nějakých hříček, raději svým tělem, než s přesnou tyčinkou Move nebo ještě hůře nepřesným klackem od Wii s ošklivou SD grafikou.

Pro běžného hráče může být Kinect zajímavý třeba kombinací klasického ovládání a občasného zapojení pohybových prvků. Třeba v akční hře můžete vykopávat dveře, v GTA řídit auto, ve fotbale kopat přímé kopy atp. Move a Wii se hodí maximálně na tenis a máchání mečem.

 

Diskuze (38) Další článek: Hotmail už má novou podobu. V Česku pro 250 tisíc uživatelů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,