Google | Vyhledávače

Čeká vás u pokladny fronta? Díky Googlu zjistíte, kolik je právě teď v obchodě lidí

Kdy vyrazit na nákup tak, abyste v obchodě narazili na co nejméně lidí a minimální frontu – na to může odpovědět Google, který u mnoha míst přímo ve výsledcích vyhledávání ukazuje také aktuální vytížení. Použití je přitom velmi snadné, stačí zadat jméno místa a Google sám zobrazí infobox včetně grafu s oblíbenými časy návštěv.

Scrn-01-26-001.png
Růžový sloupec značí aktuální údaje o počtu lidí v obchodě. V tomto případě je to méně než obvykle a dají se tedy čekat kratší fronty

Pokud ukazuje pouze modré sloupce, nemá Google dostatek aktuálních informací o vytíženosti a spolehnout se můžete pouze na průměrné hodnoty. Minimálně u míst s větší koncentrací lidí, typicky nákupních center, zobrazuje také růžový sloupec s živými daty. Můžete si tak porovnat, o kolik méně lidí je na aktuálním místě oproti běžnému stavu a zároveň se dozvíte, jakou dobu zde lidé průměrně tráví.

Scrn-01-26-002.png
Chcete-li naplánovat návštěvu na další dny, stačí si ve vedlejší nabídce zvolit den v týdnu a vybrat, kdy bude nejvhodnější doba

A jak Google získává data o aktuální vytíženosti míst? Stejně jednoduše jako v případě zobrazování dopravních zácp. Sbírá data ze smartphonů s Androidem a podle lokace a koncentrace jejich uživatelů může vytížení vypočítat. Pokud vás odhad Googlu zklame a bude nepřesný, můžete jej poopravit kliknutím na možnost Je tento údaj správný? ve stejné nabídce.

asset (1).PNGasset.PNG
Ještě o něco užitečnější je zobrazení těchto dat na smartphonu. Najdete je jak v rámci mobilního vyhledávání na webu, tak v oficiální aplikaci Google Maps

Přečtěte si také:

Diskuze (12) Další článek: Brno bude spolupracovat s Waze, vzájemně si budou vyměňovat data o dopravě

Témata článku: , , , , , , , , , , ,