Kdy vyrazit na nákup tak, abyste v obchodě narazili na co nejméně lidí a minimální frontu – na to může odpovědět Google, který u mnoha míst přímo ve výsledcích vyhledávání ukazuje také aktuální vytížení. Použití je přitom velmi snadné, stačí zadat jméno místa a Google sám zobrazí infobox včetně grafu s oblíbenými časy návštěv.
Růžový sloupec značí aktuální údaje o počtu lidí v obchodě. V tomto případě je to méně než obvykle a dají se tedy čekat kratší fronty
Pokud ukazuje pouze modré sloupce, nemá Google dostatek aktuálních informací o vytíženosti a spolehnout se můžete pouze na průměrné hodnoty. Minimálně u míst s větší koncentrací lidí, typicky nákupních center, zobrazuje také růžový sloupec s živými daty. Můžete si tak porovnat, o kolik méně lidí je na aktuálním místě oproti běžnému stavu a zároveň se dozvíte, jakou dobu zde lidé průměrně tráví.
Chcete-li naplánovat návštěvu na další dny, stačí si ve vedlejší nabídce zvolit den v týdnu a vybrat, kdy bude nejvhodnější doba
A jak Google získává data o aktuální vytíženosti míst? Stejně jednoduše jako v případě zobrazování dopravních zácp. Sbírá data ze smartphonů s Androidem a podle lokace a koncentrace jejich uživatelů může vytížení vypočítat. Pokud vás odhad Googlu zklame a bude nepřesný, můžete jej poopravit kliknutím na možnost Je tento údaj správný? ve stejné nabídce.
Ještě o něco užitečnější je zobrazení těchto dat na smartphonu. Najdete je jak v rámci mobilního vyhledávání na webu, tak v oficiální aplikaci Google Maps
Přečtěte si také: