CCD senzor pro digiťáky s 22 milióny pixelů

Diskuze čtenářů k článku

Tucek007  |  11. 09. 2002 13:17

Tady ale psali, ze tenhle je prvni pro digi fotoaparaty, kdezto ten tvuj se montuje do druzic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 09. 2002 09:02

Nadpis článku vyvolává naděje, že běžní spotřebitelé budou mít zanedlouho k dispozici digiťáky s rozlišením srovnatelným či převyšujícím možnosti kinofilmu. Skutečnost je však taková, že i kdyby výrobci byli schopni takové digiťáky v dosažitelných cenových relacích vyrábět, proč by to dělali? Firmám jde především o každoroční pravidelné zisky z prodeje a je tedy lepší každý rok přidat v rozlišení "jen" jeden megapixel a za řadu let se postupně propracovat k digiťákům s rozlišením, které by bylo jinak možné za přijatelnou cenu vyrobit i dnes.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boramyr  |  10. 09. 2002 19:09

Na poradne prohlizeni takovych fotek bych potreboval domaci kino! A ne 14" monitor Tak to se asi spokojim se 3.2 MPix...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato K.,  |  12. 09. 2002 15:58

Človeče , mal by si si zaobstarať radšej nový monitor a nie domáce kino.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boramyr  |  23. 10. 2002 23:11

Uz se stalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ailame  |  10. 09. 2002 09:17

ked uz autori preberali tento clanok z DPreview nemuseli vynechat, ze najpravdepodobnejsie pouzitie tohto cipu su stredoformatove fotoaparaty

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  10. 09. 2002 08:13

Podla mojho nazoru vyrobcovia fotoaparatov zamerne a cielavedome (dokonca aj pochopitelne) spomaluju napredovanie v tejto oblasti. Inak povedane, snimaci prvok sice mame, ale pochybujem, ze tento ci buduci rok budu na trhu fotoaparaty s takym rozlisenim. Jednoducho ide o velke peniaze, ktore este stale prinasa trh klasickych "filmovych" fotoaparatov (hlavne predaj filmov, ich vyvolavanie a vyroba fotografii).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano Varga  |  10. 09. 2002 08:25

Nepopieram, ze je mozna dohoda vyrobcov, ale pri ich pocte to neznie celkom realne. Skor vidim problem v ukladani takeho mnozstva dat dostatocne rychlo na nejake medium. Navyse by vyrobcovia museli k fotakom avat vacsie media ako teraz, a to chce tiez cas.

Jano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato K.,  |  12. 09. 2002 15:56

Janči, ty sa do toho nevyznáš :) 

Ale Števík, ten by ti aj povedal že jeho SmartMedia to uloží v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buvar  |  10. 09. 2002 10:03

Pokud vim, uz jsou. Jestli na to mas, muzes si koupit fotak Mamiya (www.mamiya.com) a k nemu uvedeny snimac. Budes muset ale asi rozbit trochu tucnejsi prasatko...
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  10. 09. 2002 03:15

13.7.2001 bylo vytvoreno todleto PDF...

http://www.fairchildimaging.com/main/documents/ccd595.pdf

The CCD595 is a 9216 x 9216 active element solid state charge coupled device (CCD) full frame sensor. The CCD is intended for advanced scientific, space, and aerial reconnaissance applications. The CCD595 is organized as an array of 9216 horizontal by 9216 vertical imaging elements. The pixel pitch is 8.75mm with a 100% fill factor. Three-phase clocking is employed in the imaging area with two-phase clocking in the serial readout registers. Image readout is performed via four serial registers containing 19 isolation rows between imaging and readout sections. The imaging array can be clocked unidirectional (4-output configuration) or bi-directional (8-output configuration). The imaging area segments are split in mid-array for the latter configuration.

ZDROJ: http://www.fairchildimaging.com/main/area_595.htm

takze na zive jsou trochu mimo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Blaha  |  10. 09. 2002 05:10

Na Zive nejsou mimo. Cipy s vysokym rozlisenim existuji davno, ale jsou urceny pro jine aplikace. Uz kvuli cene. Nektere jsou i chlazeny kapalnym dusikem. Ale tento ma jine parametry. Precti si na tady, v cem je tento cip novy.

http://www.grafika.cz/art/df/sinar_22MPix.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ailame  |  10. 09. 2002 09:30

"toto je uplne ine ihrisko. dokonca je to uplne ina liga..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V12  |  10. 09. 2002 13:57

Maju to veci AGM 85 MAVERICK a podobne, no to vsak nie su fotaky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ing. Modrý CoCot  |  10. 09. 2002 01:19

 a k tomu budou montovat disky od Maxtoru: 320GB 8)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor