Netflix patří mezi největší společnosti, které poskytují videoobsah na vyžádání a zároveň se soustředí i na tvorbu vlastního obsahu. Netflix už po dlouhém čekání zavítal i k nám, byť zatím v omezené formě. Televizní velikáni v USA, mezi kterými je CBS a Time Warner, ale chtějí vystoupit ze spolupráce s Netflixem pro společnou televizní síť CW.
Kvůli licencování obsahu, který prodávají přímo Netflixu nebo třeba i Hulu, samozřejmě ztrácí více, než kdyby stejný obsah poskytovali přes vlastní platformu „on-demand“. Obě společnosti se tak snaží o vytvoření vlastního „Netflixu“, který by obsahoval filmy a seriály ze sítě CW a měsíční předplatné by bylo v rozmezí dvou až čtyř dolarů. Diváci by přitom měli k dispozici jak přímé televizní vysílání, tak třeba i jednotlivé epizody seriály, které si budou moci kdykoli pustit,
Netflix díky spojení s tvůrci a majiteli obsahu disponuje velkou nabídkou, která tvoří také značné množství starších seriálů, jež jsou ale i po dlouhé době stále velmi populární.
I když to zní logicky, z pohledu byznysu to rozhodně není tak jednoduché, protože Netflix se stal obzvláště v USA synonymem pro videoobsah na vyžádání a sám natáčí i vlastní obsah, kterého by mělo v letošním roce být až 600 hodin. Jedná se přitom o dokumenty, filmy a samozřejmě i seriály.

Stane se z Netflixu pouze aplikace s videobsahem vlastní tvorby? Velké investice do vlastního obsahu by odpovídaly tomu, že se na to připravují
V současné době stále běží smlouvy s Netflixem, otázka ale tedy je, co se stane, až skončí. Netflix by přišel o velkou část obsahu a obě společnosti by ztratily příjem z licenčních poplatků. Je velmi těžko představitelné, že by běžní diváci začali hromadně používat jinou aplikaci pouze pro obsah jedné televizní sítě místo Netflixu. Stejně jako v jiných segmentech, je hlavní síla a obliba právě u velkých platforem, které si dokáže vytvořit skvělou značku, poskytovat zákazníkům skvělý produkt a to vše za velmi přijatelné ceny a ve vysoké kvalitě. To vše nelze vybudovat během chvilky.
Na trhu ale nastává další změna, kterou přináší Apple TV nebo Amazon Video – sdružení všech těchto platforem a televizních sítí v rámci jednoho rozhraní. Jednotlivé streamovací služby a televizní sítě jsou tak jen pouhou aplikací v nabídce, kterou lze snadno a rychle z jednoho míst prohledávat a ovládat třeba pomocí hlasu přes Siri. CBS a Time Warner by se tak mohli osamostatnit, ale zároveň využít rozšířené platformy Applu, Amazonu a dalších, kteří zákazníkům dodávají i hardware. Zkrátka by obešli Netflix jako jednu zbytečnou část mezi nimi a divákem.
Podle posledních čísel měl Netflix v srpnu roku 2015 téměř 70 milionů předplatitelů po celém světě, z toho 43 milionů v USA. Nedávné rozšíření do celého světa ale toto čísla možná velmi rychle dostane na úroveň 100 milionů předplatitelů.