Byznysový zápisník: Seznam vypraví startupový autobus do Vídně

Byznysový zápisník: Seznam vypraví startupový autobus do Vídně

Zprávy z IT byznysu, které by neměly zapadnout. Každý týden na Connect.cz (RSS).

Seznam vypraví speciální autobus na startupovou konferenci Pioneers ve Vídni, kde vystoupí zástupci firem jako Raspberry Pi, Evernote, Pebble, SoundCloud, Facebook, Google, Shazam, Twitter a dalších. Doprava od Seznamu je zdarma a firma dokonce poskytne zdarma i ubytování. Podmínkou je koupit si lístek na konferenci. Seznam je v podpoře malých technologických firem aktivní a mimo jiné plánuje spustit i vlastní startupový fond.

HP od května loňského roku propustilo už téměř 23 tisíc zaměstnanců z plánovaných 29 tisíc. Má tak jít celkem o 8 procent celkové pracovní síly. Šéfka HP Meg Whitman chce pomocí těchto kroků firmu restrukturalizovat a ušetřené náklady investovat do vývoje a výzkumu.

Instagram, který zhruba před rokem koupil Facebook za miliardu dolarů, pracuje na způsobech monetizace. Podle informací deníku Wall Street Journal nový majitel na okamžité nalezení inzertních modelů netlačí a Instagram považuje za dlouhodobou záležitost. Služba aktuálně především sbírá uživatele, má jich už 150 milionů.

BMC Software se tento týden definitivně stáhnul z burzy. Skupina investorů kolem Bain Capital a Golden Gate Capital za akcie zaplatila zhruba 6,9 miliardy dolarů. BMC dodává software, který umožňuje správu IT a obchodních procesů a v roce 2012 byla ve ztrátě 400 milionů dolarů.

Yahoo za patnáctiměsíční vlády výkonné ředitelky Marissy Mayer narostl počet uživatelů o 20 procent na současných 800 milionů. Weby společnosti jsou opět nejnavštěvovanější ve Spojených státech. Nová šéfová do firmy přinesla i větší „cool efekt“, představila nové logo a ve velkém nakupuje mladé internetové společnosti, například za miliardu dolarů Tumblr.

Twitter koupil mladou společnost MoPub za 350 milionů dolarů v akciích. Díky ní zprovozní službu pro inzerenty, kteří budou moci ideálně umisťovat svoje mobilní reklamy. Stačí si stanovit podmínky (podobně jako u reklamního systému Googlu) a Twitter pak doporučí, kdy a kam reklamu nasadit. Fungovat má i aukce mobilní reklamy. Je to tak obdoba Google DoubleClick a Facebook Exchange. MoPub funguje od roku 2010 a získal investice ve výši 18,5 milionu dolarů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud