Bývalí zaměstnanci Applu, Googlu a Tesly vyvíjejí chytrý kamion

Bývalí zaměstnanci Applu, Googlu a Tesly vyvíjejí chytrý kamion

Mercedes před dvěma lety představil prototyp kamionu vybavený autopilotem, ovšem takových projektů je více. V případě autonomního kamionu se totiž předpokládá, že autopilot pracuje jen na dálnici, kde se kamion plouží i stovky kilometrů v relativně nudném a pomalém pravém pruhu, čímž je vše mnohem jednodušší.

Jedním z dalších hráčů na scéně je Otto, za kterým stojí tým hvězdných jmen a bývalých zaměstnanců Googlu, Applu, Tesly, Cruise Automation a dalších. V podstatě se jedná o jakýsi dream team, ve kterém nechybí třeba někdejší šéf Google Maps Lior Ron nebo člen týmu autonomního vozu Googlu Anthony Levandowski.

Startup vybavil autonomní technologií kamion Volvo VNL 780, nicméně doufá, že jeho systém bude aplikovatelný i na další vozy této třídy – tedy velké dálkové kamiony, které křižují americké dálnice.

Robotické kamiony, které zvládnou autonomní provoz alespoň na dálnicích, by mohly zrychlit dovoz zboží, řidič kamionu by totiž mohl splňovat volnější pravidla povinných přestávek atd. S tím souvisí hlavní překážka současného zavádění autonomních technologií – chybí legislativa. Technologický potenciál předběhl zákonodárce, kteří budou muset teprve v příštích letech rozhodnout, kdo bude mít například zodpovědnost v případě havárie, pokud bude zrovna řídit program. Podle některých představitelů Evropského parlamentu by to měl být výrobce a nikoliv samotný řidič.

Diskuze (8) | Internet v Číně? Závistí by zbledl i Velký bratr

Témata článku: Umělá inteligence, Roboti, Zaměstnanci, Volvo, Autonomní technologie, Někdejší šéf, Sto kilometrů, Autonomní vůz, Chytrý, Truck, Otto, Autonomní provoz, Cruise, Anthony Levandowski, Mercedes, Startup, Pomalý provoz, Otta, Dream, Self, Tesla

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší