Jo, já taky komunikuji s mými zákazníky tak, že si píšu zprávy, posílám si vzkazy přes Facebook, Twitter atd. Ale všechny vzkazy mají jenom jeden formát:
"Prosím, pošlete mi Vaše telefonní číslo a zavolám Vám."Protože opravdu nevidím důvod proč s člověkem, který není hluchý, němý nebo hluchoněmý komunikovat přes nějaké textové zprávičky jako dvě patnáctky v pubertě...Tak normálně zvednu telefon a zavolám! A to, co po telefonu řeším 3 minuty bych vypisováním zpráviček řešil hodinu!Ano, dřív jsem taky hojně používal IM (hlavně ICQ a Jabber) a snažil se všechno řešit různými zprávami, domluvami přes e-mail a podobně. Ale to hlavně proto, že hovor stál cca 6-12 Kč/min a byl jsem student bez kapesného a co jsem si nevydělal na brigádách, to jsem neměl.Ale dnes, kdy není problém si pořídit neomezený paušál, tak nevidím důvod proč něco řešit přes FB a podobně.Dokonce znám spoustu firem ze zahraničí, kde ani e-shop nemají a mají jenom on-line katalog a na každé stránce vpravo na hoře telefonní číslo. Žádné programy, žádné aplikace v PHP, jenom čisté HTML - takže stránka je pekelně rychlá, jednoduchá, zákazník nemusí zadávat vůbec nic, jenom si zadarmo zavolá a objedná, co potřebuje. Operátor ověří, že je adresa v pořádku, že jsou třeba věci kompatibilní, ještě něco dalšího doporučí a pošle objednávku ručně mailem s potvrzením.Viděl jsem v USA takhle fungovat firmu, která měla cca 150 zaměstnanců celkem, call centrum, kde dělalo 40 lidí a majiteli to házelo měsíční čistý zisk cca 1,5 milionu USD jenom pro něj. Kolik nechával na firmě, to netuším.Každopádně jsem čuměl jako prase, že to bylo opravdu jen čisté, statické HTML (s nějakým vyhledávačem produktů v javascriptu), telefon, mail a konec - žádné mamutí serverové řešení a generovalo to větší prachy než třeba naše Alza.cz. S tím rozdílem, že Alza na to musí cpát prachy do reklamy v celostátní televizi, ale on měl reklamu jenom v pár malých rádiích, na webu a pár billboardech.Měl jenom 4 pobočky a žádné platební "automaty", ale normálně mladá holka za zabezpečenou kasou, zákazník tam vysolil peníze hotově nebo kartou a pohoda.Jasně, taky používal automatizaci třeba na účetnictví nebo nějaké vnitřní procesy, ale COKOLIV vnějšího se zákazníkem VŽDY ŘEŠIL ČLOVĚK a nikdy žádný automat. Fungovalo to výborně...Takže někdy je skutečně méně více a opravdu stačí jenom obyčejný telefon a konec.