Bude omezení u ADSL? Komu patří horký brambor?

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  27. 06. 2003 10:17

polostatnimu monopolu,posilenemu financmimi uspechy poslednich let,ze bude urizen STATEM..? MINISTERSTVEM..? ..nebo nedejboze tim podivnym ministrem.

Proc by mel Telecom davat na vedomi organizacim,ktere vznikly sice z bohulibych predstav (a panove to tam nemaji lehke),kdyz to pro nej znamena Spolek zahradkaru (bez urazky kohokoliv).
Nas pravni rad dava pouze moznost vyjadrovat se k vecem verejnym,spravni soudnictvi neexistuje...jak chcete bojovat. Peticemi !?

Vec je neskonale vaznejsi,do doby vzniku opravdove konkurence nmuzeme predjimat,jak se bude situace vyvijet.Okolni staty sice neco naznacuji,ale az v teto situaci bude ochoten Telecom zahajit tvrdy konkurencni boj,dnes jej k tomu naprosto nic netlaci.A to doslova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  26. 06. 2003 20:54

Představitelé Českého Telecomu tato stanoviska přijali a slíbili se zamyslet nad úpravou svých návrhů a předložit férovou nabídku k dojednání nejpozději do příští středy

Jenom tak pro zábavu.Zkuste se přihlásit všichni kdo věříte této větě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 06. 2003 08:20

Verim. Verim tomu, ze predstavitele CT (tj. jejich postovni oddeleni) prijali stanoviska (cili ze mu byla dorucena), ze se CT zamysli nad upravou navrhu (a vymysli, ze zadna uprava se delat nebude) a ze predlozi ferovou nabidku (Ve stylu: kolik ti je? Tricet? Nas je taky tricet) k dojednani (berte nebo nechte byt) nejpozdeji do pristi stredy (tedy do stredy, ktera nekdy priste nastane).
Ano, verim tomuto prohlaseni CT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  25. 06. 2003 11:51

Připadá nám zvláštní, že ačkoliv je chyba prokazatelně na straně Českého Telecomu (buď ve špatně napsané odpovědi a nebo ve špatném návrhu), přesto se to snaží „hodit“ na ZUI a obvinit nás ze spekulací.

PROČ  ? Proč vám to připadne zvláštní, když takto telekom jednal a jedná stále? nema fakticky žádnou konkurenci. tu firmu měl stát rozdělit tak jak to udelal s distribucnima firmama u plynarenstvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  25. 06. 2003 10:27

Tato regulace je sama o sobě výsměch demokracii. Tohle všechno je právě kvůli nemožné přirozené regulaci - ruce konkurenčního trhu !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  25. 06. 2003 09:49

Mno, a co zverejnit ty materialy od CTc?
Mimochodem, proc ministr obhajuje chybu v CTc? A kdyz vyjdu z jeho vysvetleni, PROC vedeni CTc rozdalo materialy, ktery si neprecetlo? Kdo zadal jejich vytvoreni, a dodal pro to podklady... atd atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stan  |  25. 06. 2003 20:21

Svym puntickarskym pristupem jste dokazali, ze jste vetsimi profesionaly v PR nez dobre placeny PR system v CT . Pokud v CT neberou sdruzeni za vazneho partnera, tak se jim to nevyplati. Jsem nadsen, jak jim slapete na paty. Porad dokola. Nic ve zlem, ale prijde mi dobry, ze krupier se svym kolektivem strka v diplomatickych a medialnich soubojich CT i s jejich mluvcim do kapsy. Ha ha ha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2003 09:06

Svým způsobem je to pochopitelné. Telecom je totiž organizace mediálně profláknutá podobně, jako nigerijská mafie, severokorejští komunisté nebo Saddám Husein. Vždy, když přišli s něčím rádobyvýhodným, se ukázalo, že věc má háček a skutečnost je úplně jinde. Navíc se nikdy nepodřizují rozhodnutí regulačních orgánů a z přímých a jednoznačných rozhodnutí ve prospěch zákazníků vždy vybruslili tím nejnechutnějším způsobem, daleko za hranicí cti a morálky.

ČTc si prostě samo vytváří a HÝČKÁ svůj obraz:

PODVODNÍKŮ - nikdy neplní své sliby, ve všem na oko výhodném je nezveřejněný háček

VYDĚRAČŮ - zvyšování paušálů a nabízení "volných minut", několikanásobně zvýšení ceny "o pár procent", které se posléze ukázalo být zvýšením o pár desítek procent

KLIENTELISTŮ - jak jinak vysvětlit, že jim vše projde, ve vládě stojí vždy někdo nejmenovaný na jejich straně, telekomunikační zákon se novelizuje téměř v rozporu se závazky EU, zato však ve shodě s přáními Telecomu, některé body z ní "záhadně" na poslední chvíli vypadli aniž by bylo jasné, kdo to zajistil.

A v neposlední řadě ŠEJDÍŘŮ - veřejnosti neustále vnucuje morálně i technicky zastaraIé ISDN; místo aby zlužbu zlevnili, tlačí více peněz do reklamy - proto, protože ČTc samo udělalo chybu v opožděném a líném nasazování této technologie; přesto však od uživatelů téměř POŽADUJÍ, aby jim uhradili jejich "ztrátu z blbosti a flákačství"

Jak by někdo soudný mohl věřit organizaci, která ho již 10x napálila nebo podvedla?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  26. 06. 2003 10:17

sakra to je vystizny ... do puntiku souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holyshit  |  25. 06. 2003 09:33

pověsit je všechny za koule do průvanu!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Soukup  |  25. 06. 2003 09:17

Ja vim, ze je malo tech co ADSL maji, ale hovorim ted za ty co ho pouzivaji a jsem rad, ze se to prehodnoti, myslim to snizeni rychlosti. Vazne jsem zacal uvazovat o zruseni ADSL linky, to snizeni by bylo katastroficke!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 06. 2003 09:57

Proc zruseni? Tak byste zustal u te pomalejsi varianty tech 192/64? Ja naopak myslim, ze to mnozstevni omezeni je celkem dobry napad jak zajistit jakous takous pruchodnost. Chapu-li princip toho overbookingu dobre, staci na ten jeden stojan deset maniku, co tahaj porno, divx, warez nebo podobne svinstvo a je to pro vsechny zablokovane... Neslo by presne rozdelovat cas mezi vsech tech padesat nejakym presne definovanym casovym multiplexem? Pak by prece slo presne definovat datovou prospustnost nebo ne? Vaham mezi bezdratem s garanci 90kbps (1000/mesic) a ADSL (zatim) s tim 192/64 kbps(1500/mesic). Co vy na to z fora?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  25. 06. 2003 10:24

Overbooking 1:50 je hodně vysoký, ale úměrně se zvyšuje s garantovanou rychlostí na jednoho uživatele. Pokud poskytnu např 1 Mb/s pro 32 lidí a každému dám 64 kbps (32 garantovaných), pak overbooking bude 1:2. Pokud se jedná o bežné - řekněme domácí uživatele, tak i ob. okolo 1:8 je zanedbatelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 06. 2003 12:02

OK, ale o garantovane rychlosti u ADSL nikdo nic nevi a pry ji nelze ani odhadnout, natoz zarucit. Tak co s tim pak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  25. 06. 2003 22:38

Asi nic, než věřit, že to bude fungovat. Zřizovací poplatky nejsou tak vysoké a vypovědět se to dá vždy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  25. 06. 2003 15:16

No 64kb/s linka za 1800,- mesicne je trochu moc, to uz se uvazovat o GPRS. Jo pravda, sice chvilku pojedu na 512ti, ale jak dlouho? Jinak ADSL neni na posilani mailu a prohlizeni webu, na tom se snad shodnem. Pokud nekdo stale tvrdi, ze jo, tak at si necha modem a neremca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  25. 06. 2003 16:06

Nechápu nad čím se rozmýšlíš - mimo jiné ceny bezdrátů klesají určitě pružněji než ceny Telecomu, který navíc od ledna bezpečně o 17procent podraží. Beztrátový možná taky ale spíš se bude snažit udržet každého zákazníka. Náš poskytovatel už snížil cenu 3x jistě díky ASDL...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  26. 06. 2003 11:05

takze pokud bych si mesicne platil 15% ze svyho platu - tedy cca 1500 Kc za ADLS, abych mel stale dostupny internet v nejake rychlosti... dejme tomu cca 192down... a abych mohl poslouchat radio, obcas si zahrat on-line hru, stahnout opravy OS a dalsiho SW, ktery mam na svem PC legalne (ano jsou mezi nami i taci uzivatele) atd...

a timto ZCELA LEGITIMNIM zpusobem vyuzivat velkou cast dne plnou kapacitu, kterou mam k dispozici, tak jsem pro IDIOTY tveho formatu na stejne urovni jako tech "...deset maniku, co tahaj porno, divx, warez nebo podobne svinstvo..." a tedy kvuli memu ZCELA LEGITIMNIMU vyuziti sluzby, kterou si platim je ta sluzba pro nekoho zablokovana???

nejsi trosku schizofrenni???

na druhou stranu te nikdo nenuti si to ADSL platit - pokud nevyuzivas tu kapacitu na plno, ale treba jen ke cteni mailu a stranek - muzes pouzivat prosty dial-up - kapacita ti bude stacit a cenove to bude stejny nebo lepsi... NEBO NE????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 06. 2003 10:48

Za predpokladu, ze pro vsechny budou stejne podminky, proc ne? Ale takhle mi stahovaci vlastne budou omezovat i ten muj provoz, kterej nema nic spolecneho s temi vyjmenovanymi aktivitami. Ja jim to neberu, to chran buh, ale nerad bych ja mel kvuli tomu mene ze sve prenosove kapacity. Tak jsem to myslel. Ale to asi nejde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor