Britské školy jsou varovány před Microsoftem

Diskuze čtenářů k článku

Si-To  |  30. 10. 2007 22:48

...vzhledem k tomu jaké jsou ve skutešnosti školám nabízeny multilicence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  30. 10. 2007 23:01

Neco ti reknu: me je z tech tvych multilicenci na bliti. Je mi na bliti z kazdy skoly, ktera cpe do hlavy nezkusenym detem jedny operacni system a jediny kancelarsky balik. I kdyby byly produkty MS zadarmo, blil bych z nich, pokud by byly tak odporne penetrovany do ceskeho skolstvi jako je tomu ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  31. 10. 2007 00:13

Přesně moje myšlenky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K_U  |  30. 10. 2007 15:18

To je zajímavé, já myslel, že tohle Microsoftu zakázal americký soud na začátku 90. let (bohužel tedy až poté, co tím fakticky vyhubili ostatní dodavatele operačních systémů, protože za počítač s operačním systémem XY (nikoli od MS) zaplatil zákazník licenci na XY + licenci na Windows). Že by to už zase zkoušeli jinde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  30. 10. 2007 18:41

Budou to zkoušet všude, kde se jim to dovolí. Jen ať je zákazník ovce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  30. 10. 2007 13:20

Pro Linux není v dnešní době dost programu ze "života", ale Open office je kvalitní, spousta dalšich programů je pro školství zdarma, pro nasazení Linuxu ve školství není zatím dost programů, ovládání je trošku jiné než na XP, proto bych dal na stanice Win XP, na server Linux (aby se v něm nikdo nehrabal) a nainstaloval OO místo MS Office. Většina firem poskytuje školám programy za minimální poplatky,aby získaly nové uživatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  30. 10. 2007 13:31

Ty programy "ze života" by si asi zasloužily konkretizovat, co říkáte? (IMO jich je hodně) Ovládání se dá vhodnou volbou okenního manažera přiblížit XP velmi silně, takže vaše argumenty zrovna silou neoplývají

Přestože v současnosti český M$ nemá tak pra*ácké podmínky jako britský, také bych se přimlouval vyhnout se Billovi pokud je to jen trochu možné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhla  |  30. 10. 2007 14:01

jenže to by ve školství milý pane musely být trošku jiné peníze aby jim to tam za tu almužnu šel nějaký správce dělat celé pod linuxem. Ti co využili pINDOŠe mají aspoň nějaké železo a aspoň nějaký šajn jak by mohla školní počítačová síť vypadat (sice pod windows, ale lepší než nic). Zbytek má buďto neuvěřitelné štěstí na admina co je ochotný to dělat za hubičku (pod jakýmkoliv OS) a nebo to látají pomocí outsourcingu soukromých firem (které to nedělají pro děti, ale pro prachy a podle toho to pak taky vypadá). Ono je velmi snadné fungovat pod otevřeným systémem, ale stejně jako ten uzavřený to musí někdo spravovat. Do těch oken alespoň spousta "takyadminů" trošku vidí, takže jim to pak nějak chodí - dělat správce pod linuxem - to je úplně jiný druh vzdělání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2007 15:15

Nemusia sa hned vrhnut kompletne na Linux, na znizenie nakladov v prvej faze uplne staci nekupovat licencie MS Office ak mi OpenOffice.org urobi tu istu pracu. Moze kludne bezat na MS platforme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  30. 10. 2007 19:02

Kdyby v OO fungovaly kompatibilne aspon makra, tak by to bylo uplne prepychove, ale takhle v tom nefici nic az na textaky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  30. 10. 2007 20:16

Tak tak. OO ma navic hrozne neefektivni rozhrani. Ve skolstvi by se to mozna skouslo ale verte mi, ze i kdyby bylo OO 100% kompatibilni s MS Office, by se mi velmi rychle vratila investice do MS Office 2007, pokud bych je pouzival casteji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nomo7  |  30. 10. 2007 20:55

V čem je rozhraní neefektivní ? Největší produktivitu práce mám, pokud znám klávesové zkratky a "nelovím" příkazy myší v menu nebo po ikonkách. Proto mě nové a vylepšené rozhraní MS Office 2007 vůbec nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2007 03:51

Predtym, nez nieco napises, skus sa trosku zamysliet. Kolko z tych deti bude realne potrebovat a pouzivat makra? Percento? Promile?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  31. 10. 2007 04:22

Pokoušel jsem se makra v Office pochopit...nakonec se mi to nepovedlo a skončil jsem u Emacs Lispu, v něm se přeci jen cokoli do editoru dodělává podstatně líp. Ostatně makra už jsou těžce deprecated, mnohem lepší cesta je psaní pluginů v .NETu, ale to je 1) celkem dost náročné na HW, 2) _tohle_ už nebudou děti učit _ani omylem_.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2007 11:01

A ve kterem jazyce jste nepochopil makra v OOo, v Pythonu, OOBasic, Java scriptu nebo Bean shell-u?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  30. 10. 2007 11:59

Už pro tyhle praktiky velkého monopolu se této firmě vyhýbám. Celou firmu mám na Linuxu a MS mi nechybí. Jak je vidět ze studií britských škol, dají se na licencích ušetřit značné částky, ovšem jinou otázkou je, zda MS nebude lobovat, aby byly využity jejich služby, když se např. náklady na licence vejdou do schváleného rozpočtu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhla  |  30. 10. 2007 13:19

No poslední licence officu kterou mame koupenou je na 2000vky. To bohate staci a nyni je kazdy novy pocitac vybavovan automaticky OO 2.0.3. Vse funguje k naproste spokojenosti. 99.99% lidem OO jako nahrada bohate staci. A dalsi podstatna vyhoda u siti s domenou je, ze po obycejnem userovi nechce OO doinstalovavat (na rozdil od W2000) zadne dalsi hovadiny na ktere musi byt treba i pul roku (do prvniho spusteni office) zpristupnene instalacni medium.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danik  |  30. 10. 2007 14:27

No kdyz je admin trouba a neumi Office nainstalovat, tak se to opravdu tak chova....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  30. 10. 2007 20:07

Přesně tak ;) u nás seto nestává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhla  |  31. 10. 2007 09:28

dekuji za povzbudiva slova. A jsme presne u toho. Vy si za sve vyplaty ve sve pracovni dobe nastudujete O2k Resource kit a mate instalaci bezproblemovou (nebo jste se se znalostmi o2k uz narodili?). Ja nepotrebuji hodiny prochazet dokumentaci a pustim instalaci OO, kterou zvladne cvicena opice a vse funguje okamzite. Tomu rikam srovnani TCO!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danik  |  31. 10. 2007 15:19

No tak to pozor! Ja nejsu admin ale v teto pouhy programator. Ale Office jsem uz parkrat insaloval. Jedine co staci (stejne jako u nekterych jinych programu) je zvolit uzivatelskou instalaci (tusim, ze to je na O2000 nejakej checkbox) a pak vybrat u vsech pozadovanych komponent "Vse z tohoto pocitace" (nebo tak nejak) a zbytek nastavit na "neinstalovat". Spousta tech casti tam totiz ma nastaveni "instalovat pri prvnim spusteni". Je pravda, ze taky trochu nevidim do ucelu tohoto nastaveni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2007 15:09

Pokud se vam podařilo celou firmu migrovat na Linux, tak bych se velmi rád podíval, jak vám to tam celé funguje a jak to snáší uživatelé, já si jaksi nedovedu představit, že by se naše účtárna naučila Linux používat.

Zajímalo by mě, jak se vám podařilo vedení vysvětlit, že veškerý DRAZE zakoupeny SW najednou půjde někam do šuplíku.

A co se týká kompatibility OO s MSO, tak ani ten plug-in od Sunu pro MSO pořádně nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  30. 10. 2007 18:36

Určitě co jde v malém (mám jen několik počítačů a jsem svým šéfem), jde mnohem obtížněji ve velkém. Samozřejmě platné licence nevyhazovat. Ale jinak si dovedu představit třeba třetinu pracovních stanic ve firmě na Linuxu (o servrech nemluvím) Někdy je lepší ve firmě zavést systém fungující pod Linuxem a zaplatit za práci, než platit věčně za licence.

To co píšu je spíš trend, nikoliv dogma. Všude Linux nasadit nelze a nebo se nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2007 19:21

Každý DRAZE zakoupený soft jde po čase nejen do šuplíku, ale taky do ...

Nebo jste snad zvyklý, že Win 3x., T602, AmiPro atd. byly zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  30. 10. 2007 15:48

Mohl by jste prosim uvest kolik pocitacu na Linuxu takhle spravujete a cim se Vase firma zabyva?

Ja spravuji 22 serveru a asi 60 stanic, vsechno na technologii Microsoft a v podstate se stouram v nose.

Dekuji za odpoved.

marek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Seti  |  30. 10. 2007 15:56

hezký

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomík  |  30. 10. 2007 16:00

Tak tomu nevěřím.

Mám zkušenosti jak s Linuxem, tak s Windows. A ještě jsem neviděl Windows server, se kterým by nebyly problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  30. 10. 2007 16:33

Ano, jiste, problemy jsou, divil bych se kdyby u tak robustnich architektur se spoustou vazeb a souvislosti nebyli. ale kdyz dam do pomeru mnozstvi vynalozene prace kontra to co mi ten system umozni, tak jsem nad miru spokojen.

Ze systemy windows se proste jaksy ve svem zakladu serou a ze to srani je jejich nedilnou soucasti, je silne zavadejici.

Pri spravne navrzene architekture a vyuzivani dostupnych prostredku ke sprave a sledovani stavu systemu, se daji SW poruchy minimalizovat na docela uspokojivou miru.

Jiste, neco to stoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  30. 10. 2007 20:15

doporucuji usetreny cas za administraci stravit nad ucebnici rodneho jazyka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  30. 10. 2007 21:39

Vite, neni to muj rodni jazyk, ale v madarcine jsem docela dobry.

Omlouvam se, snazil jsem se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nomo7  |  30. 10. 2007 16:12

No, hlavně kvůli Exchange serveru přišla firma MS s úplně revoluční formou jeho správy - správa de facto přes PŘÍKAZOVOU ŘÁDKU, přes Power Shell. Zatleskejme největšímu ze softwarových inovátorů za opět novou, revoluční a ultimativní technologii správy serverů. Za technologii, která se u ostatních OS používá od (myslím) zhruba šedesátých let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wenca  |  30. 10. 2007 17:15

No oni s tim prisli, protoze na serveru nepotrebujes nejvetsi vychytavky grafickyho prostredi, ale jen to neco malo ... Navic MS se k prikazove radce vratil - mel ji ve vsech OS az W2000 a tam ji dost minimalizoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nomo7  |  30. 10. 2007 20:34

No, ale heslo MS bylo všechno jde přes GUI. V nové verzi Exchange něco nepůjde nastavit jinak, než přes Shell.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeden niekto  |  30. 10. 2007 18:11

ono, jedna vec je napísať, že Exchange sa spravuje cez príkazový riadok (to tu už bolo, dalo sa aj predtým - hoci nie tak pohodlne)

iná vec však je napísať že spravuje PowerShell (niečo ako dohromady prepojené najlepšie kúsky z DOS / Windows / Unix shellov) = prial by som Ti niečo podobné mať na UXoch

... inak, Ex2k7 samozrejme má aj kvalitné grafické prostredie ktoré sa stále zlepšuje (=niektoré jeho funkcie už teraz dostupné z príkazového riadku budú v GUI doplnené až so ServicePack1)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nomo7  |  30. 10. 2007 20:46

Některé věci ovšem nepůjdou nastavit jinak, než přes Shell. Jinak tímto MS připouští, že jeho filozofie - systém nastaví (i naprogramuje) pomalu každý byla úplně špatná. Příklad ? Vývoj jednoduchého Visual Basicu na Visual Basic .NET, zjištění, že veškerá funkčnost NEJDE (nebo jde hůř) přes GUI než přes Shell...

Proto MS vybere to nejlepší, co je na trhu (platforma Java -> platforma .NET, Unix Shell -> Power Shell), upraví k obrazu svému, firmu koupí nebo chce zničit (viz Flash proti Silverlight) a vydá tiskové prohlášení jaký je inovátor a že přichází s novou REVOLUČNÍ technologií. Pleskne ji do svého operačního systému a neštěstí je hotovo - i teoreticky lepší technologie na trhu se nikdy neprosadí. Hurá, máme perfektní nové a inovativní všechny technologie díky MS, včetně internetu. :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour  |  31. 10. 2007 10:02

Presne jak rika kolega. V Exchange 2007 je spousta veci, ktere se nedaji delat z konzole, ale musi se delat v shellu. Service Pack 1, ktery je davno venku (anglicka verze, ceska nevim - nepouzivam) pridal par veci do GUI, napr. POP, IMAP management, ale pokud chcete nastavit nejake slozitejsi pravidla na mailboxy atd., tak jedine z shelu. Navic ten shel je mnohem pohodlnejsi a rychlejsi.

Shell plati take pro migraci mailboxu z forestu do forestu atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2007 10:55

To uzasne propojeni (ubastleni ) "nejlepsich kousku" nesaha staremu bash-i ani po kotniky, o jinych shelech nemluve , dekuji uz to v *ixu mam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  30. 10. 2007 20:12

No nechci rypat ale powershell je mnohem flexibilnejsi nez jakykoliv open source shell takze to inovace urcite je. Navic pokud si s tim systemem nehrajes ale opravdu ho stravujes, tak je GUI casto efektivnejsi - hlavne kdyz jsi zaplaveny mnozstvim dat, ktere se proste nedaji na rozumnem prostoru textove vyjadrit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nomo7  |  30. 10. 2007 20:51

GUI pro opakující se činnosti NIKDY nemůže být efektivnější než Shell - na opakující se činosti se vytvoří posloupnost příkazů - skript, který se pak spustí. GUI je efektivnější v případě, že nastavuji jednu věc jednou, tak jde bez znalostí nastavit škrkátka a výběry a nemusím programovat.

Ad) Zaplaveny mnozstvim dat, ktere se proste nedaji na rozumnem prostoru textove vyjadrit.

Nechápu, co RegEx ? Navíc příkazem Shellu získám pouze ta data, která potřebuji, ne ? Uložím je do souboru, vyhledám v souboru ... To je tolik dat, že v souboru zaberou stovky MB ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  31. 10. 2007 04:42

"No nechci rypat ale powershell je mnohem flexibilnejsi nez jakykoliv open source shell takze to inovace urcite je"

Tys asi nikdy neviděl zsh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour  |  31. 10. 2007 10:09

Jelikoz mam s obema systemy skusenosti, tak si troufnu tvrdit, ze powershell neni tak daleko jako unix/linux shelly. Ale mozna se mylim.

Navic bych rekl, ze rourovani treba v linuxu ma vice moznosti diky vetsi mire programu pro shell.

Take bych si troufal tvrdit, ze prave v tom rourovani je sila. A ty programky pro shell jsou v linuxu proste vymakanejsi.

Ale to je jen muj nazor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  31. 10. 2007 00:12

Vy licence těch 22 serverů platíte ze své kapsy? Jestli ne a šťouráte se v nose, jste šťastný člověk. Já si platím všechno sám. Jsme textilní firma (malá firma - fyzické osoby), za ušetřené licence máme na mírně jeté auto, které vozí materiál. Každá investice navíc se promítá do ceny a klesá konkurenceschopnost. Velkorysost v rozhazování si nemohu dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2007 10:52

Vidite, mam podobnou napln prace, ale s debian/ubuntu a rovnez spokojenost .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor