Britské jaderné ponorky jedou na Windows XP

Diskuze čtenářů k článku

18. 12. 2008 20:17

No pokud vim, tak je to celkem stara vec, dokonce uz problem s WIN nastal

viz 3

http://technet.idnes.cz/tec_technika.asp?c=A080129_195559_tec_technika_pka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 00:11

good čítanie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 18:39

Boh ochranuj kralovnu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 18:27

V mojich textech jsou pouze urážky na Linux a Vy si myslíte,že jsem pouze oknový dement,něco Vám řeknu.Je sice pravda,že Linux nebo Macintosh mají lepší nápady,než Microsoft,ale uvědomte si,že Microsoft něco okopíruje viz. třeba šachy v Mac OS X a Win Vista,a dá si to MS do svého systému.Tday prostě záleží pouze na marketingu.....kdyby obchodníci chtěli,tak dávaj místo Windows předinstalovaný Linux,ale prostě Microsoft je uplácí a to bez debaty.Navíc na Linuxu nebo Macintoshoviu neni moc programů a her pro OpenGL není moc.Může se Vám to líbit ano nebo ne,je v tom čistě marketing a podplácení.Určitě by si výrobci např. HP vzalo od MS třeba 500 tisíc korun než třeba 23 tisíc od komunity Linuxu....hold taková je realita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:11

obchodnici davaji Linux, ale lide to nechteji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:28

... zalezi aj na vybere distribucie. Napr. ASUS vraj nema problem s tym, ze by sa mu vracali (sub)notebooky s linuxom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:54

Podle MSI lidé vracejí notebooky s předinstalovaným Linuxem 4× častěji než s Windows .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 19:56

A kolko krat viacej ich kupuju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 23:46

zdroj http://www.extranotebook.cz/uzivatele-nechteji-minibooky-s-linuxem-a-proto-je-vraci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 00:16

---citat---

Shodou okolnosti, muj kamarad pracuje v jednom reklamacnim oddeleni americkeho marketu(nejaka odnoz Wal-Martu). Ihned jsem se na to ptal a on mi to potvrdil.Pry ti lide si to koupi, aniz by se vubec zajimali,jaky OS tam je, a kdyz prijdou domu,tak se nestaci divit, co se jim to tam objevilo. V zapeti to jdou vratit,ze je to porouchane,pac tam nemaji windows desktop,ale nejake divne ikonky. Nepomuze jakekoliv vysvetlovani jsou zvykli na MAC a v mensi mire na Windows. Cokoliv jineho je porucha.

---/citat---

Najhorsie je, ze sa tento sposob "rozmyslania" siri aj ku nam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 09:01

>> Najhorsie je, ze sa tento sposob "rozmyslania" siri aj ku nam.

Přijde Vám "nejhorší" když lidé přestali prožívat používání počítače a berou ho za věc, která má bez práce, myšlení a stresu sloužit? Mně ne, mně přijde, že toto další krok v myšlení společnosti. Přinese negativa ale i pozitiva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 10:04

Ano, pokladam to za sucast procesu, ktorym spolocnost speje k "najhorsiemu."

Pozrite, moj stary otec vedel opravit prakticky cokolvek, co mu clovek mohol dat do ruk. Moj otec uz bol na tom horsie, ale nespominam si, ze by musel niekedy zavolat opravara. Tretia generacia, teda ja sam, by som zrejme nezvladol viac nez vymenit vodovod, ale zasa mi vravi Pane vsetko, co len naznakom pripomina pocitac. Ale ked sa poobzeram po okoli, vidim ludi volajucich elektrikara na vymenu ziarovky. Samozrejme, pre niektorych z nas je to stav priam idealny, ved kto by si nechcel nechat zaplatit za trojminutovu robotu (a kto by nechcel predat nove PC, bo sa v tom starom zasekla CD-romka.) Ale "dobre" to naozaj nieje.

Proste nevediet je dnes v mode a co je najhorsie, ludia su na svoju nevedomost hrdi, dokonca su schopny pokladat sa pre nu za "nieco viac." A teraz nenarazam len na trollov v tunajsich diskusiach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 10:22

To už je věc filozofie a vývoje světa.

Já sám si myslím, že strojová výroba změnila naprosto totálně poměr mezi hodnotu věcí a hodnotou práce. Díky tomu svět zcela přirozeně dospěl k tomu, že věci se neopravují ale vyměňují. Následným efektem pak dochází k jelitovatění lidí. Já na výměnu zásuvky už také (skoro) volám elektrikáře, nevyplatí se mi jet do obchodu to kupovat, riskovat špatný výběr a to, že něco zkazím. Ono to sice pak vede k tomu, že - když to trochu přeženeme - se mění celé PC kvůli vadnému CD. Ale hodnotit by se to mělo v celku. A v celku já mám klidnější a levnější život než měl můj otec - a ten zase měl klidnější a levnější život než generace před ním.

No a konečně je také potřeba si uvědomit, že s tímto nic nenaděláme. Zboží (a i software) bude mít čím dál nižší hodnotu vůči hodnotě lidského času. A vycházejíc z tohoto pohledu mi přijde, že ten proces, o kterém se bavíme, není negativní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 11:50

Asi sa nedohodneme na tom, ci je to proces negatiny alebo pozitivny, iste ale sam uznate, ze je neudrzatelny. Vyrabat sa neda donekonecna a kazdym dalsim vyhodenym pocitacom s vadnou doskou, notebookom od ktoreho niekto zabudol heslo alebo hoc aj mikrovlnky s ulomenymi dvierkami sa blizime k casu, ked bude mat jeden procesor cenu siestich ludskych zivotov.

S hodnotenim "celku" nesuhlasim. "V celku" bolo 20-te storocie obrovskym skokom snad vo vsetkych oblastiach, pri blizsom pohlade v nom ale zbadate dve svetove vojny. I tie, spolu s o kusok mensou urovnou techniky boli dovodom, preco mali nasi (pra-)rodicia menej pohodlny zivot, nie to, ze si nechceli/nemohli na opravu vodovodu zavolat instalatera.

A len tak mimochodom, viete, ako vyzera taka bezna vymena zasuvky v dnesnej "cas setriacej" rodine? Najprv musi pan domu najst elektrikara. Ten musi byt z okolia (aby bol ochotny prist,) mat cas v spravnu dobu (aby ho mal kto strazit) a byt schopny z hlavy odhadnut, kolko bude oprava stat. Potom ma pani domu vo zvyku vyupratovat cely barak (ved co by o nich ten chlap povedal?) A nakoniec musi pan alebo pani domu prist domov (casto sa pre to "vypyta" z prace) aspon 1/2 hodinu pred dohovorenym casom, aby mohla nervozne poskakovat okolo neboheho elektrikara a vyzvedat ho, ci by si nedal kavu

Naozaj v tom ziadny usetreny cas nevidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 15:07

>> A len tak mimochodom, viete, ako vyzera taka bezna vymena zasuvky v dnesnej (...)

+0x0a

Nasi predkovia boli sikovnejsi aj preto, ze veci boli ovela jednoduchsie. Napr. auto, pred 20 rokmi stacilo k oprave auta zopar klucov a nejake vedomosti, teraz hlavne pocitac, nejake vedomosti a obcas aj nejaky nastroj.

Vymena zasuvky alebo vodovodnej baterie OK, vacsina otcov mojej generacie (70's) dokaze opravit alebo urobit takmer cokolvek a casto ovela lacnejsie ako opravar, ktory nemeni pokazenu suciastku ale cely blok, ktory je niekolko krat drahsi.

Preco cenu 6 ludskych zivotov?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 18:12

> Preco cenu 6 ludskych zivotov?

Cize budu tak vzacne, ze sa pre ne bude zabijat Ale povodne to bol len priklad, asi zle zvoleny. Proste budu velmi, velmi drahe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:20

Priznam sa, Vas clanok som necital, ale predpokladam, ze viem o co ide. Ja som pisal o tomto http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/netbooky-asus-s-linuxem-stejne-vracene-jako-s-win

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:26

Takze predsalen som ho cital Dost dlho som mal pozicany Asus EEE Surf 4G a Xandros v nom bolo takmer bezproblemovy. Zalezi na vybere distribucie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 20:02

Presne na to som myslel, SLED nie je to prave-orechove na domaci desktop. To uz mohli dat OpenSUSE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 23:14

to len acer dava linux ktoremu predtym oseka rucicky a nozicky a poptom sa stazuje se je to sunt ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 23:47

no zda se ze neni jediny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:22

M$ posla mna nikoho nepodplaca, jednoducho nemusi. Suvisi to aj s Wintendom, asi vsetky nove hry podporuju len DX, OpenGL podporuju len starsie hry a hry pre linux a mac. Tie su asi prevazne zdarma a najdu sa medzi nimi aj velmi dobre hry, napriklad http://www.wesnoth.org/

Btw, marketing, ale len kvoli tomu, ze je to naozaj pekna reklama na linux http://www.youtube.com/watch?v=EwL0G9wK8j4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 17:10

Tak tu výraz "Blue Screen of Death" dostáva úplne nový rozmer...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 18:15

... no, ale ponorka je vlastne stroj, ktory dokaze uplne zmazat rozdiely medzi Windows a Linux-om .... Windows by pri BSOD vyvolal aj "Kernel Panic" a Linux by pri "Kernel Panic" vyvolal aj BSOD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 16:55

GO GO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 17:01

... to hell

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 18:25

Internet Exploiter 6.0?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 18:31

Prevencia proti trolom. Zabera celkom dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:08

Mozilla 1.9?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 19:11

IE7 s nadstavbou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 19:15

jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 20:00

Neviem ktora upratovacka im to programovala

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; sk; rv:1.9.0.5) Gecko/2008121621 Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/3.0.5

Verzia Gecko-a tam nie je ani priamo spomenuta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 23:44

ted na tom pracuji, dokonce pridali Maxthon a Konqueror

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:34

Hm, Konqueror? ... mohli by OS rozlisovat aj ikonkou, nie len tooltipom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:38

Oooops ... takze este raz Konqueror

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:45

Sorry, ale som zvedavy na Kazehakase

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 16:12

tak toto je vážne konec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 16:06

Přece jenom jsem rád, že nemáme moře....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:27

... tak urcite v posledních chvili pred odpalenim raket by bylo potreba zkompilovat kernel, protoze system by si nevedel rady s nove nahranym ovladacem k ostrym zbranim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:24

Je jasné, že na ponorce nebuje jen jedno PC, na kterým bude záležet odpálení raket, ale bude to pořešeno mnohonásobným HW. Padne, vyhoří nebo s ezatopí nějaká část, nevadí, automaticky najede další HW. A je jedno, co na něm pojede, i Linux dokáže padnout.

Nějak nechápu ty věčné boje linuxáků, windousáků a někdy aplistů. KAždý systém má svoje výhody a nevýhody, proto používám, to co se mi zrovna hodí. Doma mám Vista x64, pro případ potřebu ubuntu ve virtualu, v kanclu Win XP, složité výpočty posílám buď na stroj s výkonou grafikou (CUDA) s WIN XP x64 nebo na klastr s Linuxem... Prostě u systémů využívám, to dobré, co nabídnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:47

Nooo.... kdyby Čína používala ve svých jaderných ponorkách Linux, tak by konflikt Win vs Lin mohl nastat doslova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:19

To opravdu do každýho článku o - Windows, Internet exploreru, MS Office, ICQ, 3D softech ala Autocad, Photoshopu a dalších produktech od Adobe - napsat nějakej naprosto nesouvisející blábol o Linuxu nebo open sourcové "alternativě" daného programu? To myslíte, že si do té ponorky měli dát Ubuntu, který by jim zadara spravoval nějakej studentík informatiky? Stejně by se tam musela upravit nějaká komerční distribuce od Novellu, Red hatu nebo Sunu, čili zadara by to rozhodně nebylo a ještě by se dobrovolně připravili o část kompatibility s ostatním světem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:29

Linux tam neni protoze nema Drivery pro periskop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:37

kdyz vyrobce nedodal specifikaci... a reverzni inzenyrstvi jde ztuha a moc k tomu nikoho nepoustej :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:36

To jako myslis, ze tam maji windows proto aby mohli v pohode cist dokumenty MS Office? (i to je diskutabilni, protoze MS je kompatibilni jen sam se sebou a to jeste jen castecne.) No asi jo, rizeni ponorky tomu asi nesveri - ja bych ho ostatne zadny. linuxovy distribuci taky nesveril.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:43

1. Ano, je to prostě konkurence. Stejně když ti někdo napíše, že Škoda dodá policii auta, tak se ozve fanda Renaultu. Je to úplně to samé = prostě jiný názor, alternativa...

2. Nikdo tady nic o Ubuntu nepsal. ;-D

3. Dal bych tam slackware nebo debian, konzervativní distro s dlouhodobou podporou.

4. Kompatibilita? A proč US Army ve svých Future Combat Systems zvolila v hlavních a především kritických systémech Linuxové jádro?

Když jsem byl na výstavě Future Soldier Expo, tak většina vystavovatelů měla v military gadgetech Windows CE nebo XP. Ale nejeden vystavovatel mi přiznal, že to bylo jen kvůli maximálnímu urychlení vývoje. Kdyby totiž měli konstruktéři více času, tak tam šoupnou upravený militarizovaný Linux, ale nakonec, je to jen business...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:52

"militarizovaný Linux"

Tak to zni drsne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:58

tucnak s helmou a sapikem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:25

http://tux.crystalxp.net/en.id.15288-k3oni-american-soldier.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:08

"A proč US Army ve svých Future Combat Systems zvolila v hlavních a především kritických systémech Linuxové jádro?"

Až na to že to nebyla US Army. Ta si nic nevyvíjí. Většina zakázek je zadaná do univerzit a nebo soukromého sektoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 16:40

Zaujimava otazka, hlavne vzhladom k tomu, ze si Linux ako moznost nahrady spomenul prvy

Na "boji" Windows VS Linux je najzaujimavejsie to, ze jedna strana v podstate vobec nebojuje, zatial co ta druha striela do vlastnych rad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 17:40

no nebojuje... Zalezi na jakem poli se pohybujes. V desktopu si MS drzi sve zakopy a brani se zuby nehty. Obcas provede nejakou sabotaz (Ostrava ???). No a linux utoci a utoci a moc se mu nedari. No a na ostatnich frontach je to zakopova valka, kde se tak moc nedeje. Nekde byl na tohle tema byl docela hezky obrazek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 18:02

Mal som namysli skor boj v ramci diskusnych flamewarov nez tvrdu realitu. Ze by som sa niekedy dozil nejakeho skutocneho vitazstva Linuxu na desktopoch, toho sa nazozaj nebojim.

A nie, hnutie za vladu modrej smrti nebolo myslene ako neutociaca sa strana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 07:39

na poli výkonných počítačů zas pro změnu jsou windows zastoupeny v řádech promile, max jedno procento

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:16

Ještě že jsem starý a té války se snad nedožiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:48

Tak přece už na Linux dochází a karta se obrácí proti Vám.No jo no,za ty Vaše deseti leté urážky Billa a Windows se Vám to tento den začíná obracet a čekejte pomstu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:52

no pozor, ono nikto nidy nepovedal ze niekto SW je bezproblemovy a bez chyb, to urcite nie. taky SW neexistuje.

len ze je to daleko lepsie ako tam ta paseka kde existstuju ROKY!!! stare chyby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:30

Ted mluvis o MySQL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:54

Píše se "desetileté".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:57

myslis, ze redmont prevezme kontrolu a vymaze finsko z mapy? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:59

co ja viem, tak daleko som s uvahami zase nezasiel, ja skor lutujem tych namornikov :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:04

A tak co maji tam dobry herni konzole, to az zas tak spatny neni - muzou hrat silent hunter a podobne hry s namorni tematikou . A urcite se poucili - od te doby, co US Navy nasadilo na krizniku W2K a pak ho muselo odvlect do pristavu, nejaky patek uz uplynul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:06

hehe, a myslis ze v ponorke sa maju hrajkat?

to im tam potom mohli skor dat nejake X-BOX-y , Nintenda PS:X a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:13

tak co maji delat ve volnem case?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:15

Instalovat záplaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:19

Určitě na těch lodích postříleli zkorumpované Linuxáky z Finska a dali tam pořádné tvrďáky z USA jménem Windows a nejlepší antivir Norton.Tím končím tuto tupou diskuzi v tomto článku,kde jsou samé tupé osoby jménem Linuxáci,zdar a síle ČSSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:25

Víš, jaká byla google bomba pro ČSSD? To si o nich totiž myslím .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 23:07

co povedat k tomu "mocim a sulozim s jednym a tym istym a to iba preto lebo nic lepsie nevymysleli" ... asi take je to aj s wws

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 07:34

a to je w2k mnohem lepší systém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 22:47

No, tak W2K (NT5) ma prakticky stejne jadro, jako XP (NT5.1). Jsou to velice podobne systemy! Bohuzel, pod W2K uz nektere programy nefunguji korektne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:30

Nechali jim tam alespoň „Hledání (podmořských) min“?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:11

Samozrejme, ale na ponorke to nie je simulacia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:23

ty kokso, toto je dobrá šupa teda. na čom šlapete?

uz to vidim jak zas bude nejaka zachranna akcia alá Kursk kvoli WIN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:30

Měl by sis restartovat X-ko, už zase ti PC samo od sebe píše bláboly do diskuzí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:35

nechcem tu tiez ziadny flame-war, ale odpovedat musim - aspon zo slusnosti

moje X-ko i s celym systemom na rozdiel od tam toho bordelu funguje bez vacsich problemov, a ked sa aj nejaka drobnost objavi, tak sa to celkom lahko napravuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:42

No vidíte, já jsem zvyklý, že XP fungují bez JAKÝCHKOLI problémů - dokud do nich nezačne nějaký blbec šťourat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:44

presne tak.

windows pokial prezije instalaciu tak funguje najlepsie bezproblemovo tzv. "naprazdno", teda bez akehokolvek dalsieho SW a pod.,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:00

Jo a dokonce bootuje i az svinsky rychle. Jenze pak tam narves antivir, firewal (ten v XP je jen jednosmerny) a postupne tuny dalsich s.acek a prestava to byt legrace

No ono kdyby ta prasata, co pisou soft do windows, ho zacali psat do linuxu, tak nam obcas taky zamrzne usmev

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:04

hehe, pravda

a na to som uplne zabudol, ako pises ze antivirak, firewall a pod., btw., a este nesmie chybat antispam, potom nieco proti spyware , a pod.,

prip., aby zvysili aspon trochu stabilitu, tak kazdy jeden system aby vrazili do cluster-u :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:25

Ja zapomel ze vi na linuxu nechavate vsechny porty otevrene, antispam nepotrebujete protoze poradne cist postu pod linuxem asi taky nelze Takze spam se tam nema sanci dostat kdyz se tam nedostane ani posta

Jestli ma nekdo problem se stabilitou Windows tak by se mel nad sebou zamyslet co na tom vlastne dela. System mam uz 4 rokem, pres 3 mesice sem ho nerestartoval a zatim nemam zadne problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:57

S postou problem neni, spamu chodi dost, ale to resim na mailserveru. Jen se v te poste moc neda klikat na exe a vbs a jinou havet . Proste pres ten mail se do linuxu svinstvo dostava blbe (zatim ???).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 15:59

ale SPAM prece NENI o exe souborech... nebo se pletu? SPam je o nevyzadane poste, pokud mate postu na serveru ktery spam filtruje, tak stejne dobre to odfiltruje i pro windowsovskeho klienta, takze to ze mate mail na serveru ktery spam odstranuje prece neznamena ze uzivatel windows ten antispam potrebuje. Pokud pouzije stejny server tak ho nepotrebuje. Mimo to Treba Live Mail ma v sobe celkem slusnou filtraci spamu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 22:44

Moc se s nim nehadej, on ma Linux,tak at te nezadupe do zeme. Bacha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 23:40

to si nepsal z Maxthonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 00:09

Psal, proc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:49

ze mas vedle prispevku ikonku IE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 00:57

jeste s tim asi delaji cachrymachry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 09:39

Vase reakce mi (v dobre smyslu) pripomela neco pekneho

http://baldric.ic.cz/ruzne/LinuxGURU.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 09:57

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:23

zlatá pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 07:30

ale bez jakékoliv dalšího sw jsou xp vhodné jen jako dekorace o kanceláře nebo počítačové prodejny, pokud budu na pc provozovat jen šetřič obrazovky, tak mi bude bezproblémově šlapat i DOS XD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 20:13

kdo tu mluvi o branach?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:17

vzdělaní lidé,kteří toho o Vistách už ví dost...

Please no flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 18. 12. 2008 13:26

Tak XP jsou časem ověřené a především, obsluha ponorky nemá takové nároky jako domácí nebo korporátní uživatel. Čili proč by investovali do Windows Vista, když na to, co potřebují, stačí starší systém - ze stejného důvodu se Windows Vista neinstalují ani do bankomatů, žeano .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:31

som zvedavy kedy to skonci takto nejako

http://www.walyou.com/blog/2008/08/19/worldwide-places-hit-by-the-blue-screen-of-death

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:41

Popravdě, je až otřesné, kam všude se Windows dostanou!

Ale jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:03

To je reklama ne? Jak jinak bys poznal, ze tam bezi MS Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:32

V ponorce bych očekával real-time OS, proto je zarážející tenhle MS pokus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:40

Proč si myslíte, že jde o MS pokus? Někdo, kdo tomu rozumí, vzal XP a upravil je, tedy pravděpodobně osekal pro tento účel nepotřebné funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 15:36

celkom haluz, vidiet namornika ako dusi Internet Hearts

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:49

Jde o komunikaci a běžnou administrativu. Nikdo ani půl slůvkem nenaznačil, že by mělo jít o vlastní systém ponorky, na kterém je závislý život posádky nebo jakoukoliv souvislost se zbraňovými systémy. Spíš se na tom vede evidence skladu potravin, objednávají čistá prostěradla a posílají admiralitě výkazy o odpracovaných hodinách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 13:53

Presne nikde neni psano co to tam vlastne dela. Obdoba jako se nevi co bude delat linux v BMW (a asi to taky nebude nic zivotne duleziteho).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 15:35

To se náhodou ví - bude základem hudebního a zábavního systému vozu - tak to prezentovalo samo BMW. Takže rádio, přehrávače hudby a videa, možná nějaká hra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:54

aha, a co tam ten popis pod obrazkom?

"HMS Vanguard při raketovém testu: upravené Windows na jaderné ponorce nesmí v žádném případě zobrazit „blue screen“"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:40

Snaha redakce o senzační popisek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 02:50

To bude pouze hloupý nepodložený popisek pana Čížka! Bla, bla, bla..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 07:32

docela by mně zajímalo, zda námořníkům povolí nebo nepovolí hrát miny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swm
18. 12. 2008 13:53

http://www.windowsfordevices.com/articles/AT5376962137.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:07

Tak pokud se do toho nenabourá ruská hacker tak snad to bude OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 14:08

aha, to je tiez zaujimavy napad, ze uz ziadne torpeda, ziadne sonary a ine detekcne zariadenia, staci sikovny hacker :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jgeo  |  18. 12. 2008 15:01

Tahle firma (BAE) nabizi (a nepochybne je v lodich i nainstalovany) system rizeni palby, hadejte na cem to bezi... Kdyz jsem se ptal v BAE na spolehlivost, tak mi odpovedeli ze je to x-krat duplikovane i HW. Nacez mi to nazorne demonstrovali, opravdu neni mozne se spolehnout na 1 stroj, ktery by mohl vybafnout na obsluhu modrou obrazovkou zrovna ve chvili, kdy je urgentne nutne vypalit obrannou raketu - pripadne o chvili pozdeji aktivovat CIWS (ten je aktivovany 24/7 v pripade nejake urovne nebezpeci nebo nachazeni se v nebezpecne oblasti), pokud raketa selze.

Na monitoru bylo nekolik oken, menu na vyber zbrani, targets se oznacily myskou a pak se jen zmacklo tlacitko FIRE (na obrazovce myskou) - moc velkou duveru to nebudilo, proto jsem se s nimi dal do reci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:06

No někde jsem četl studii, že na takovýchhle postech je dobré mít systémy co nejvíce se podobající hře a nebo simulátoru. Na obsluhu to má lepší účinek a netrpí takovým stresem. Něco na principu Enderovy hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 21:24

kolikrat nestaci ani nekolikera zaloha, na rakete Ariane se stalo ze behem startu se procesor dostal k deleni nulou, coz provedl a zamrzl, rizeni prevzala zaloha a ta vypocet bez reci zopakovala, start se nezdaril :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:55

A XP nejsou Real-Time OS? Proces s prioriotou 24 běží real-time, takže to rozhodně není problém... Mimochodem US projekt vojáka pro 21. století taky běží na Windows CE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 16:18

Ak by nejaky proces pod Windows takymto sposobom dostal skutocnu real-time prioritu, system proste zamrzne. Takze nie, niesu

Real-time OS je system, ktory umoznuje aplikacii zareagovat na vonkajsi podnet "okamzite" a "aj keby slony padali." A nie, to *bezne* Windows zarucit nedokazu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 19:21

Presneji receno RTOS musi garantovat odezvu na udalost z klidoveho stavu ve znamem case. RT aplikace pak zase musi garantovat, ze pozadavek obslouzi behem zname doby. Tim je dan maximalni pocet udalosti za jednotku casu. Problem je, ze ten cas neni nikde receno jaky je, aby byl system realtime. Pouze je zvykem to (logicky) tlacit na co nejnizsi hodnoty. Takze i kdyz budu garantovat odezvu na udalost do minuty a obsluhu tri udalosti za hodinu, porad muzu rikat ze je mam RT system, i kdyz nad tim pak bude kazdy nevericne kroutit hlavou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 18:42

Vždyť, není problém si pořídit balíček RTX a udělat z XP, real-time OS. Měl jsem možnost to testovat, a funguje to skvěle. A dobře vím, že se to i hodně používá. Prostě XP, už je dobře vyladěný OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 14:10

I to je otázka času - proč se tam nepoužívají ověřené Windows NT? :) Až MS přestane XP podporovat, námořníkům nezbude, než i do těch ponorek šoupnout (do té doby jistě taky ověřenou) Vistu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:01

>> Čili proč by investovali do Windows Vista, když na to, co potřebují, stačí starší systém - ze stejného důvodu se Windows Vista neinstalují ani do bankomatů, žeano

Kym sa predavali Windows XP aj Vista stali takmer rovnako. Skor to "rokmi overene", ako cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 20:11

pokud je to pravda, tak proc si tam nedaj androida treba?

myslim ze hw naroky by byly asi jak na telefon :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 23:03

No neviem ako kto, ale mal som cest zucastnit sa par rokov do zadu navy days ... holandske a nemecke lode poslednej gemneracie bezali na unixe a britske tiez, zial do ponorky sa mi dostat pre naval nepodarilo (ale prekvapuje ma to mame tiez vo firme uprevene ww xp ...ale strach a hroza )... na ruskom http://www.military.cz/russia/navy/admiral_cabanenko/cabanenko.htm sa asi nikomu nepodarilo dostat na mostik aj napriek ustretovosti ruskej posadky ale nepredpokladam....ze by mali az tak adrenalinove snahy .

Co uz mozna prave briti prisli tomu na klb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 22:41

Juj :) Jsem sice domaci a dokonce i narocny korporatni uzivatel a prave proto potrebuju, aby mi komp spolehlive a hlavne svizne fungoval. Nemuzu si z tohoto duvodu nainstalovat Visty. Cekam na Windows 7(odladene Visty). Uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:31

Myslím, že pro takováto použití se asi těžko pokusil upravit Vistu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor