Borland ujišťuje: na Delphi/C++ Builder roadmap se nic nemění!

Diskuze čtenářů k článku

Miro  |  09. 02. 2006 14:14

Mam 2 profesionalni aplikace v Jave. Encyklopedia Britannica a xxx studio pro synchronizaci telefonu s PC /nechci jmenovat jednu z vyznamnych firem v oboru/ . Obe zminene aplikace jsem jiz odinstaloval - lepe zahodil. Nic strasnejsiho si neumim predstavit. Byly nekompatibilni sami se sebou. Krome zabavnych programu (ktere nepouzivam), nechci vetsi Java aplikace ve svem pocitaci.
V Delphi jde naprogramovat prakticky vsechno (a rychle) - napriklad i komunikace s Windows Mobile - Pocket PC, nebo Smartphone. Jen nebylo a neni tolik prikladu jako pro VS nastroje a to radove.
Bohuzel .NET je pro Delphi uz mimo, proto to C#.
Programuju C++, VB, C#, Delphi, JScript, VBScript a nejake ty databazy, OLE, COM a td. Ty prvni dva jazyky jeste pred Delphi 1.0
Mam D1-D2005. Aktualne pouzivam D7.  D8 jsem po zakoupeni zahy odinstaloval, asi odinstaluju brzy i D2005. Pro net mam VS2003 i 2005.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tulpik  |  09. 02. 2006 14:25

Databaze se neprogramuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat009  |  09. 02. 2006 14:41

Chytat za slovo umi kazdy, napsat vlastni zkusenost uz evidentne ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  09. 02. 2006 14:50

Ale mizerne aplikace se daji napsat ve vsem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  09. 02. 2006 16:41

aha, takze psani triggeru, ulozenych procedur neni programovani ?
tyhlety stoury co vedej kulovy fakt miluju ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guli  |  10. 02. 2006 16:32

Víš, lidi, co mastěj cosi v MySQL o moc vědět o triggerech a SP nebudou.... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbquick  |  10. 02. 2006 05:18

Naprosto souhlasim. Pred let jsem si take neumel "predstavit" zivot bez TurboAssembleu, TurboPascalu ci Borland vyvojoveho prostredi. Ac kritik M$ musim uznat, ze je to o necem jinem. Jejich Visual Studio je nekde jinde. Pro tymovou praci asi nejlepsi. Nejen pro vyvoj, ale i pro ostatni moznosti ktere ma. A

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbquick  |  10. 02. 2006 05:18

Naprosto souhlasim. Pred let jsem si take neumel "predstavit" zivot bez TurboAssembleu, TurboPascalu ci Borland vyvojoveho prostredi. Ac kritik M$ musim uznat, ze je to o necem jinem. Jejich Visual Studio je nekde jinde. Pro tymovou praci asi nejlepsi. Nejen pro vyvoj, ale i pro ostatni moznosti ktere ma. A je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbquick  |  10. 02. 2006 05:24

Proboha Zive udelejte s tim neco. V pulce psani mi najednou zmizi "okynko" kde pisu a objevi se dva nic nerikajici prispevky v diskusi vytrzene z kontextu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 13:12

Hlavní nevýhoda nástrojů od Borlandu spočívá v tom, že na trhu není taková poptávka po vývojářích. Pokud se teda někdo rozhodne mít možnost volby případně změny zaměstnavatele, tak v Delphi toho zas tak moc není.
 
Navíc, většina zastánců Delphi tady píše hlavně o tom, jak něco udělali sami nebo v pár lidech. Ok, ale velké týmové projekty se prostě píšou v jiných jazycích...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 13:55

Taky pravda, ale není pravda že by softwareový svět byl tvořen pouze velkými týmovými projekty. Své místo mají i menší projekty a určitě se z toho dá žít. Zajimalo by mě kolik lidi s OS Win nepoužívá Total commander(Delphi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guli  |  09. 02. 2006 14:35

třeba já - používám Servant Salamander Pro šťoury - považuju ho za tak kvalitní soft, že jsem jej koupil (i když si asi teď pár lidí ťuká na čelo). Za Totala bych ale nebyl ochoten platit - ne že by byl špatnej, ale prostě mě nesedl... stejně jako Delphi... no flame, please.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 14:38

JJ! taky používám Servanta a taky sem si ho koupil  Zajdem na pivo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 14:39

Předpokládal jsem že se někdo objeví, dobře ale myslím že jste jeden z mála. Ale proti gustu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cb  |  09. 02. 2006 12:52

A Cervena Karkulka existuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  09. 02. 2006 11:32

http://delphi.wikicities.com/wiki/Good_Quality_Applications_Built_With_Delphi

napr znamejsi:
Spybot - Search & Destroy
The Bat!
Inno setup
Total Commander
Avant Browser
Fruity Loops
Skype (Win32)
Macromedia HomeSite
PSPAD
Reliance - cesky visualizacni nastroj
XPlite
SpeedFan
Dev-C++
MySQL Admin, MySQL Query manager (Win32 verze)
FotoStar offline clien (mozna C++ builder)
FreeVCS

a dalsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zabicka  |  09. 02. 2006 12:13

To mluví za vše. Někteří lidé nechápou, že je tu dost místa pro všechny a pro všechno. Komu vyhovuje C, ať píše v C, komu něco jiného, tak ať si píše v čem chce, hlavně když výsledek je dobrý. Celkově mám pocit, že tu někteří lidé hodnotí něco o čem přesně neví zhola nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat009  |  09. 02. 2006 12:47

Ja si myslim, ze diskuze jde spis spatnym smerem. Myslim, ze urcite vam nikdo nebrani, abyste psal aplikaci v Delphi. Muze byt dokonce i (velmi) uspesna. To sou veci, ktere zavisi primo na vas. Co uz tak treba nezavisi na vas je jestli na to sezenete dalsi lidi, kdyz budete potrebovat. Cim mene moznosti je, tim vyssi je cena prace dotycneho cloveka. A jelikoz jsou ted "in" jine nastroje, masa pise dejme tomu v c# nebo jave (berte to jako priklad). V Delphi jsem pracoval docela dost a dodnes ho povazuji za vynikajici nastroj. Lec, ty duvody , co jsem psal vyse, beru jako priklad, proc si myslim ze to nema budoucnost (a strasne rad bych se pletl).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 12:56

Ano máte pravdu že vývoj jde cestou multiplatformismu(Java) a v modě je i C#, ale pořád si myslím že Delphi má své místo a při správném vedení a jasném plánu co dál se určitě neztratí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 13:16

Delphi rozhodně žádný růstový potenciál nemá a v Borlandu to evidentně velmi dobře vědí. Nastupující generace se nebude učit další programovací jazyk pro nic za nic. Trend je spíš méně programovacích jazyků/prostředí s větší flexibilitou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 13:51

!Nastupující generace se nebude učit další programovací jazyk pro nic za nic. Trend je spíš méně programovacích jazyků/prostředí s větší flexibilitou! S tímto souhlasim, ale nesouhlasím že by Delphi byla bez růstového potenciálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 13:55

Vždyť to sám vidíš - pro nic za nic to Borland nepouští

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 13:59

jak už jsem říkal v předchozí diskuzi. Podle mě je chyba v Borlandu viz. není možné vydat BDS2006 pouze s podporou frameworku 1.1 když už ja na nějakou dobu světě 2.0, atd. Jak říkám když to vezme do ruky firma s jasným planem co dál potom se o Delphi nebojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  09. 02. 2006 16:48

Vim ze se jazyka Delphi/Pascalu zastavate. To je Vas nazor a neberu Vam ho. Ja osobne jak mam delat neco v delfi/pascal/visual basic, tak mi naskoci husi kuze a doufam ze vsichni vyse jmenovani z evolucnich duvodu brzo umrou. Micmene musim uznat, ze za casu BCB 5,6 jsem si v IDE i VCL docela rochnil, ale ty casy jsou pryc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 17:04

Nene ja se až tak Delphi nezastávám, ale nelíbí se mi tvrzení že:Delphi je mrtvé atd.. Ja velice dobře vím že Delphi má své nedostatky, stejně jako jiné progr. prostředí a jazyky, a vývoj jde trochu jiným směrem, přesto si myslim že se z vývojem Delphi dá ještě dost udělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 17:11

Delphi mrtvé je, už delší dobu a teď v podstatě i oficiálně. Žádná firma to nebude nikdy dělat tak jako Borland...
 
Jinak pokud si zadám nějaká klíčová slova třeba na Jobserve.com, tak to vychází zhruba následovně:
Java 4798 prací, C++ 3435, C# 2488, - a teď dlouho nic - Delphi 180. Myslím, že tohle hovoří dost jasně, ve většině jazyků se dá najít 20x tak větší uplatnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 17:23

Ano už jsem odpovídal i na toto. Samozřejmě je to tak ale jak už jsem řekl existují projekty napsané v Delphi a vydělávají slušně i když ted je v kurzu Java.

"Žádná firma to nebude nikdy dělat tak jako Borland" No ja neumím předpovídat budoucnost takže uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 17:04

No schválně nám prozraď, v čem dělají profíci. Už se nemůžu dočkat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  09. 02. 2006 17:19

v čem je právě potřeba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 12:49

Souhlasím, je to přesně tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nomad  |  09. 02. 2006 13:10

presne !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JA  |  09. 02. 2006 10:31

Neviem o tom zeby prekladač a špecifikacia C, C++, a Pascal (okrem rozsireni object PASCAL)bolo niečo čo vymyslel Borland, aj tak slavili uspech ci uz v DOS ere alebo aj v RAD úspech bol založený na pridanej hodnote (rozne ficurky v IDE, jednoduchsie implementovanie vicnasobnej pouzivatelnosti a tak) A to ze JAVA A .NET nie je Borlandu neznamena ze niekto ako Borland nemoze pre ne priniest nieco viac i pre jednoduchy vyvoj bez Corby, teamovej spoluprace a riadenie vyvojovych cyklou.. atd. napriklad BDS2006 ma vraj 400 .NET komponent a tie malo delphi vzdy dobre.
Je to len otazkou dobreho napadu spravneho nacasovanie a obchodnej politiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 09:57

Borland byl na koni někdy před deseti patnácti lety. Jeho tehdejší překladače C++ a Pascalu v éře DOSu  byly na velmi dobré úrovni a rozhodně neměli konkurenci od MS. Dalším skvělým krokem bylo uvedení prvního použitelného RAD nástroje pro Win95 s možností tvorby nezávislých komponent, což taky nemělo konkurenci. Zejména nový přístup k práci s výjimkami neuvěřitelně zrychlil a zpřehlednil vývoj.
 
Jenže jak šel čas, tak se rozrostl i trh s RAD nástroji. Výkon počítačů se znásobil, což umožnilo nástup nových jazyků i konceptů.  A tady už prostě Borland ztratil dech. Sám jsem v Delphi programoval a nedal na ně dopustit, nicméně se obávám, že v dnešní době stavět cokoliv na Pascalu je už poněkud z módy. Co se týče ostatních jazyků a platforem, tam je dnešní vývoj už někde jinde a docela chápu Borland, že od toho dává ruce pryč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne  |  09. 02. 2006 10:34

"nicméně se obávám, že v dnešní době stavět cokoliv na Pascalu je už poněkud z módy."
Nesmysl. Stavím na tom, co mi vyhovuje, a z čeho udělám aplikaci přesně takovou, jakou potřebuju. A nevím proč bych měl (i kdyby to nakrásně "vyšlo z módy") jenom proto abych byl tzv. IN přecházet na jinej jazyk. A pak na jinej, a na jinej, až třeba Java a .NET nebudou IN... Nemám pro to naprosto žádnej důvod.
Delphi 2006 má všechno co potřebuju, všechny moderní prostředky a funkce, kvůli nějakejm ichtylům co se každej den modlej k Javě nebo Céčku, se rozhodně nepotento...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctor.x  |  09. 02. 2006 10:46

nevim proc urazis javu ci c/c++ , tyhle jazyky urazily mnohonasobne delsi vyvoj nez nejaky pascal. Vsechny silne systemy maji jako hlavni nastroj c/c++ a jsou taky na tom postaveny. S paskalem si uz jaksi moc neskrtnes.
A mimo jine, ... ma pravdu, ... jen si to proste chce priznat.
Pascal byl porazenej uz za dob dosu. Nechci ho ale nijak hanet, protoze je to taky silnej jazyk.
kazdy at si dela co umi, ... pascal je uz ale lehce z mody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  09. 02. 2006 12:59

ehm, to tvoje c/c++ je už taky docela dost z módy...
a to že se v něm pořád ještě dělá je jenom setrvačnost, protože má milión nevýhod a jen velice málo výhod (které se navíc dají využít jen tak v procentu projektů)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 13:08

Nevěřím že C/C++ bude někdy out...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda  |  09. 02. 2006 13:19

Fura lidi neverila, ze bude FORTRAN nekdy out...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 14:03

Uživatel David napsal níže jasné důvody......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guli  |  09. 02. 2006 14:32

Ve věděckých výpočtech Fortran z módy úplně nevyšel...je na něj fůra knihoven, který jsou odzkoušený časem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 14:40

Je to tak, kdyby byl už úplně odepsanej, tak by pro něj intel pořád neuvolňoval nové verze překladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mazel  |  09. 02. 2006 14:41

FORTRAN neni out. A dnes se pouziva hojne na vypocty. Hlavne ty vedecke. Jo a dobrej CAD/CAM ma napsane vypocty ve FORTRANU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  10. 02. 2006 14:54

A on snad je?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 02. 2006 13:20

Hmm, zas jeden chytrej. No v čem si myslíš, že se programují operační systémy, mainstreamové textové editory, sw na zpracování zvuku, obrazu či videa, CADy atd. Náhodou to nebude Java, že ne? No, tak si zas naklikej webovou stránečku a mysli si, jakej seš borec  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 13:47

Tak tak, souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  10. 02. 2006 14:53

Ehm? Ono je C/C++ (kazdy jina ves) starsi nez Pascal? :-0, asi bych mel vratit diplom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2006 11:00

Premyslel, jestli v tom vubec nekdo jeste neco dela :) .... mozna tak domaci knihovnicku nebo evidenci cd :) .... S delphi jsem skoncil u verze 4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 12:51

Nechápu Vaši omezenost vůči Delphi. Podívejte se níže. Tyto a další projekty jsou stále aktuální. Opravdu nechápu tyto názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 02. 2006 12:52

Nechápu Vaši omezenost vůči Delphi. Podívejte se níže. Tyto a další projekty jsou stále aktuální. Opravdu nechápu tyto názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  09. 02. 2006 09:21

Akcie nase akcie, no hej tie nam nemozu takto klesat, urobme s tym nieco! :)

Tak to bude 50:50 bud sa to rozbehne alebo hned chcipne. V kazdom pripade je to dobry krok. Vidim to ako snahu zachranit tie produkty pretoze v rukach MS (akcionar Borlandu) velke sance na buducnost nemali.

Osobne by som bol rad keby nastroje skoncili v rukach firmy podobnej SUNu (samozrejme nie konkretne SUNu, lebo to by bola ich nahla smrt). Cize vsetko dame ako Open Source ale bude existovat komercna verzia pre firmy spolu so supportom a vsetkym co k tomu patri.

Pretoze osobne pouzivam Delphi 6 a nemam ziadny dovod k upgradu, pretoze nove verzie pre mna nic nepriniesli. Vsetko co potrebujem k vyvoju mam od tretich stran (VirtualTree, ZeosDB (mySQL), Synapse, TBX (Office2003 skin a ine)) a na Corbu, a podobne veci kaslem.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor