Bluray nemá vyhráno: na východní frontě zuří bitva formátů, vítězí CBHD

Diskuze čtenářů k článku

29. 07. 2009 12:38

Ten kdo vymyslel normu okolo bluray musel mít mozek úplně ale úplně vylágrovanej.

Uzákonit BluRay standart, který nepočítá** s progresivním snímkováním ve světě progresivních zobrazovačů může jen osoba pomatená nebo neznalá!

Uzákoňmě takový obal na mléko, aby si ho museli zákazníci v supermarketu přelívat do vlastních obalů, jež se dají donést/dovést domů.

** lze použít 24p. Ale kdo by to používal, když vaše kamera implicitně nahrává s vyší snímkovou frekvencí a většina kamer to přepočítá (sprzdí) metodou pulldown na 24p. A proč 24p a né zrovna 30/25p když pro prokládané video je bluray norma 60/50i

Zkrátka to vymyslel bezmozek.

Navíc si nadále hrají na PAL 50i/25p a NTSC 60i/30p (kde 25/30p vyměnili pro obě normy za 24p), které se před víc jak půl stoletím vzniklo kvůli rozdílným směrům vývoje televizního vysílání v USA a Evropě. Tohle připomíná stav, kdy by museli pumpaři provozovat krmelec s ovsem a vodou, aby se mohli vaše koně pod kapotou vašeho vozu nažrat

Doufám , že norma BluRay chcípne stejně tak bolestivě, jako vznikala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 12:57

Co třeba snímkování klasického filmu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 15:14

Je škoda, že lidi tvého formátu se nemouhou v zahraničí prosadit. Jenže tihle bezmozci mezi sebe takové talenty nepustí. Je to obrovská škoda nejen pro tebe, ale pro celou ČR. Úplně chápu tvoji frustraci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:45

S tím mlíkem do připravených nádob bacha, aby se toho nějací zelení ekofašisti "ekologicky" nechopily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 10:27

že pokud to Čína pustí ven, tak BR má utrum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 09:10

1) je škoda, že nemá ten CBHD ambice stát se celosvětovým formátem, konkurence trhu prospívá, a třeba by to přispělo k zlevnění BD.

2) BD možná vyhrál bitvu s HD DVD, ale v souboji o distribuční kanál pro filmy to byla nevýznamná bitva, a uvidíme, jestli to nebude spíš pomalý konec tohoto formátu a distribuce na plackách vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 09:33

Ad bod 2: Vrele souhlasim. Za par let se budou lidi divit, proc nekdo vubec distribuoval neco na placce pod pivo Moc bych se nedivil, kdyby v brzke dobe vyrazila sluzba podobna spotify, ale nabizejici filmy. S reklamou, nebo za pausal bez reklamy. Stejne tak hry; vsadim se, ze pristi generace konzoli uz budou primarne distribuovat hry pres internet (neco na zpusob xbox arcade). No a to, co musi byt na nejakem fyzickem mediu pujde na pameteve karty ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 10:21

Pořád je tu ale problém se záznamem při velkokapacitní výrobě. Otisk dat do CD/DVD a tím i kompletní výroba nosiče s daty je 1ks/s při minimálních finančních nákladech. Zápis dat na kartu a cena karty oproti CD/DVD/BD (myšleno výrobní náklady, né prodejní) ? Dražší a pomalejší. Takže spíš souhlasím s tím internetem, ten je pro CD/DVD/BD hrozba která se začíná projevovat už dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 12:04

Jasně - ražené CD/DVD/BD až 1ks/s ... ovšem na poměrně drahé lince, kde ta média musí projít několika celkem složitými a na čistotu náročnými mechanický-mi a chemickými procesy - takže těch linek asi nebude moc vedle sebe.

Naproti tomu dnes není nejmenší problém (technologický ani finanční) udělat pro flashky něco na principu "multivypalovačky", kde podavač ze zásobníku ke kontaktům v řadě nasype 100-1000 flashek/microsd, během pár desítek sekund dojde k naflashování obsahu a hotový produkt se shrne do baličky... která díky tomu bude muset mít mnohem vyšší kapacitu než u starých blbých placek.

O směšné velkoobchodní ceně středně velkých médií (cca 4GB) při mnohamiliónových odběrech snad ani nemá cenu diskutovat - nehledě na to že "plnění" klidně může zajišťovat i samotný výrobce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  29. 07. 2009 12:29

No co si budeme povídat, linka na výrobu flash pamětí je na čistotu ještě náročnější, a je jich vedle sebe ještě méně. Nesouhlasím ani s tím, že by cena 4 GB byla směšná, je IMO pořád cca o řád vyšší než u lisované placky, aspoň tedy pokud se těch placek vyrábí dostatečné množství, aby se rozředily fixní náklady (řekněme aspoň 10 tisíc kusů v jedné sérii).

Jinak 4 GB je sice hezké, jenže na BD médium se vejde 12x tolik! Přeci jen porovnávat flash s jednovrstvým DVD je něco trochu jiného než porovnávat ji s dvouvrstvým BD! A cena za alespoň 32 GB flash je pořád ještě zatraceně vysoká i při odběru v milionech kusů! A nemyslím si, že by se to v nejbližší době spravilo, na pokles na úroveň ceny lisovaného BD ve velkosérii si budeme muset počkat ještě nejméně 5 let, spíš ale 10 i více.

P.S. Souhlasím s tím internetem, to je ta pravá konkurence...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 12:31

Hmm a co takhle, ze by nekdo delal kiosky, podobny tem na fotky? Clovek by prisel, vrazil USB disk do kiosku, vybral by film/muziku/program ktery by si chtel koupit/pujcit, zaplatil by kreditkou a za minutku by mel na disku co potrebuje. Dovedl bych si to predstavit i v telefonnich budkach (mnohe z nich uz stejne umi internet...). Jsem zvedavej, jestli se tohohle napadu nekdo chytne (asi ne, porad by premysleli nad ochranou pred kopirovanim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 13:08

Těžko asi bude někdo vyrábět CD/DVD za pár kaček aniž by tam měl zahrnutou cenu strojů a jejich provoz. Při porovnání ceny DVD 5 nebo 9 s cenou nejlevnějších pamětí je to pořád velký rozdíl i při velkých odběrech. Jinak dnešní výrobní procesy CD/DVD už nejsou tak háklivé na prostředí jako dříve. Rozhodně při výrobě nepotkáte niko ve skafandrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 15:09

Hele lidi, přestaňte už konečně vycházet z toho, za kolik Vám tady jako koncákům v e-shopech prodávají "ultrarychlé" USB Flashky, CF, SDHC a microSD z roky starých zásob. Reálné výrobní náklady na neosazený paměťový čip o uváděné kapacitě (když už se bavíme o holých médiích) jsou s prázdnou plackou více méně srovnatelné - a s pokračující výrobou a amortizací vybavení půjdou ještě níž, tak jako už spoustu předchozích let. Na distribuci filmů navíc nejsou potřeba nejnovější "hypervýkonné" typy - bohatě postačí nejpomalejší výběhové kousky s únosnou chybovostí (na rozdíl od ražených DVD se dají vadné bloky pohodlně ošetřit při formátování), životnost read-only flash je vcelku bezproblémová.

Placky už kam "padat" jednoduše nemají, je na ně potřeba spousta materiálu - a cena té "pryskyřice" i kovových vrstev rok od roku jak na potvoru stoupá. O přetrvávající cenové zátěži ve formě licencí na DVD a BD radši ani nemluvě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 07:32

"... nabízí lepší ochranu proti kopírování, než starší HD-DVD."

Zajímavé, že zrovna v Číně se prosazuje něco, co nabízí lepší ochranu proti kopírování... A já jsem si myslel, že Čína bude mít brzo většinu ekonomiky založenou na kopírování všech možných značek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2009 09:36

Tiez ma to pobavilo, ale viac ma zaujala formulacia "lepsi ochrana". Aka je to lepsi ochrana? Da sa prelomit alebo nie? Asi jej prelomenie trvalo par dni dlhsie ako BlueRay.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor