Jelikož se jedná o FREE EMAIL, tak Yahoo, jakožto provozovatel negarantuje vůbec nic, může službu kdykoliv změnit, ukončit, čímkoliv podmínit nebo bez oznámení mazat data uživatelů.Já si pamatuju ještě dobu, kdy žádné freemaily neexistovaly a za e-mailovou schránku se platilo cca 600 Kč měsíčně, což při přepočtu na dnešní platy by bylo okolo 2000 Kč.Každopádně provoz e-mailového serveru stojí peníze, prostor pro e-maily uživatelů stojí peníze, jeho konektivita stojí peníze a to se nevezme ze vzduchu. Buď za to musí zaplatit uživatel, jak to bylo před freemaily nebo uživatel akceptuje reklamu a zaplatí za to za něj inzerent za reklamu platící.
Případně ještě může existovat jiný model, ale na jeho konci vždy musí být někdo, kdo vytáhne peníze z peněženky a za provoz serverů zacvaká a na jeho začátku uživatel, který za tohle taky něco udělá, poskytne atd.Některé freemaily například nezobrazovaly reklamu na webu, ale vkládaly ji rovnou do přijatých, případně dokonce odeslaných zpráv - to už je podle mě lepší mít ve web rozhraní nějaký reklamní banner než tohle.Každopádně je potřeba si uvědomit, že NELZE mít e-mailovou schránku, za kterou nebude platit uživatel, protože blokuje reklamu, tak za ni nebude platit ani inzerent a provozovatel serveru z ní nedostane za celý měsíc vůbec nic. I kdyby to takhle provozovatel vyloženě chtěl dělat a být největší lidumil, tak se stejně dřív nebo později dostane do situace, že už nebude mít na zaplacení personálu, výměny hardwaru, elektřiny, konektivity atd. a služba by se stejně musela ukončit, protože zaměstnancům by se asi nelíbilo pracovat za nulu a elektrárna by taky asi nenechala faktury za elektřinu za nulu, zrovna jako dodavatelé serverů, diskových polí a konektivity
A jestli je řeč o "odchodu jinam", tak to opravdu není tak jednoduché, protože freemail Yahoo funguje už 18 let a navíc, když si zřídíte jinou schránku, tak každý bude psát na starou e-mailovou adresu. Dají se sice zařídit věci jako přeposílání, případně i automatická odpověď, aby příště už odesílatel psal na novou adresu, ale tohle není úplně ideální řešení...
Hlavně třeba proto, že když se do staré e-mailové schránky přestanete přihlašovat, tak se většinou za 6-12 měsíců automaticky zruší a tímpádem máte i po přeposílání a když by něco mělo přijít na starý e-mail, tak se o tom ani nedozvíte.Takže ten "odchod jinam", pak znamená akorát to, že se stejně musíte pořád přihlašovat ke staré schránce, akorát máte ještě jinou, kterou používáte "víc". Pokud to teda neděláte kvůli technologicky lepší službě jako že například ta nová by měla o mnoho víc prostoru, nějaké pokročilé funkce atd., ale jenom jako "šprajc", abyste teda naštvali Yahoo, co si to dovoluje, tak bych se na to fakt VYKAŠLAL, protože víc problémů tím způsobíte sami sobě než Yahoo
.Já sám jsem měnil e-maily několikrát a vždy jsou s tím problémy, lidi kafrají, že si musí měnit uložené adresy... Teď už 10 let používám Gmail a i když mi v mnohém ne úplně vyhovuje, tak pokud to opravdu nebude naprostá nezbytnost, tak jej měnit nebudu.Zkoušel jsem i placený mail, ale nakonec se mi osvědčilo zůstat u free, protože se mi jednou stalo, že kvůli nemoci a pak cestování a práci jsem totálně zazdil platbu a schránka byla v ten moment off-line
Výhoda je, že tohle se u free mailu nestane.