BitTorrent na pochodu smrti, na řadě je Mininova.org

Diskuze čtenářů k článku

28. 08. 2009 19:03

Tak nějak z toho celého začínám mít pocit, že jsem se ocitl v tom starém českém filmu s Hugo Haasem MRAVNOST NADE VŠE. Panstvo z OSA a jiní "OCHRÁNCI" autorských práv bojují proti......čemu vlastně? Tomu, že je jejich peněženka díky torrentu a warezu o něco tenší, ale ve skutečnosti, kolik z nich je AUTOREM? A jejich zisky? Jak jsou velké oproti zisku pravého autora? Myslím (ale je to jen můj názor), že jsou hodně velké, a tito "OCHRÁNCI" autorských práv jen zbytečně a hlavně uměle zvyšují finální ceny. Atˇ už jde o umělecké dílo (filmy, hudbu) nebo o software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:22

Kdy to nařídí googlu? Google mi přijde jako největší "databáze" torrentů na světě, najde snad torrent na všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 21:44

Nejen torrent, stačí za hledané zadar "rapidshare" a voila... a myslim že přes google hledá warez hooooooooooooooodně moc lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 07:15

ale ten jen ti vyhodi obsah stranky nejakeho trackeru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 12:36

Stránky trackeru ... ehm, spíš stránky, kde je torrent uložen, tracker může být úplně na jiném serveru a může mít úplně jiný port. Ale to ho neomlouvá. Když na TPB je např. torrent, kde je jediný tracker nastavený na třeba mininovu, tak je to to stejné, co dělá google a přesto je to u TPB špatně a u googlu ne? Tady je vidět, kde žijeme. Někdo si zasedne na někoho a ten má problémy, přestože někdo jiný si žije dál "bez viny" i když dělá v podstatě to samé.

Ale stejnak nesouhlasím s těmi jejich dementními požadavky. Ano, chápu, že když vám "vlastník" díla pošle mail - máš tam můj obsah nebo odkaz na něj, nechci, abys ho tam měl, odstraň to - tak to prostě smáznete, ale diktovat si požadavek typu - všechno musíš prozkoumat, jestli to náhodou něčí není, jestli tam někdo neschovává něco jiného pod jiným názvem, jinak zaplatíš pokutu a půjdeš sedět - to je blbost. Ať to prohlíží ti, kterým to vadí a upozorňují na konkrétní závadný obsah, chtít to po někom, kdo to tam nenahrál je blbost.

A proč to samé nechtěj po rapidu? Tam to přece taky můžou filtrovat ... no a co, že někdo pojmenuje film "Hledá se nemo" jako "Hledám rybku" a dá tam heslo, které se bute forcem bude hledat 2mil let. Prostě dementi žijou a žít budou a dělá jim dobře jiným podělávat život, ale ono se jim to na smrtelný posteli vymstí.

Tím však neobhajuji uploadování/sdílení takového obsahu, to je nelegální . Stáhnutí např. filmu je však legální, tak proč ne, pokud si to stáhnu pro sebe, nesdílím to (odpadá tak torrent) a nepouštím to jiným. Já vím, že by to stáhnout nešlo, kdyby to tam někdo neoprávněně nenahrál, ale to už je věc někoho jiného

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 14:57

Rozdíl mezi TPB a googlem bude nejspíš v poměru indexovaného nelegálního obsahu. Zatímco u google je to minimální procento, na tpb byl indexován téměř výhrdně nelegální obsah. Jestli v tom nevidíte rozdíl, tak je s vámi něco v nepořádku.

Možná se také google chová ochotněji, když po něm někdo chce aby odstranil odkaz na nelegální obsah z databáze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 17:40

nikdy nepochopim ten rozsah ochrany privilegovanych umelcu jako jsou hudebnici, filmari a spisovatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 12:44

a jemu podobné servery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 12:30

.. a pak nám zbude už jen placené amatérské porno a přenosy z českého parlamentu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 11:20

To je jako kdybych byl zbrojovka a nekdo me soudil za to ze pomoci mnou vyrobene zbrane byl zabit clovek. Neni to tak trochu napalicu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 10:48

nejde len o tie filmy a mp3-ky alebo porno (ktore sa mimochodom na mininove.org prakticky nevyskytuje...) mne ide hlavne o rozne programy. som student a jednoducho na vela veci potrebujem rozne editory atd. a pouzivat na vsetko rozne free verzie je tak trochu nerealne. na vseobecne znamy software velkych vyrobcov clovek lahsie najde rozne tutorialy, doplnky a tak podobne. a castokrat si len rozne platene programy vyskusam a vyberiem z nich ten, ktory mi najviac vyhovuje. a pritom clovek nabera aj urcite skusenosti, ked takto testuje rozne veci a vidi rozne riesenia. musel by som byt milionar, aby som si mohol dovolit pokazde nejaky program kupit. ano, viem, ze su aj rozne studentske licencie alebo freewarove varianty, ale jednoducho stale to nie je ono a clovek uz nema taku velku slobodu vyberu a je vyslovene financne obmedzeny len na urcite programy, co mu uz potom nedovoluje spoznat tie ostatne, ktore pouzivaju velke firmy. a jasneze viem, ze to v podstate kradnem, ale postupom casu, ak v zamestnani budem potrebovat urcite typy programov, tak uz budem vediet, ktore mi vyhovuju a tie aj zakupim (pretoze vo firmach pouzivat nelegalny software uz je dnes trochu rizikovejsie). ocakavam, ze sa aj tak najdu ludia, ktori by ma najradsej zavreli do basy za to, kolko som uz toho nakradol, ale odsudit cloveka na nevedomost len na zaklade toho, ze nema prachy sa mi zda tiez nemoralne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:52

Co na studentských variantách není ono? Obvykle to jsou plné verze dotyčného sw, až na to, že je nesmíte komerčně využívat - což je logické. A že jsou free varianty drahého sw něčím omezené? To je přece také samozřejmé. Takže "kradení" podobných softů je obvykle jen výmluva (až na těch pár výjimek,ke kterým alternativa zdarma neexistuje ani nenabízejí studentskou licenci - teď mě ale žádně životně důležitý sw tohoto typu nenapadá) pro to, že to CHCI používat a NECHCI za to platit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 12:03

Jako nezlob se na me, ale ty jsi mnohem spise "zlodej", nez clovek sdilejici nekde nejakou MP3. Proc? Protoze z pouzivani nelegalni kopie mas (tedy v budoucnu budes mit) naprosto primy a jednoznacny financni profit. Tvoje chovani je stejne jako jit do nejblizsi fabriky, ukrast tam soustruh a ospravedlnovat to tim, ze se s nim chces jenom naucit. To je vazne absurdni a nechapu to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 06:10

Pobavilo mě " pár milovníků porna " a to že na mínínové nebo na cz torrentu porno dělá 80 % to se jako tvářímse jájo andílcy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 08:01

ještě že lidi baví alespoň to porno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 27. 08. 2009 08:04

Nemám statistiky , kolik je kde obsahu. Já měl ale namysli konkrétně amatérské, autorsky nechráněné porno. Toho zas tak moc nebude, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:25

jen me tak napadlo, jak se pozná to amaterske porno. preci jen, prevladaji takove ty 15 min skece, nektere vypadaji hodne profi a nektere hodne amatersky, ale ve skutecnosti jsou profi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:46

Aby se udělal úsudek musíš to zhlédnut ( stáhnout ) ne ? )))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:04

tojo, ale jedine v ramci vyzkumu, zdali to je a nebo neni amaterske :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 01:23

Len malá chybka v úvode článku - Mininova, ak sa nemýlim, nie je tracker, ale "len" vyhľadávač torrentov. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 12:29

to je pravda, ale co na tom, v honu na čarodejnice je to jedno Velké nahrávací společnosti nepřisuzují pokles zisku své nenažranosti, ale tomu, že to někdo poslouchá a dá poslechnout i jinejm. Když se podíváš na průměrný počet stahovačů jednoho CD, tak zjistíš, že kdyby dali cd za 1/10 ceny (a to bych si jich pak koupil), vydělali by na to ještě 2x tolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 01:08

Zcela ekvivalentní je situace v zastavárnách.Jak má jejich provozovatel vědět, co je kradené? V zásadě nemusí. Stačí, pokud si opíše občanku toho, kdo věc přinesl a na vyžádání údaje předá policii. A o tom to přece je, ne?

Až vážení dostanete zpět své autorádio, pak možná v duchu poděkujete, že to v těch zastavárnách není až tak úplně fríííííí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 05:54

Z tvojich prispevkov vyplyva, ze bud lobujes za nahravacie a filmove spolocnosti alebo v tom aj ty mas troska misung. Utocis na TPB, ze mu ide iba o zisk a o reklamu, ale ze sa distribucne spolocnosti v oblasti filmu/hudby prizivuju a generuju obrovske zisky za nic, ti akosi nevadi. Tiez ti nevadi, ze u nas neexistuje legalna cesta ako sa dostat k digitalnemu obsahu v "plnej" kvalite (t.j., lossless hudba a HD filmy) bez potreby "zasierania" si domacnosti plastovym odpadom ala NOSIC.

V podstate TPB a jemu podobni len vyplnuju dieru na "trhu" a kedze distribucne/nahravacie/filmove spolocnosti maju stare predpotopne zmyslanie, ktore nemaju zaujem zmenit, je to ich problem.

Len taka otazka, ked chces 3-4 krat previezt viac ludi z miesta A do miesta B, kupis si kvoli tomu autobus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 27. 08. 2009 08:02

Tak jste sám sebe usvědčil, že ten argument smysl má :) Píšete "Stačí, pokud si opíše občanku toho, kdo věc přinesl a na vyžádání údaje předá policii." Zastavárník tedy předá údaje a je z toho venku, je pouze zprostředkovatel obchodu, který de facto ale za nic nemůže. Stejně tak TPB.

Věřte, že provozovatelé TPB jsou schopni policii nahlásit IP adresy všech, kteří jsou zrovna připojeni a sdílejí/stahují nějaký autorsky chráněný obsah. Jenomže takových je několik miliónů a jít po jednotlivcích by byl něco jako hon na mravence. A tak raději rozdupou celé mraveniště - ovšem uniká jim, že mravenci se rozutečou po lese jinam a skončí v jiných mraveništích, které se tím začnou rozrůstat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 08:26

bingo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 08:50

Je to tak, ale to přirovnání má svoje drobné nedostatky - kdyby mravenci skutečně utekli k jinému mraveništi, tak se navzájem pobijou, takže ve skutečnosti populace klesne .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:57

Jak který druh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:06

Expert na mravence nejsem, ale myslím, že to platí obecně a i u jiného druhu hmyzu (třeba u včel) - navzájem poznají, že jsou ze stejné kolonie a pokud se dostanou dostatečně blízko k jiné kolonii, tak už se domů nevrátí. U těch mravenců kolikrát stačí, že se jenom někde potkají. Že by některý druh mravenců byl tak mírumilovný, že by k sobě bral azylanty, to se mi moc nezdá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:25

Jeden takový je. Nevědět to, nepsal bych to. Nedávno jsem to viděl v nějakém dokumentu. Již nevím odkud jsou, ale velmi se rozmnožili, likvidují, stejně jako ostatní, cizí kolonie, ale svoji původní prý vždy poznají i přes generace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:27

Eh, samozřejmě ne azylanty, ale vlastní stejného druhu. A jelikož jsou dost rozšíření a začínají pomalu dominovat, dá se to přirovnávat k textu autora původního příslěvku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:01

Tak v tomhle se pirati a mravenci lisi. Pirati jsou vzdelanejsi nez mravenci. A kdyz jim nekdo prijde pomahat s jejich praci tak ho nesezerou, ale prijmou ho mezi sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 11:37

Je to smutny kdyz clovek vidi ty nenazrany paranoidni zastupitele takzvanych autorskych prav. Takovej clovek snad ani nema svedomi... ono je komicky (smutny ) kdyz lidi co maj miliony odsoudej k pokute milionu rodinu s detma za to ze si stahli 20 pisnicek a predstiraj ze to sou zlodeji. Tak kdo je tady potom zlodej ?! Jestli to pude takhle dal tak budem platit i za to ze si deti ve skolce zpivaj pisnicky.... Kdy uz tomu nekdo udela pritrz protoze ty jejich oduvodneni ze to jsou usly zisky jsou absurdni ! TY CO STAHUJOU FILMY CHODEJ DO KINA NEJVIC VY PAKA NENASYTNY ! Sdileni souboru je podle me lidsky pravo a co to ma spolecnyho s autorskym pravem kdyz to nikomu neprodavam ani to nekupuju?? je to vec solidarity protoze kazdej si nemuze dovolit platit vsechny filmy,muziku hry co sou a co mam delat kdyz ten fim chci videt ale zase neni tak dobrej abych za nej daval kilo v kine (nebo v kinech uz vubec neni/ nebyl) ??A co se tyce her tak to je to samy protoze kdyz ta hra nekoho bavi tak si ji koupi a proc? Protoze na hre je nejlepsi multak a ten si poradne bez originalky nezahraju. No co.. sami si tim znicej popularitu a povedomi kdo chce vic nema nic ! Tak sem se vyzlobil jakej nato asi mate nazor ? Jinak souhlasim s teorii mravencu hezky podano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:50

Ono je to jeste mnohem komplikovanejsi. I kdyby ty adresy hypoteticky meli, museli by podstoupit mnoho soudnich sporu s konkretnimi sdileci vsude po svete. Otazka je, zda by samotna adresa ziskana z TPB serveru mohla slouzit jako dukaz. Pravdepodobne ne, takze by nezbylo nez doufat, ze u techto podezrelych skutecne neco najdou. Vzhledem k tomu, ze internet by zpravu o vydani IP adres useru rozsiril rychleji nez by konala policie, pravdepodobne by nic nenasli. Navic pravdepodobne neexistuje zpusob jak primet policii v tolika ruznych statech brat IP adresu ziskanou z serveru TPB jako dostatecny impuls pro provedeni stary v domacnostech. A konecne, i kdyby se jim to vsechno podarilo, takove carodejnicke procesy (jejichz ucastniky by nutne byly deti a mladistvi) by asi producentum moc dobre public relations neudelaly.

Secteno podtrzeno, nemaji sanci skutecne uspet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 00:40

Co si sakra myslí ? že všichni torrentáci najednou poběží do obchodu ??? Solit 2k-50k za SW ,300-1000 Filmy ? hudbu?

NASRAT!!!

Tak to bude jako za starých časů , kupy CD/DVD/HDD z ruky do ruky , od kamaráda pro kamaráda ... paráda ...

tohle rušení torrent trackerů je jako střílet na aliena ze 100m brokovnicí: JEN NASERE ALE NEZABIJE ...

Ještě že vedu Linux a OSS ... to mi pak k vyžití stačí Q4(Lin ver), ut2004(Lin ver) a hl2 platinum dohromady za 5k - to byly jediné hry za které jsem byl ochoten platit (samozřejmě sem si je prvně stárnul a zahrál-kdybych si je nevyzkoušel tak bych je nekupoval)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:56

Přesně tak, buď to všechno přestanu sledovat, poslouchat, hrát, používat anebo si to někde seženu. Do

obchodu mě nikdo nedostane protože na to NEMÁM!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 01:01

Díky, že to konečně někdo řekl na plnou hubu. Je to nikoli o těch vznešených kecech o svobodě a zlých producentech. Je to prostě o tom, že řada lidí chce i to, na co nemá. Auta naštěstí krást odvahu nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:59

Těmto snahám o zabránění pirátství strašně fandím... Lidé přestanou ty blbiny(tj. filmy) sledovat, bude se možná chodit párkrát do kina, víc číst. Hollywood přijde o bezplatnou reklamu (zajímavé že se pirátí a zisky rostou). Dopadnou jak výrobci komerčních UNIXů - když to bylo moc drahé, tak to nikdo nekupoval a tím tyto systémy ani nikdo neznal. Aspoň bude klid od těch úžasných hollywoodských "celebrit", lidé je totiž přestanou znát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 10:48

Souhlas..dytty jejich kraviny jsou strašný.. Filmy, co stahuju jinde fakt neseženeš.. Kde třeba seženeš tuhle pecku? http://www.csfd.cz/film/32353-stalker-stalker/... Nebýt warfora, tak by ten film neexistoval nikde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 12:29

Je to pravda jeden z mála argumentů, který mi přijde alespoň trochu legitimní. Na stranu druhou, proč byste měl mít právo ten film mít? Myslím, že je pouze a výhradně na autorovi zda si přeje aby jeho dílo bylo k mání. Ve vámi popisovaném případě si toto právo autora přivlastnil někdo jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 13:12

A neni škoda, že by ten film totálně zmizel, i když je asi milionkrát lepší než nějaký komerční shity, jen kvůli tomu, že neni správné stahovat a sdílet? Ono to asi tak nevypadá, ale takovejhle rarit je mnohem víc a i v hudbě. Tyhle kousky nikdo nikde prodávat už nebude, autor zemřel a jediná distribuce tohoto díla je rapidshare atd.

Zakázáním warezu se zlikviduje část kvalitní! lidské kultury, kinematografie a hudby. (jako kulturu nepovažuju braky typu madonny, jacksona, a podobnejch braků, který se jediný v čr dají sehnat v obchodě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:06

Osobně téměř nepirátím, ale pokud by pirátství nebylo, tak by ceny byly někde úplně jinde (za kolik se prodáva SW/DVD v Číně?) a lidi by konzumovali jen to, co se studio usmyslí distribuovat. Nějaký starší film se někomu nelíbí kdo má na studio vliv? Pufff a nikde ho neseženete a víte jen o tom co se rozhodnou že budete vědět - reklama.

To mi příjde jako legalizace cenzury kultury. Tohle je nelegální a kdo to bude dělat dostane 20 let.

V ČR jsme samozřejmě ještě omezeni tím, že sem spousta filmů vůbec nejde, spousty služeb je nedostupných nebo předražených.

Něco jiného je samozřejmě když někdo pirátí MS Office nebo film týden před tím než jde do kin třeba už jen z principu - je to na síti, tak proč bych za to platil? Už platím poskytovali internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:21

pokud autor nechce aby jej nekdo mel, tak at jej nezverejnuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 23:29

a co byste pak stahoval, kdyby se tak autor rozhodnul?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 18:38

Ale: Jak se k autorovi "dostat", abych měl film,který mě zaujal (popřípadě v češtině nebo s CZ titulky ) . A myslíte,že "veřejnoprávní " televize nebo rádio Vám umožní se na tento (či jiný ) film podívat, kdy chcete? Nebo ho seženete na našem tuzemském trhu? Je spousta filmů, seriálů, divadelních inscenací ,písniček a dalšího, které o náš "TRH " ani nezavadí, ale ví se o nich u "NÁS" jen díky WAREZU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 13:15

Stallkera prodávali ve Světozoru na DVD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 15:08

no zrovna tenhle se dal koupit i u nas http://zona.bloudil.cz/eshop.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 18:58

Světozor ani tamten shop nemá pobočku v Plzni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 07:31

Byl na ČT2...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 07:12

mně taky protože to co poslouchám nebo na co se dívám tam stejně nenajdu, takže zatím nemám žádnou cestu v souladu s autorskými právy ale jen rapid (torrent) nebo nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
27. 08. 2009 08:30

Já bych nato aji měl, ale má povaha mi prostě nutí, že pokud to de jinak platit nebudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:29

To si jen myslis. Vlez si na stanky pokoutne spolecnosti vymahajici vypalne zvane OSA a prohledni si cenik autorskych poplatku a v cem vsem jsou zahrnuty. At si tisknes dopis mamince nebo fotky z dovolene je v tom poplatek OSA v CD/DVD mediu a vypalovacce take. V jakekoliv pametove karte ci HDD take. Vse bez ohledu na to k cemu to pouzijes takze i kdyby ses nelegalnimu obsahu vyhybal a nic nestahoval PLATIS!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
27. 08. 2009 15:30

Ja vím, to je jasné. Proti tomu nic nezmůžu ani já ani ostatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 07:31

No když to podáte takhle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:18

Přestat sledovat filmy? Proč, stačí si počkat dva tři roky a film skončí v televizi - sice předabovaný a přerušovaný reklamou, zato ale legálně a zadarmo. Přestat hrát taky nebudete muset, stačí kupovat o pár let starší hry za pár stovek - aspoň se vám nebudou tolik trhat.

Přestat poslouchat? To asi teda jo. Dávat 500-600 za každé CD by se mi fakt nechtělo. Na druhou stranu - hudba se kopírovala ještě dávno před tím, než vznikl internet, takže se může klidně dál kopírovat i bez torrentů a rapidshare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 13:32

ty hry si koupil, hned jak zjistil že fungujou ... nic na tom že mu to stejně jako já nevěříš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 17:39

ty hry jsem koupil jen pro to že mi připadaly že za tu cenu stojí, navíc kvlaita kradeného HL2 byla příšerná,kradený ut2004 si nezahraju offic multiplayer,to samé Q4 , za to mi ty prachy stály (hlavně mi šlo o multiplayer)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 17:39

ty hry jsem koupil jen pro to že mi připadaly že za tu cenu stojí, navíc kvlaita kradeného HL2 byla příšerná,kradený ut2004 si nezahraju offic multiplayer,to samé Q4 , za to mi ty prachy stály (hlavně mi šlo o multiplayer)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2009 12:07

Pridavam se k vam.. HL1 (luxus), HoM -) Podle meho pecky... jeste bych si mel poridit ofiku Warcraft3 RoC -) Nove hry moc ee... mozna jak vyjde StarCraft2, ale to az po "zkusebce" (torrenty/ P2P).

Berte to takhle, dat za hru 500-600 ok, ale 1200-1500 mi prijde moc... kdyz vezmu ze prumerna hraci doba je tak 30-40h (~35)... tak mi to za to nestoji (vetsinou..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 01:05

Uklidni se. Po tobě totiž nikdo nejde, pokud něco umíš, seženeš si to, co potřebuješ vždycky. Tak to bylo, je a bude, vždy se to v rozumné míře tolerovalo. Vtip je v tom, že se našlo dost vychcánků, kteří začali na neochotě platit sami profitovat - například celá slavná TPB. Fakt tu někdo věří těm kecům, že jde o svobodné sdílení? Ale no tak - je to jen a jen o té reklamě. Právě ti do celého kolotoče zatáhli i hlupáky, kteří potřebují návod na nastavení BT klienta a celé to přerostlo únosnou mez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:32

+1

Souhlasim na 100%, sdileni uz davno neni "underground" urceny pro par vyvolenych, kteri vedi technicky jak na to, je to mainstream, na kterem tak ci onak profituje (parazituje) cela rada lidi. Nejvetsimi parazity ale nejsou provozovatele trackeru, nybrz ten slavny Rapidshare a jemu podobni. Vrele bych doporucoval ochrancum autorskych prav usilovat v prvni rade o zavreni teto skvele a (jak vsude cteme) uplne legalni "sluzby".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 13:09

Pritom zrovna Rapidshare ukazuje jednu z moznosti jak vydelavat a omezit piratstvi. Protoze pokud budu mit archiv s hezky setridenymy odkazy s dobrym vyhledavanim kde budu stahovat neDRM soubory za cca 10€ mesicne tak se na nejaky rapidshare vybodnu. A kdyz to bude dobre behat tak se samozrejme vybodnu i na torrent a DC++ a usenet a dalsi... Lidi jsou ochotni platit za pohodli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:44

+1

Tohle me pobavilo, ale musim uznat ze to je pravda. Plnej souhlas...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 11:29

Přesně tak!

Nemám prostě na to, abych platil hříšné peníze za SW, filmy a hudbu...

Bylo fajn, že kdysi u 90% her vycházeli různé demoverze, aby si člověk zkusil co a jak.... Dneska už to v 90% nevychází, takže si to člověk musí upirátit...

V hudebních trailerech se zase vystříhají ty nejhorší scény a podle traileru může vypadat skvěle film i od Uwe Bolla :D

A kupovat si celé album, abych zjistil, že se mi tam 10 písniček stejně nelíbí nehodlám....

A jak už bylo řečeno, spoustu věcí čech nesežene, nebo UŽ nesežene....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 13:08

A to ještě na tom albu bude písniček tak 12, a nové budou 4, zbylé již ty z předhcozí alb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:36

Takhle to zatim vypada strasne zabavne - soud naridi odpojeni subjektu XXX , ten se behem par hodin prepoji k jinemu poskytovateli a jede se dal. Tohle udela jeste par podobnych serveru, a ta zabava skonci .. nasledky poneseme vsichni.

Jak zareaguji politic na takovehle konani? A soudy (a nebo v opacnem poradi)? Demokracie nedemokracie, zacnou internet sesnerovavat haldami nesmyslnych zakonu, kdy kazdy bude sledovan a ouradove budou kdykoli na pozadani vedet, co kde kdo stahl, kliknul. Pro jistotu postavi mimo zakon pouzivani sifrovane komunikace - pouze po specialnim povoleni. Kdo pouzije neschvalenou sifru s neschvalenym klicem - automaticky vinen. atd atd.

Jen na zaver bych dodal, ze v podstate temhle serverum fandim - honit je je defakto takove, jako by policajti misto vrahu honili vyrobce nozu. Ale nasledky budou drasticke a odnesou je bezni uzivatele ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:37

A co s tím? → www.ceskapiratskastrana.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:58

Ne, díky. Levicových stran už máme dostatek a navíc, my, co nepovažujeme za středobod života sbírku kinoripů asi potřebujeme politiku orientovanou na jiné hodnoty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:00

ake ine hodnoty, rozkradanie statnej kasy alebo trepanie len tak do vetru? Tak takych politikov tam uz mate (aj my) poriadne dlho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 08:52

Hezky řečeno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 14:29

No řečeno je to možná hezky, ale blbě. Autor příspěvku evidentně volební program strany neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:21

Worm alias Cerve,uz jsi nekdy videl,ze by nektera strana dodrzela jediny bod sveho volebniho programu???Ja teda ne,mam totiz oproti Tobe pamet jako slon!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:30

Eh, a to je jako co za argument?? Naše parlamentní strany volbení programy nedodržují - přesto je však voliči jak stádo ovcí chodí volit znovu - tak nedáme šanci ani "pirátům"?

Podle čeho si tedy pane "sloní paměť" vybíráš politické strany?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 21:45

v tyhle zemi nekdy nekdo volil krome programu? vzdyt o ty jde az na poslednim miste, a jestli se nekdo rozhoduje podle programu, tak by se mel nechat vysetrit..

.. vzdyt volby jsou v podstate o jednomj .. jestli tu bude takovy system, ze se vsichni budou mit stejne blbe, bez ohledu na to, jestli pracuje, nebo se flaka na pracaku a nebo system, kde ti, co se flakaj na pracaku, se maj blbe, a ti, co maj schopnosti, se maji dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 14:02

Když si přečtete alespoň základní body jejich programu, zjistíte, že to ani není levicová strana, ani středobod jejich programu není pirátství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 01:57

co .. legalizovat piratstvi? to , ze v tomto pripade sympatizuji s "piraty" neznamena, ze ho schvaluju. neschvaluju. jen mi vadi, ze jdou po nepravym

pro vedeni statu jsou potreba jine prednosti, nez schvalovani piratsvi. nemluve o tom, ze banda prestarlych pubertaku nema ve vedeni statu (ani v parlamentu) co delat. tuhle grupu bych prirovnal tak mozna k sladkovym republikanum. jista podoba s extremisty tu je.

ale chapu, ze pro par uhrikatych pubertaku je tahle "strana" jistym favoritem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 07:42

Takze verim soucasnym politikum, jo? Tak to je mi te lito.

Je potreba tu grupu soucasnou vypraskat pryc!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 08:52

Ano je, ale šašci z pirátské strany to nedokážou... Jsou skoro jako strana zelených - čistě účelově vzniklá strana, která o politice a fungování státu neví zhola nic (a jak SZ dokazuje, dokonce neví nic ani o tom, co se snaží prosadit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:53

A to, že z každého disku, z každého CD, DVD i tiskárny platíš daň pochybné organizaci i když na to třeba zálohuješ své vlastní fotky ... to ti nevadí???

Proč mám platit za SD kartu co mám ve svém vlastním foťáku. Proč mám platit za SD kartu co mám ve své vlastní videokameře na mé vlastní domácí filmy???

Přiznám se, nemám rád, když je něco DEMO, stahnu si cokoli a když to pak využívám tak si to koupím(Sony Vegas), případně snížím nároky (pokud je cena pro mne zbytečně vysoká) a poohlédnu se po opensource (nepoužívám Adobe Photoshop, ale používám GIMP; nepoužívám Office, ale OpenOffice).

To samé je v muzice, ale trošku jinak ... když se mi líbí jedna písnička, proč kupovat celé CD? ... hledám legální cestu za přiměřenou cenu s přihlédnutím ke kvalitě ... i když je pravda, že rozbalování originálního CD a prohlížení bookletu je prostě rituál, co nějaký "lowbit" MP3 nenahradí. ... zrovna tento měsíc jsem nakoupil CD s kvalitní hudbou asi za 1200Kč a nelituji toho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 13:16

No . sice za to platim, ale porad mam u nas ten bonus, ze stahovani je legalni.

a propo - kdyz to vememe do dusledku, protoze uplne stejne by jsi mohl prudit kvuli placeni dani - proc musim platit nejakemu pochybnemu statu, kdyz se k tem penezum nasledne dostanou nefachcenka na podpore?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2009 07:28

A teď si představte, že to bude legální a nebudete za to muset platit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:53

Ne, děkuji. Jak jsem zjistil, tahle strana na skutečné věci jen parazituje kvůli dostání se do parlamentu. Název strany je jen schovka a zabývat se podobnými věcmi bude jen okrajově, aby se jako neřeklo. O korýtka tu jde, klasika. Záleží jen na počtu blbců, co jim na to skočí. Ale co, třeba se mýlím... Nejprve mne ale budou muset přesvědčit činy, nikoliv řečmi. A ještě ko-ko-ktavými a nejistými.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 15:08

Mají to jako "jeden z hlavních" bodů svého programu- podle mě to akorát odpovídá důležitostí tématu.

Aby celá strana spočívala jen na tématu pirátství a na ostatní věci neměla názor, to je trochu málo, ne?

Mně osobně se právě líbí, že nad téma pirátství postavili obecnější myšlenku- že stálé přitvrzování zákonů, zvyšování postihů a tvrdší kontrola nakonec vyrobí "piráta" skoro z každého.

Přičemž se to netýká jen počítačů, úplně to samé se děje na silnicích: Přitvrdily se rychlostní limity. Navíc obce zjistily, že je to bezva kšeft a nechaly instalovat nesmyslná snížení rychlosti plus kamery. Z čím dál víc lidí se stávají "silniční piráti". Jenže s nárůstem zjevně nesmyslných postihů klesala ochota lidí se k těm přestupkům přiznávat. Takže začali využívat své Ústavou dané právo nevypovídat sami proti sobě. Momentálně úřady vymýšlejí, jak obejít Ústavu a to právo jim sebrat, neboli v newspeaku "vyřešit problém osoby blízké".

Názorná ukázka vpodstatě téhož jevu, který se děje u počítačového pirátství... čim tvrdší podmínky stanovíte a z čím víc lidí děláte "piráty", tím menší důvěru lidi v ten systém mají a následně tím hůř to celé i funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 00:13

začíná mě to bavit (vzdy se najde nejaka cesta jak obejít ty jejich výmysly)

ale zaroven i desit, do jak velkych rozmeru by mohl tenhle novodobý hon na čerodejnice dorůst

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:30

doroste do situace, kdy nikdo nebude nic mit a firmy nebudou nic vyrabet, protoze to nikdo nebude piratit a pote kupovat, malokdo koupi zajice v pytli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 00:57

Zvláštní, vždycky to fungovalo. Zajíce v pytli? A to je prosím co? Hudba, která hraje od rána do večera v rádiu? Film, který už člověk viděl v kině a s ním asi tak 100 kamarádů? Software, který užívá pár milionů lidí? Kilo flákoty si také nejdřív ukradeš a zkušebně upečeš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 07:08

hudbukterá hraje v rádiu (mimo R1) bych nestahoval ani kdyby mi za to zaplatili, natož ji ještě poslouchat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:19

Velmi zajimave Pokud se da nejakym statistikam duverovat tak proc podle nich si nejvice originalu kupuji prave ti co si to nekde stahli. Ja take. Kouknu na to a pokud se mi to libi jdu si koupit original. Tomu se nejaky divx co MP3 mikdy nevyrovna. Tahle stupidita techto spolecnosti je mi nepochopitelna. Autorsky poplatek jiz dnes platim ve vsem co kupuji. DC/DVD, HDD, CD/DVD-RW mechanika, tiskarna a dalsi bez ohledu na to k cemu to pouziji. Poplatek jsem zaplatil takze CO JE NELEGALNI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:32

A ty statistiky jsou kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2009 11:44

Taktez by me to zajimalo ;-DDDD

Ale i kdyby to sedelo.. tak podle nasich zakonu vse co nebylo koupeno je usly zisk ))))

Tzn. mate-li jednu prvni nelegalni kopii, a nasledne si poridite original (v tomto casovem sledu), tak chybka.. mel jste mit dva originaly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 09:32

to focal.blade -> keby ze ostanem zavisly od odpadu, co hraju radia a od filmov, ktore sa rozhodnu uviest do nasich kin, nedajboze co idu v kine, tak mam teda tazku depresiu.

Pri nutenom pozerani sa zo mna stane magor typu focal.blade...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 10:48

hmm a jak na sto bude lisit od komancu, kteri nam take "rikali" co muzem poslouchat a co ne. Ted nam to budou delat vydavatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 11:40

Joo kdyby se takhle jednoduse clovek uvazoval tak ma doma kupu i-sracek a cedecka s pink a madonou v garazi skodu jety a kupoval jenom podle reklam. Cesi nejsou vypatlany amici co si kupujou co jim kdo rekne. A az hry a filmy a pod budou stat stejne jako rizek tak nerknu ani popel !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:44

obavam se, ze spis bude stat rizek co film

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2009 11:45

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 17:38

tu flaksotu si muzes ale nejdriv prohlidnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2009 08:42

je to zakon dopytu a ponuky. verim ze ty si vsetko kupujes

p.s.: tie windows sedem si dufam kupis ;D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 08:10

dorastie to do toho ze zamestnanci zoberu vidle a ine farm tools a budu v mieri rokovat so zamestnavatelom aby im zdvihol 10 nasobne plat. Lebo vsetko si treba kupovat, potom vsetky produkty a sluzby sa budu zdrazovat zrusia sa male bankovky lebo za ne si uz nic nekupis a mince sa budu prisivat ako gombiky......

Ale spät na zaciatok nic ine ako krvava revolucia to nevyriesi, ci ze mierove vyjednavanie (mierove ako mierit presne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor