Problém je v tom, že to nakonec právě nějaký technik musí udělat . Ale on má Gates samozřejmě pravdu, zatím je to příliš vizionářské řešení. Věřil bych, že třeba v horizontu 20-30 let by to mohlo jít. Ale za pár let těžko. A nemyslím si, že problém bude technika, ale lidé.I Google se se svými auty do ostrého provozu bez řidiče dostane jen těžko. Skutečný řidič totiž musí občas řešit věci, které zatím automat nemůže zvládnout. Fyziku prostředí, předvídání apod. se učíme spoustu let, než nám někdo půjčí kolo, do auta se dostaneme mnohem později. Automat těžko pozná tekoucí vodu po silnici, kde by normální řidič hodně zpomalil. Když projíždím okolo školy, očekávám děcko mezi stojícími auty; včas zachytím nedbale umístěnou značku "pozor výkop", kterou opět stroj přehlédne atd. atd. Chápu, že stroj bude reagovat rychleji, s fyzikou ale nic neudělá a pokud pojede tak rychle, aby se prostě nemohlo nic stát, můžeme se rovnou vrátit k před autem běžícímu chlapci s vlaječkou. A to podstatné - když já udělám chybu a připravím někoho o život, pravděpodobně si už za ten volant nesednu. A co stroj? No nic, chyba software, to se stává jednou, maximálně dvakrát za deset let. A přesně tam se projeví lidský faktor, lidi se toho začnou bát a výrobci od toho dají ruce pryč. Dálnice - ok. Jako pomoc ve městě - fajn. Ale plně automatický stroj, ani náhodou.Dron se oproti autu pohybuje ve 3D. Pořád musí vyvíjet činnost, aby se udržel na místě. Nároky na bezpečnost budou několikrát větší. Co udělá ve stísněném prostoru při náhlém poryvu větru? Když vrtule nasaje igelit? Až někoho připraví vrtule o prsty, či hůř o život, bude mít najednou Amazon dronů plný hangár. Kdyby se nedej bože našel nějaký blázen, který by to vůbec povolil.Nejsme schopni se pořádně vyrovnat se spamem a budeme chtít automatiku pro kvadrikoptéru, která nahradí člověka? Ale no tak, uvažujme trošku reálně. Potřebujeme umělou inteligenci, ale té jsme se zatím rozumně ani nepřiblížili. Jde zatím jen o trapné pokusy.