Ballmer: Do Bingu jsme ochotní investovat 10 % příjmů

Microsoft je ochotný investovat po dobu dalších 5 let 10 procent svých příjmů do vývoje internetového vyhledávače Bing. Ballmer se vyjádřil i k uniklým příležitostem.

Microsoft je ochotný investovat 10 procent svých ročních příjmů v následujících pěti letech do vývoje a propagace internetového vyhledávače Bing. Tento týden to v Chicagu na obchodním obědě spojeným s diskusí uvedl výkonný šéf softwarové společnosti Steve Ballmer. Podle obchodních výsledků by se mohlo jednat o poměrně vysoké částky.

„Řekl jsem našim podílníkům, že jsme ochotní investovat po dobu pěti let 5 až 10 procent z našich ročních příjmů. Myslíme si přitom, že tuto investici dokážeme učinit návratnou,“ citovala Ballmera agentura Reuters. Na otázky, zda mu nevadí, že internetová divize Microsoftu je už několik let silně ztrátová, odkazoval na dlouho budovaný úspěch herní konzoly Xbox 360. „Náš podíl ve vyhledávání okamžitě nevystřelí z 8 na 80 procent. Musíme být trpěliví,“ mírnil skeptické pohledy. „Do Xboxu jsme investovali kapitál mnoho let a nyní se ukazuje, že to byla dobrá volba. Investice se bohatě vracejí,“ dodal na obhajobu.

Téměř 2 miliardy dolarů ročně

A má pravdu. Z prodělečného prvního Xboxu a následných ohromných investic do jeho nástupce, ať už jde o licencování exkluzivních titulů, marketing, technologie a další, se stal fenomén a výnosný artikl. Zábavní divize Microsoftu se po dlouhé době z červených čísel a navíc se jí neustále daří zisky zvyšovat. Podobnou strategii zřejmě firma hodlá uplatňovat i v případě Bingu a jiných internetových služeb.ballmer_1.jpg

Investice do Bingu opravdu mohou být významné. Pokud Microsoft bude investovat oněch 10 procent každý rok, podle aktuálních výpočtů to vypadá na necelé 2 miliardy dolarů každý rok vložené do vývoje nového internetového vyhledávače. Microsoft za poslední fiskální čtvrtletí vykázal příjmy ve výši 4,4 miliardy dolarů, 10 procent pak činí 440 milionů. Ročně je to tedy 1,8 miliardy dolarů.

Ballmer dále v diskusi přiznal, že Microsoft podcenil sílu internetového vyhledávání a obchodu kolem něj a vstoupil na tento trh příliš pozdě. „Kdybychom měli jednu šanci udělat něco znovu, pravděpodobně bychom přišli dříve s dobrým vyhledáváním,“ řekl kajícně. „Občas nechcete vidět chybu, kterou jste udělali,“ dodal a vyjádřil se i k uniklým obchodním příležitostem. „Naší chybou nebylo to, že jsme neviděli technologickou změnu, ale to, že jsme neviděli obchodní změnu v tomto kontextu.“ Potvrdil tak, že Microsoft je především obchodní společností a nejde jí ani tak o produkty jako takové, ale o to, jakou mají šanci se uchytit na trhu.

Naproti tomu Google, alespoň ve svých počátcích, když do vod internetu vstupoval, má rád především technologie a v první řadě hledá to, čím usnadní lidem život. V mnoha ohledech měl ale Google štěstí v tom, že k vyhledávání dokázal objevit kontextovou reklamu, která se nakonec ukázala jako směrodatná pro další fungování firmy. Nyní Google může nakupovat i takové projekty jakým je YouTube a může pohodlně testovat nové aplikace a funkce bez toho, aniž by to mělo vliv na jeho další fungování.

Start vyhledávače Bing ze zdá být prozatím úspěšným. Prozatím poslední čísla ukazují nárůst podílu ve Spojených státech o 4 procenta – z 8 na 12,1. Mluvíme zde o zhruba 3 týdnech od uvedení na trh. Sám Ballmer ale raději reaguje opatrně a prozatím se příliš neraduje. Podrobněji o tomto tématu čtěte v našem článku.

Diskuze (40) Další článek: Převratné změny značení Intelu: Core i7 není jen Nehalem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,