Přesně na nějakej takovej příspěvek jsem čekal. :)Tady vidím ten hlavní problém. Každej se na to dívá ze současného stavu a bere v úvahu současné drony které staví do srovnání letadla která za sebou mají desítky let vývoje a stovky nebo spíš tisíce nehod.Tahat do této diskuze "modelářské" drony, je uplná blbost, jako bys chtěl podle RC modelů letadel a vrtulníků hodnotit reálné stroje.Všichni k problematice dronů přistupují, jako že pokud se začnou takovýmto způsobem využívat, budou okamžitě padat a zabíjet lidi, srážet se ve vzduchu apod. Jenže by si všichni měli uvědomit, že nejsme ve dřevních dobách letectví. I z jiných strojů se dá čerpat spousty zkušeností. Jistě, bude nutné nutné nastavit nové letové hladiny, určit nové koridory, stanovit předepsané kontroly, a podmínky za kterých je možné s daným strojem létat, tak jako je to u jakéhokoli jiného prostředku v letectví.Co se týče náchylnosti, tak jistě, malé drony logicky trpí potížemi spojenými s váhou, výkonem apod což je hodně omezuje. Ale konkrétně tady, kde je řeč o letounu co má unést tunu nákladu, takže celková hmotnost se dá předpokládat myslím alespoň 1,5t, což už váhou převyšuje nejlehčí letadla i vrtulníky.Zkrátka jednoduše
Jaký mají drony servis? Dneska dle uvážení provozovatele, stejně jako tomu bylo "pár" desítek let u všech letadel.
Ano, je mnoho důvodů proč dron spadne, stejně jako u čehokoli jiného co létá. A každá další nehoda zvyšuje bezpečnost budoucích letů. Ale pokud se problematikou nebude nikdo reálně zabývat, nikdy se to do vzduchu nedostane.