Autor MSBlastu čelí vězení

Diskuze čtenářů k článku

m  |  28. 01. 2005 05:46

v reakci na ten vykradenej byt pres dvere..
 
NIKDO nema pravo jit mi vykrast (vlezt mi) do baraku i kdyby byly dvere jen zavreny.. to samy je i u auta atd.. to ze si dneska musim zabezpecovat majetek je uchylny..
 
proste lezt tam kde nemam povoleni, otevirat dvere bez povoleni se NEMA a je to "zlocin, prestupek, svinstvo"
 
tecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa@post.cz  |  28. 01. 2005 08:54

Asi to spatne chapu, ale pokud zjistim, ze bezpecnostni dvere od nejake firmy jdou snadno otevrit a ja toho zneuziju a jdu ten byt vykrast, tak je to spatne a mel bych za to byt bit. Ale jestlize zjistim ze ty bezpecnostni dvere jdou otevrit a ja tu informaci s postupem jak na to pustim ven, treba na net, tak si myslim, ze to neni muj problem a nic by me za to nemeli udelat.

Potiz je vtom, ze on pustil vir a uzivatel pocitace si nebyl vedom ze ten vir na jeho compu neco dela. Ale to je problem majitele, nebo uzivatela pocitace, ze nevi co to vsechno se deja na jeho compu. Preci jen si neco poridil a je za to zodpovedny. Kdyz si kopim auto, jsem zodpovedny za to co dela aniz bych tomu nejak rozumel. Vsechny vyfukove plyny jsou muj problem a spadaji na mou hlavu a nemuzu se vymlouvat na vyrobce, nebo dodavatela paliva. Ja se tal rozhodnul a tak konam. To ze spalovanim benzinu neco vznika vim a nebudu se schovavat za to ze jsem treba pravnik.

Jen tak naoukraj. Je snadne hlasat o ekologii a pravech zvirat. Bourit se proti zabijeni velryb, protoze nas cechacky to nikterak netrapi. Ale bojovat i proti automobilismu, ktery se me tyka vic nez dost je pro vsechny daleko slozitejsi. Pritom he to z hlediska ekologie zavaznejsi nez mnoho jinych problemu.

Ten kdo se rozhodne pouzivat MS Windous zna jeho nedostatky a zna i nedostatky internetu. Je na nem ze pouziva emailovej program s pop3 a vse stahuje a otvira, je jeho problem ze nema zakazane porty ktere nejsou nutne potreba, je jeho problem ze se o to co vlastni poradne nestara, nebo tim nekoho nepoveri a neridi se jeho radami.

Je velice snadene hodit vinu na nekoho, kdo je chytrejsi nez ja. Tim ze ho potrestam, neodstranim onen problem. Po nem pridou dalsi a dalsi tvurci, kteri uvidi dal nez ja. A ti dalsi tvurci jen vyuziji jen chyby a nedostatky nas. Vysmeji se nasim najivnim predstavam a ukazou, ze ne vzdy je to, co jeden rika jako "jedine a spravne reseni" opravdu to co rika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  28. 01. 2005 11:24

proste jen omlouvate zlodejnu... ano, sem blbej ze nechavam otevreny dvere...
 
to nic nemeni na tom ze LEZT bez dovoleni se tam NEMA i kdyby tam bylo zlato za 5 000000000..
 
chudaku s ekologickejma blabolama..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B  |  27. 01. 2005 22:48

Pánové, když to přirovnám tak on šel kolem baráku - viděl otevřené okno a tak tam vlítnul uvnitř co mohl tak porozbíjel a zase zmizel. Jak můžete obhajovat někoho kdo zcela evidentně využil něčí slabinu s úmyslem udělat škodu ? To fakt znamená že když budu lama a zapomenu zavřít okno u baráku, tak mě tam může kdekdo vlítnou, zničit co jde a ještě když to oznámím policajtům tak mě řeknou- dobře vám tak ? Tak stejně nevím jakým právem se pořád někteří z Vás vyvyšují nad lidi kteří počítačům "nerozumí"- ony počítače jsou docela složitá záležitost a mnoho lidí prostě potřebuje jen napsat dopis a stáhnout e-mail a nemají čas se počítačům věnovat do hloubky a třeba jednou budete rádi že např. takový doktor který Vás dostane z těžké nemoci se i ve volném čase věnoval studiu mediciny než aby zjišťoval bezpečnostní chyby v softwaru, aktualizoval antivir, čistil spyware atd. prostě ne každého to baví a třeba nemá ani čas ale počítač k práci potřebuje. No a ostatní z toho mají taky užitek, protože čím se prodá více počítačů tím mohou jít ceny dolů. Myslím že kdyby nebylo autorů virů a jiné havěti všem by se žilo líp ale hold on se vždycky najdě nějaký zakomplexovaný blbeček který místo toho aby věnoval energii nečemu užitečnému tak bude vymýšlet blbosti a škodit lidem. Co se týče toho jestli jsou windowsy děravé - mě by zajímalo kolik z vás chytrolínů programuje a může prohlásit že má program bez chyb ? Prostě je naprosto normální že v programech jsou chyby a ty se postupně opravují a ani lidi v MS nejsou roboti. Je sice fakt že než na něco MS vydá záplatu tak to trvá ale oni to odůvodňují tím, že než něco vypustí tak to musí řádně otestovat aby jste se zítra nevbudili do totálního chaosu. Co se týče Linuxu- já věřím že bude čím dál tím víc nasazován a jsem zvědavej jak se udrží až na něj budou psány desítky virů týdně (když vidím ty úniky paměti a jiné naprosto základní zanedbání v Linuxových programech tak nevěřím že to bude lepší než u Windows)

B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Melkor  |  28. 01. 2005 08:17

"např. takový doktor který Vás dostane z těžké nemoci se i ve volném čase věnoval studiu mediciny než aby zjišťoval bezpečnostní chyby v softwaru, aktualizoval antivir, čistil spyware atd."

Co bude napr. takovemu doktorovi platne, kdyz se bude pred policii hajit tim, ze nema cas si delat ridicak, ale v aute jezdit musi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek  |  27. 01. 2005 22:02

Před 14 dny jsem litoval, že nemám autora po ruce - zase se nám jeden BLASTER potuloval po síti. Možná bylo ale nakonec štěstí, že po ruce nebyl - ušetřilo by se sicena používání zámků a jiného vybavení věznice, ale zavřeli by mě (minimálně za ublížení na zdraví).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  28. 01. 2005 10:03

To se na mě nezlobte, ale tohle je VAŠE chyba. Tomu hajzlovi nějaký trest přeju, ale pokud VY po takové době nemáte síť zabezpečenou, to je na pováženou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pajdys  |  27. 01. 2005 21:13

Myslim ze zrovna Blaster zpusobil dost problemu...  Ale..  me se nedotkl vubec ( pouzivam firewall) a hlavne spouste lidi ukazal jak snadne je prebrat kontrolu nad pc nebo jak snadno si muze kdokoli sosnout jejich data.. A tak by vlastne zaslouzil odmenu za to ze naucil spoustu lidi, ze pouzivat firewall je dulezite.. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  27. 01. 2005 21:24

Myslim ze zrovna Bin Laden zpusobil dost problemu... Ale.. me se nedotkl vubec (nebyvam v usa) a hlavne spouste lidi ukazal jak snadne je prebrat kontrolu nad letadlem nebo jak snadno si muze kdokoli zbourat world trade center.. A tak by vlastne zaslouzil odmenu za to ze naucil spoustu lidi, ze pouzivat extremne bezpecnostne opatrenia je dulezite..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  27. 01. 2005 17:07

ked idem po ulici a niekdo ma zbije koho je to chyba? no samozrejme moja, lebo nenosim neprestrelnu vestu, lebo nechodim na kurz karate, lebo vobec vychadzam z domu. a takyto dobry chlapec len vidi babicku ktora sa nemoze branit, tak sa donej trocha opre a zbije ju. samozrejme ze chyba je najej strane. on nic zle neurobil, nemoze zato ze babicka nevie karate a ze ho provokuje svojim vyzorom. jak by mohol ju nezbit??

dobremu chlapcovi by mali dat vyznamenanie za statocnost, odmenu milion korun a do basy nech ide bil gec aj z celym mikrosoftom, te svine!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  27. 01. 2005 16:43

No antivirove firmy by zase mohly vznest namitku ze se jim tak bere kseft a ze kdyz to tak pujde dal tak budou jejich produkty za chvili k nicemu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bea  |  27. 01. 2005 14:01

Mě se akorát líbí, jaký je název článku úplný blábol. Co znamená, že někdo čelí vězení? Spíše bych řekl (a napsal), mu hrozí trest odnětí svobody, který si odpyká ve vězení. Skoro to ovšem dle nadpisu vypadá, jako by to vězení na toho chudáka útočilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  27. 01. 2005 14:30

...cemu se divis? clanek psal Schon :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.Europe  |  27. 01. 2005 13:56

Kdyby se tím nechlubil tak teď nesedí.
Stejně mi připadá utažený za vlasy zavírat chytré lidi za to že si hrají.
Trest? Ano! Za trest by měl 3 roky pracovat pro nevýdělečnou organizaci - klidně i psát software.
Vždyť je to ještě mladej nevyskákanej trouba.
Tady je za znásilnění trest 3 roky efektivně(když ho za chování pustěj).

Mimochodem když máte díru ve střeše a stejně by do ní zateklo, budete žalovat sousedovit přitroublého Lojzíka že Vám do ní načůral?

Ach jo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  27. 01. 2005 17:15

> Stejně mi připadá utažený za vlasy zavírat chytré lidi za to že si hrají.

myslis bin ladena?

> Vždyť je to ještě mladej nevyskákanej trouba.

jasne, odpustime mu to. on ani nevedel co robi.

> Mimochodem když máte díru ve střeše a stejně by do ní zateklo, budete žalovat sousedovit přitroublého Lojzíka že Vám do ní načůral?

dobre vedet, idem ti nastat do ksichtu, ak sa ti to nebude lubit, stazuj si na deravu strechu.. no preco by som nestal, ked tam mas dieru..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 01. 2005 13:13

Dejme tomu, že výrobce např. zabezpečení automobilu vyrobí produkt, který bude mít chybu, a nějaký zloděj díky tomu snadno vykrade spoustu aut. Pak zloděje chytí, dostanou z něj peníze a "vrátí" je výrobci špatného zabezpečení. Má to logiku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  27. 01. 2005 13:25

Má to logiku?

Ma. On ten vir vyrobil a vypustil s tim, ze bude primarne skodit. Ovsem odskodneni by nemel dostat M$, ale vsichni zasazeni uzivatele windows...Ze M$ musel vydat extra prachy na napravu skod nikoho nezajima, placeni uzivatele windows tohle maji v cene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 01. 2005 14:17

Vždyť o tom jsem mluvil - peníze nedostanou poškození, ale ten, kdo to zvrzal.
Navíc teda nevím, co myslíš těmi penězi za nápravu škod - MS (stejně jako většina SW firem) za škody způsobené chybami v jeho SW neručí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  27. 01. 2005 16:44

Tim mysli tech $10 babek co dostal nakej bezdomovec za napsani zaplaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katka M  |  28. 01. 2005 10:16

Nebyl to bezdomovec, ale zkuseny indicky programator Raman Balasubramaninan, otec deviti deti, ktery pro microsoft napsal uz nejmin 250 radku kodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  27. 01. 2005 12:06

"...může být odsouzen k třem letem vězení". Hmm, letem světem... Korektor, vstávat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa@post.cz  |  27. 01. 2005 12:31

Docela to nechapu. U koho je problem. U toho kdo najde chybu v systemu a pak si sni hraje, u autora systemu, nebo u uzivatele, ktery se nedokaze o pocitac postarat??? Jestlize se najde nejaky novy vir a ten neco podela, tak kdo bude bit. Spravce site, protoze vsechno nefacha tak jak ma? Autor viru, protoze se tomu smeje a to je asi tak vsechno? Popravde MS je velka firma a tesko se ji odporuje. Spravce musi nainstalovat takovy system a takovy prohlizec a programy jake chteji uzivatele, a ne jaky je nejbezpecnejsi ale zaroven pouzitelny. Take je omezen monopolem jedne strany. Preci jen OpenOffice vse neprecte a zvyk je zelezna kosile. Tak dame na zadek aspon tomu troubuvi co si dovolil znauzit chybu programy, kterej pouziva temer kazdej a protoze ho pouziva temer kazdej, tak za to, ze na nej vymyslel vir bude bit. Me napadlo, kdyz nekdo vymysli vir na jinej system (Linux, BSD) a ze se na servrech pouzivaj, tak schvalne, sel by za to sedet??? Netusim, ale domnivam se, ze chyba systemu je starost vyrobce a uzivatele.

Bill a banda okolo chce vymyslet OS se kterym bude moci pracovat i sousdova babicka. Ale kdys se mekomu podela Comp a on po me chce abych to dal dohromady, tak si stale casteji rikam, za pocitace nejsou pro kazdeho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MORGAN  |  27. 01. 2005 13:15

Bit je ten, kdo zpusobi nekomu jinemu skodu. Je pravda, ze uzivatele Linuxu se obvykle i vic staraji o bezpecnost...
No je pravda, ze jsem jeste neslysel o autoru viru pro Linux, ktery by sel do vezeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Janda  |  27. 01. 2005 13:36

Podle tehle logiky plati, ze kdyz vam nekdo vykrade barak, pujdete zalovat stavitele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa@post.cz  |  27. 01. 2005 13:59

Pokud mi dotycny vykrade barak, tak je to jeho vina a pude sedet, ale pokud zjistim, ze se da do baraku dostat, protoze je to jednoduche, nebo je na to nejaky figl, a pustim do sveta postup ci navod jak na to, jsem vinen???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JacquesClouseau  |  27. 01. 2005 14:38

Jenže on nepustil do světa oznámení o chybě, ale program, který ji zneužíval. To už bych se mohl vydat do ulic a střílet lidi na potkání (třeba jenom do nohy) - podle vaší logiky tím jen upozorňuju na to, že lidské tělo málo vydrží a skoro nikdo nenosí neprůstřelnou vestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa@post.cz  |  27. 01. 2005 15:37

Pokud budu prodavat zbrane a nekdo s nimi bude zabijet ostatni, je to moje chyba??? Asi to je prehnane prirovnani, ale ... .

Jsem student a ziju na koleji. Protoze jsem na siti a protoze casto davam lidem compa dokupy, nestacim se divit jak nekteri jednaji nezotpovedve. Nainstalujou co chtej ani se nepodivaj co vsechto ten program dela a co by nemel delat, klik klik klik a hlavne ze se to tvari ze to jede. To ze maj compa zevirovanyho a tim obtezujou sit, ze jim bezi vic procesu nez je normalni neresej. Hlavne ze jdou filmy hry a muzika.

Nekdo jinej pak vytvori vir, kterej dokaze zneuzit lidske lehkovaznosti a jejich nesystemoveho mysleni a nakonec bude bit. Pa Bill a banda kolem nej si dala za precevzeti vytvorit OS pro vsechny. Ale nakonec i ten nejdokonalejsi OS s nejednodusim prostredim a jednoduchonkou spravou musi byt privezen na generalku. Proste kdys se o to sve (auto, compa, ...) nestarate prubjezne a nedelate to co by se s nim delat melo, tak narazite. Autem take nepojedete srkz kazdou diru.
Je to jen chba uzivatele, ktery pouziva programy, ktere nejsou maximalne bezpecne, nebo ze se nejak nejisti.

Proste kdyz jsou lidi blby a nekdo si z nich vystreli, tak je to jedine dobre. Oni si to zaslouzej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  28. 01. 2005 06:51

ano.
mas to rict me

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  27. 01. 2005 14:26

...pokud mi nekdo vykrade barak a dostane se tam pres bezpecnostni dvere, tak v prvni rade budu prcat tu firmu co dvere vyrobila a namontovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prg  |  27. 01. 2005 15:00

podle mě výrobce bezpečnostního zámku neručí za to, že někdo nastartuje tank, otočí lauf dozadu, rozjede to na 70 a dveře provalí.

Vinen je řidič tanku, ne výrobce fabky.

Hranice mezi tím jestli je ochrana bezpečná nebo není je pouze subjektivní dojem a záleží na úsudku každého znás. Někdo si dá firewall z XP SP2, někdo Kerio a někdo McAfee.

Třeba Avast mě hlásí útoky, když jsem vypnul kerio na w2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esorimmer  |  27. 01. 2005 15:15

hmmm, ale pokud se ukaze, ze vyrobce dveri tyto sfusoval (nehlede na tankt;))
tak jak pak to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prg  |  27. 01. 2005 16:02

Hmm
taky úvaha

Ale zase pouze subjektivní. Co to jsou zfušované dvěře? Kdo to určí. Výrobce nebo spotřebitel? jestli spotřebitel, tak ale musí při objednání počítat s útoky na tyto dveře, které nikdo nepoužil. Ale pak ty dveře nejsou zfušované, pouze neplnily ochranu před novýmy postupy zlodějů.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  27. 01. 2005 16:43

Jenze ten kluk nenastartoval zadnej tank, on jen prisel, videl dvere s obrovskou reklamou "k nam se nikdo nedostane", oprel se zlehka o ne a ty dvere vypadly i s futrama. A za to ma jit sedet ? Za to by mel jit sedet stavitel tech dveri. Jenze ten prodava ty bezpecnostni dvere s licenci, kde vam napise ze za nic neruci, ani za to, ze to vubec dvere sou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  27. 01. 2005 17:16

jasne a ked ti rozbijem hubu zato ze mas nesympaticky ksicht tak ides do basy ty - nemal si ma provokovat!!! ja za nic nemozem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor