Autonomní vůz Googlu poprvé zavinil nehodu, v malé rychlosti se střetl s autobusem

Autonomní vůz Googlu poprvé zavinil nehodu, v malé rychlosti se střetl s autobusem

Autonomní vozy Googlu byly již několikrát účastníky dopravních nehod. Ve většině případů však nebyly viníkem, případně zrovna nefungovaly v autonomním režimu. Vůbec poprvé se tedy dopustil řídící software špatného rozhodnutí vedoucí k nehodě 15. února 2016. Šlo o testovací vozidlo Lexus RX450h, které na tříproudé silnici v Mountain View objíždělo překážku na silnici.

Vozidlo nejprve překřížilo několikaproudovou silnici s úmyslem odbočit doprava, nicméně na cestě ležely pytle s pískem, které byly rozmístěny kolem odtokového kanálu. Systém tuto překážku rozpoznal a zastavil.

Klepněte pro větší obrázek
Autonomní vozidlo má za sebou první dopravní nehodu, kterou samo způsobilo (kopie zápisu o nehodě)

Auto nechalo projet několik vozidel a stejně jako přítomný testovací řidič předpokládalo, že jej blížící se autobus nechá projet. To se však nestalo a v minimálních rychlostech došlo ke kolizi. Vozidlo Googlu se prý pohybovalo rychlostí 3 km/h, autobus potom 24 km/h. Výsledkem je tedy pouze potlučený nárazník a poškozený senzor.

Nehoda je výsledkem nového nastavení softwaru, v němž Google testuje predikci chování okolních účastníků provozu. Tím se má ještě víc přiblížit lidským řidičům a jak je vidět, občas je výsledkem špatné rozhodnutí – stejné, kterého se dopustil přítomný testovací řidič. Ten předpokládal totožné chování přijíždějícího autobusu a do samostatného řízení vozu nezasáhnul.

Google ve svém prohlášení uvedl, že celou situaci a její tisícovky možných variant zkoumá na simulátoru a podle výsledků upraví řídící software. Společnost dále tvrdí, že primárním cílem je sestrojit vozidlo, které bude umět řídit mnohem lépe než člověk a bude bezpečnější, nemusí ale být dokonalé.

Mohlo by vás zajímat:

Témata článku: Google, Umělá inteligence, Doprava, Malý vůz, Špatné rozhodnutí, Vůz, Autonomní provoz, POP, Lidský řidič, Lexus, Vozidlo, Autonomní řízení, Silnice, Nové nastavení, Autonomní vůz, Střet, Řídící software, Autobus, Řidič, Nehoda, Primární cíl, Dopravní úřad, Autonomní vozidlo

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 226

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje