Autonomní vůz Googlu poprvé zavinil nehodu, v malé rychlosti se střetl s autobusem

Autonomní vozy Googlu byly již několikrát účastníky dopravních nehod. Ve většině případů však nebyly viníkem, případně zrovna nefungovaly v autonomním režimu. Vůbec poprvé se tedy dopustil řídící software špatného rozhodnutí vedoucí k nehodě 15. února 2016. Šlo o testovací vozidlo Lexus RX450h, které na tříproudé silnici v Mountain View objíždělo překážku na silnici.

Vozidlo nejprve překřížilo několikaproudovou silnici s úmyslem odbočit doprava, nicméně na cestě ležely pytle s pískem, které byly rozmístěny kolem odtokového kanálu. Systém tuto překážku rozpoznal a zastavil.

Google's_Lexus_RX_450h_Self-Driving_Car.jpg
Autonomní vozidlo má za sebou první dopravní nehodu, kterou samo způsobilo (kopie zápisu o nehodě)

Auto nechalo projet několik vozidel a stejně jako přítomný testovací řidič předpokládalo, že jej blížící se autobus nechá projet. To se však nestalo a v minimálních rychlostech došlo ke kolizi. Vozidlo Googlu se prý pohybovalo rychlostí 3 km/h, autobus potom 24 km/h. Výsledkem je tedy pouze potlučený nárazník a poškozený senzor.

Nehoda je výsledkem nového nastavení softwaru, v němž Google testuje predikci chování okolních účastníků provozu. Tím se má ještě víc přiblížit lidským řidičům a jak je vidět, občas je výsledkem špatné rozhodnutí – stejné, kterého se dopustil přítomný testovací řidič. Ten předpokládal totožné chování přijíždějícího autobusu a do samostatného řízení vozu nezasáhnul.

Google ve svém prohlášení uvedl, že celou situaci a její tisícovky možných variant zkoumá na simulátoru a podle výsledků upraví řídící software. Společnost dále tvrdí, že primárním cílem je sestrojit vozidlo, které bude umět řídit mnohem lépe než člověk a bude bezpečnější, nemusí ale být dokonalé.

Mohlo by vás zajímat:

Diskuze (20) Další článek: Virtuální reality HTC Vive se prodalo 15 000 kusů za prvních deset minut

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,