Automatická reklama selhala: Instagram se na Facebooku propagoval fotkou s výhrůžkou znásilnění

Poté, co se ukázalo, že reklamní systém Facebooku není zdaleka tak propracovaný, jak by měl, dočkala se trapného selhání i jeho obrázková síť Instagram. Služba se na Facebooku propagovala snímkem obrazovky, na kterém byla výhrůžka znásilnění.

Na věc upozornila reportérka britského zpravodajského serveru The Guardian Olivia Solonová. Sdílela na Instagramu výhrůžku, kterou obdržela od jednoho z čtenářů. Bylo na ní: „Ty zk*** děv**!“ a „Znásilním tě!!!!!!“. Instagram tento snímek použil do své reklamy, pomocí které lákal Oliviiny přátele na Facebooku k používání Instagramu. Zobrazil se například její sestře.

Olivia přitom snímek sdílela už minulý rok. Algoritmus Instagramu se jej přesto rozhodl nyní použít v reklamně. Zástupce společnosti vysvětlení nepodal, jen se omluvil. „Tento příspěvek se ukázal v rámci snahy zaujmout uživatele Facebooku a přimět je k větší aktivitě na Instagramu. Zobrazuje se zpravidla malému procentu uživatelů,“ sdělil tiskový mluvčí v prohlášení.

K incidentu došlo jen pár dní poté, co se ukázalo, že reklamy na Facebooku se dají cílit na odpůrce Židů, podporovatele nenávistných hnutí jako je Ku Klux Klan a další problematické věci. Do jaké míry za to může automatizace procesů a do jaké míry lidský faktor, není jisté, nicméně reklamní systémy celé společnosti, do které Instagram patří, poslední dobou vykazují jeden omyl za druhým.

Představení živých streamů v aplikaci Instagram:

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Instagram, Reklama, Živý stream, Snímek, Tiskový mluvčí, Poslední doba, Výhrůžky, Fotka, Celá společnost, Malé procento, Znásilnění, Guardian, Velká aktivita, Reklamní systém, Minulý rok, Klan

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu