Automatická aktualizace programů mění pohled na jejich verzování

Automatická aktualizace programů mění pohled na jejich verzování

Automatické aktualizace mají své opodstatnění u rychlého globálního přechodu na novou verzi programu. V případě operačních systémů pak hrají obrovskou bezpečnostní roli, což ostatně před pár lety ukázal i raketový nástup Confickeru na počítačích, které toto elementární pravidlo nedodržovaly.

Postupem času se začaly o aktualizace hlásit i prohlížeče. Dnes tuto automatiku ovládá jak Firefox, tak Chrome a mnozí další. V případě Chromu se ke všemu jedná o automatický proces, prakticky si tedy nemusíte všimnout, že už používáte zase něco nového.

Tento přístup má samozřejmě své zastánce i kritiky, nicméně faktem zůstává, že se výborně uplatňuje při celosvětovém přechodu na novou verzi. Všimli si toho také na blogu Royal Pingdom a podívali se, jak se v průběhu měsíců měnil tržní podíl právě posledního jmenovaného – Chromu. Nejde přitom o náhodný výběr, Chrome se totiž díky vysoké frekvenci vydávání nových verzí dobře porovnává i v kratším časovém úseku. Ostatně i samotné verzování Chromu je určitou formou marketingu, každá nová „major“ verze totiž povětšinou přináší spíše drobnější změny a vylepšení, které by si zasloužily spíše „minor“ verzování třeba po vzoru Opery nebo Firefoxu. Stejně jako v případě Internet Exploreru ale Google nikdy nevydá Chrome 7.2 – pouze řadu 1, 2, 3, 4 doplněnou rozlišením na samostatné „buildy“ – sestavení.

Klepněte pro větší obrázek
Chrome má dnes nejefektivnější zavádění nových verzí
Zdroj dat: StatCounter

Obrázek dostatečně názorně ukazuje, co automatická aktualizace přináší – už několik měsíců po vydání nové verze tu předchozí nepoužívá skoro nikdo. Tento přístup v sobě pochopitelně skrývá určitá rizika (rychlá nekontrolovatelná změna programu, podmínek aj.), na druhou stranu z programu dělá vlastně jakýsi živý proud, který se neustále vyvíjí a verzování má tedy skutečně pouze vedlejší marketingový význam ve smyslu: „podívejte se, už máme vyšší číslo než konkurence“.

Témata článku: Google, Web, Prohlížeče, Chrome, Aktualizace, Vysoký podíl, Pohled, Automatický proces, Royal, Určitá forma, Nová verze, Automatická aktualizace, Předchozí výběr, Akt, Minor, Nová aktualizace, Rychlý přístup, Obrovský smysl

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 229

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

** Začala slevová mánie zvaná Black Friday ** Pozor, ne všechny slevy jsou opravdu výhodné ** Průběžně sledujeme slevové akce v počítačových e-shopech

Dnes | David Polesný | 19

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 55

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

20.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 29


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje