Audi prozradilo detaily k integraci autonomních systémů do vozidel

Audi prozradilo detaily k integraci autonomních systémů do vozidel

Audi je známou značkou, která se objevuje v prezentacích Nvidie k novým platformám Tegra, které jsou určené pro automobily. V nejnovějším případě na letošním CESu ukázala novinku v podobě Tegra X1, respektive i palubní počítač Nvidia Drive CX a autopilota Drive PX.

Audi nyní oznámilo, že vyvíjí systém zFAS („zentrales Fahrerassistenzsteuergerät“), který bude určen pro automatické řízení. Hlavní počítač je postaven na starší platformě Nvidia Tegra K1 a čipsetu Mobileye EyeQ3, který je schopen detekovat kolizi, upravovat zaměření světel, hlídání čar na silnici nebo rozpoznávání lidí v okolí vozu a podobně.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na hlavní řídící systém

Systémy jsou samozřejmě napojené na řadu senzorů, ze kterých získávají data pro vyhodnocení. Součástí centralizované platformy bude i neustálé snímání a sběr dat, která budou později nahrána přes LTE do cloudu a zpracována pro další budoucí vylepšení systému.

Klepněte pro větší obrázek
I když se jedná o mobilní platformu, kvalitní chlazení je základ

Kromě řídící jednotky Audi využívá i další komponenty výrobců jako je Bosch, Continental nebo Valeo, například i pro samotné ovládání brzd či řízení. Dle tiskové zprávy bude tento systém zařazován do „dvou let“ do různých modelů aut od Audi.

Ve srovnání s Tesla Motors je krásně vidět pomalá inovace, která je pro klasické automobilky typická. Elektromobil Tesla Model S už se několik měsíců prodává s integrovanými několika druhy senzorů i hardwarem pro automatické řízení.

V současnosti už tak několik měsíců probíhá sběr dat a pomocí softwarové aktualizace bude Tesla Motors už za přibližně dva měsíce postupně uvádět různé stupně automatického řízení pro již prodané vozy i z minulého roku. Zatímco hardware je už relativně dobře dostupný, důležitější a složitější je právě software.

Tesla Motors si vyvíjí systém pomocí vlastních inženýrů a Audi to nechává na externím dodavateli. Systém od Googlu zatím nepoužívá žádná automobilka, takže bude zajímavé sledovat, jak se tento trh nakonec vyvine - kolik se objeví konkurenčních platforem a jaká bude jejich kvalita.

Témata článku: Technologie, Cloud, Nvidia, Audi, Tegra X1, Drive CX, Model Tesla, Mobileye, Tesla Model 3, Různé automobilky, Continental, Tesla Model S, Autonomní systém, Kvalitní chlazení, Automobilka, Řídicí systém, Bosch, Budoucí automobil, Nvidia driver, Tesla Model X, Motors, Řídicí systémy, Vozidlo, Palubní systém, Budoucí superpočítač

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

Včera | Stanislav Janů | 143


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji