Audi prozradilo detaily k integraci autonomních systémů do vozidel

Audi prozradilo detaily k integraci autonomních systémů do vozidel

Audi je známou značkou, která se objevuje v prezentacích Nvidie k novým platformám Tegra, které jsou určené pro automobily. V nejnovějším případě na letošním CESu ukázala novinku v podobě Tegra X1, respektive i palubní počítač Nvidia Drive CX a autopilota Drive PX.

Audi nyní oznámilo, že vyvíjí systém zFAS („zentrales Fahrerassistenzsteuergerät“), který bude určen pro automatické řízení. Hlavní počítač je postaven na starší platformě Nvidia Tegra K1 a čipsetu Mobileye EyeQ3, který je schopen detekovat kolizi, upravovat zaměření světel, hlídání čar na silnici nebo rozpoznávání lidí v okolí vozu a podobně.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na hlavní řídící systém

Systémy jsou samozřejmě napojené na řadu senzorů, ze kterých získávají data pro vyhodnocení. Součástí centralizované platformy bude i neustálé snímání a sběr dat, která budou později nahrána přes LTE do cloudu a zpracována pro další budoucí vylepšení systému.

Klepněte pro větší obrázek
I když se jedná o mobilní platformu, kvalitní chlazení je základ

Kromě řídící jednotky Audi využívá i další komponenty výrobců jako je Bosch, Continental nebo Valeo, například i pro samotné ovládání brzd či řízení. Dle tiskové zprávy bude tento systém zařazován do „dvou let“ do různých modelů aut od Audi.

Ve srovnání s Tesla Motors je krásně vidět pomalá inovace, která je pro klasické automobilky typická. Elektromobil Tesla Model S už se několik měsíců prodává s integrovanými několika druhy senzorů i hardwarem pro automatické řízení.

V současnosti už tak několik měsíců probíhá sběr dat a pomocí softwarové aktualizace bude Tesla Motors už za přibližně dva měsíce postupně uvádět různé stupně automatického řízení pro již prodané vozy i z minulého roku. Zatímco hardware je už relativně dobře dostupný, důležitější a složitější je právě software.

Tesla Motors si vyvíjí systém pomocí vlastních inženýrů a Audi to nechává na externím dodavateli. Systém od Googlu zatím nepoužívá žádná automobilka, takže bude zajímavé sledovat, jak se tento trh nakonec vyvine - kolik se objeví konkurenčních platforem a jaká bude jejich kvalita.

Témata článku: Technologie, Cloud, Nvidia, Tegra X1, Audi, Motors, Automobilka, Valeo, Continental, Palubní systém, Bosch, Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, Různá automobilka

18 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jan-X-Stihomam 19. 4. 2015 12:51:47
    Naivkové si myslí, že nějaký soud na této planetě odsoudí rockefellerova...
  • baytik 10. 4. 2015 15:32:02
    Nejak mi porad neni jasne, k cemu je to dobre. Vetsina techhle asistentu...
  • Pavel Procházka 10. 4. 2015 10:53:57
    K článku : perfektní, škoda že si ti jen tak asi nepořídím. k...
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky