ATI R800: podpora DirectX 11 a dvě jádra

Diskuze čtenářů k článku

avatar
25. 05. 2009 18:49

No jo zase marketingove nesmysly v podani ATi, uvedli prvni DX10 karty a DX10.1 karty a tuhle podporu vyzdvihovali do nebes pritom 10.1 podporuji snad jen 3 hry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 19:22

Jenomže, pane chytrý, neuvědomil jste si, že technologie i vyvoj jde dopředu a nVIDIA se jaksi zasekla, tudíž aspoň někdo, kdo to tlačí dopředu.

Navíc, her sice je málo ale podívejte se, jak ATi nVIDII v těchto titulech válcuje. A počitejte, že do roka bude těch titulu obstojně více. Nepřipomíná vám to náhodou stejné jak s DX10 ? A kolik Titulu jej dnes podporuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2009 19:25

První (výkonná) DX10 karta byla slavná 8800 GTX od NVIDIE, která na téměř rok více než 2x přesahovala tehdejší zaostalé řešení ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 19:34

To je pravda, HD2900XT se nevyvedla, nicméně ja tady mluvím a vývoji nikoliv otom kdo měl v té době použitelnější kartu na DX10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 21:39

No, zrovna v pripade DX10.1 je to zda se vyvoj, o ktery nema nikdo moc zajem. Ono to totiz zdaleka neni jen o tom, aby HW nejaky standard podporoval. :o(

A nevyvedla se cela HD2xxx rada. Jen muzem kratce podiskutovat o tom, ktere konkretni karty byly vyslovene propadaky a ktere jen prilis neuspely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 22:03

Tak to s Váma nemužu souhlasit a to jednak v tom, že se 10.1 nebyl zájem, byl, sám velký herní titul Far Cry 2 s ním disponuje. DX 10.1 měl jen optimalizovat náročnost DX10, což se povedlo. Tak proč ne ?

Samozřejmě že HW neni zdaleka to, co tenhle chod potřebuje, musí na to být napsána i aplikace s dostatečným zajmem. Nicméně, výrobci HW tímto ženou programatory dopředu a programatoři zase ženou výrobce HW svými novými herními tituly které bývají v přítomném čase né uplně dostačujicí (výkon HW), stačí se jen otočit na éru Crysisu, nyní např GTA4 které spíše zase lpí na výkonu CPU.

A co se tyče řady HD2xxx, taky nesouhlasím, vlastním HD2600XT, jednu z prvních referenčních Sapphire verzí která stála něco kolem 3000kč, a nemužu si tuhle kartu vynachálit, ve své době nabízela maximální poměr cena/výkon, spotřeba minimální (nemá přídavné napájení což se v té době u přímého kunkuretna 8600GT říct nedalo), teplota taky skvělá přesto že má vlastní referenční jednoslotový chladič. Dále řada HD2400 taky neztrácela na poměru skvělé koupi, sice pro méně náročné uživatele ale proč ne, když už dokázala dekodovat HD video ? A za pár šup.

Takže tvrdíte omyl, jediný nepovedený kus byl opravdu HD2900 který trpěl velkou spotřebou vzhledem k efektivitě herního výkonu a pro někoho možná větší cenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2009 21:52

... nanaštěstí dnes jsou ATI kvalitnější a kvalitnější, takže s tímto trendem míjíme tento nepatrný milník a přesouváme se do světlé budoucnosti, kdy ATI grafická karta stane zásadním komponentem každého počítače. Nač se křižovat s nVidií, když lze hřešit s ATI...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 09:51

Když se stane zázrak a oni budou chtít zapracovat taky na ovladačích, pak by to mohlo být reálné... Do té doby asi těžko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 11:33

Kdysi jsem měl MSI RX800XT Platinum-VTD256 (tehdejší nejvýkonnější karta ATI, co ale neuměla ani Pixel Shadery 3, takže na ni většina tehdejších nových her nešla ani spustit). Byla to moje první ATI karta (z donucení) a zcela jistě i poslední - ten očistec bych nepřál ani největšímu nepříteli (jak s vlastní kartou, tak tím, čemu v ATI říkají ovladače). Pindají tady někteří o malicherné zbytečnosti typu DX10.1, protože to je asi tak to jediné, s čím ATInáři mohou "operovat", osobně dávám jednoznačně přednost např. podpoře PhysX, která mi dá určitě víc, než nějaká nepodstatná optimalizace ve 3 hrách. To, jak se ATI/AMD PhysX bojí, je pak dalším oblíbeným tématem fanATIků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 13:26

Pekne kecas...tehdejsi novy hry bezeli i vetsinou na DX8 kartach. Radeon 8500 sem vymenil za X1950Pro ne kvuli tomu, ze by na nem neco neslo spustit, ale protoze uz to byla opravdu pomala karta...

O PhysX se furt keca, ale nakej opravdovej prinos sem jeste nikde nevidel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2009 12:26

Jak bys mohl vidět nějakej přínos PhysX, když se patláš s Radeony? Kdyby ta tvoje AMD nesabotovala PhysX, podpora by byla zcela jistě podstatně výraznější... Jinak "tehdejsi novy hry bezeli i vetsinou na DX8 kartach" platilo možná pár týdnů po uvedení karty na trh, ale do pár měsíců to byl jen další ze lživých oblbovacích sloganů ATI, na který jsem bohužel tenkrát skočil i já...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 06. 2009 07:39

Kdyby PhysX melo nakej velkej prinos dokazalo by se prosadit i bez AMD.

Proste kecas. X800 vysel v kvetnu 2004. V listopadu 2004.vysel napriklad Half-Life 2 a presto ze to byla dlouhou dobu hra s vubec nejlepsi grafikou, ke spusteni ji stacil DX6.

Jedna z prvnich her ktera stala za to a ktera vyzadovala DX9 byl Oblivion, ktrerej vysel v roce 2006 a i ten si vystacil s Radeonama 9xxx, presto ze na trhu uz byly Radeony X1xxx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 23:02

že na tom "tehdejším zaostalém" řešení ta ATI dodnes staví, že? Prekérní situace... Jen vyměnili sběrnici a trochu přizpůsobili poměry jednotek, aby se lépe trefili do požadavků her. To taková nvidia není dodnes schopna podporovat GDDR5 nebo takovou relativní trivialitu jako je DX10.1.. Na tom je vidět zaostalost a rigidnost nvidiáckého návrhu, který firma dohání "uplácením" herních vývojářů, aby vyvíjeli hry "na míru" jejich kartám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 15:14

Neviete aku to ma spotrebu ?

Ja osobne mam este starsiu Nvidiu 7900 GTX, a ta ma spotrebu ako blazon, :) Nechcem sa jej ale zbavit, pretoze ked bola nova,.... tak nebola lacna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 16:15

7900 GTX má udávanou spotřebu maximálně 84 W. To taková GTX 280 má 236 W a GTX 295 dokonce 289 W. Spotřeba jak se zdá klesat nebude. Vždyť i 9600 GT si řekne až o 96 W, tedy opět více než tvá 7900 GTX...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 15:00

Ta Mafie je vzpomenuta jenom protože potřebujete zvýšit návštěvnost na doupě, nebo tím naznačujete že to bude náročné jako pr-se?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2009 15:56

Mafia 2 bude náročná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor