ATI „Fudo“ poráží SLI!

Diskuze čtenářů k článku

Frenk  |  08. 06. 2005 03:24

ATI se jen chlubi , kolik bodu to bude mit , ale nez se to dostane na pult , tak nVidia do 14 dni vyda kartu jeste vykonnejsi .... !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  08. 06. 2005 12:15

Ono to je vetsinou tak, ze ATI vyda kartu 2x rychlejsi nez starsi generace, nVidia na to za pul roku odpovi tim, ze predstavi kartu o ktere rika, ze je o polovinu rychlejsi nez ta od ATI, a nakonec maj stejne obe stejnej vykon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  08. 06. 2005 03:13

http://www.penstarsys.com/editor/company/ati/r520/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Černotík  |  07. 06. 2005 19:40

A na co vlastně bude taková karta? Já mám GeForce FX 5900 XT a úplně si s ní vystačím. Nenarazil jsem ještě na nic, co by při troše snahy nezvládla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 20:02

A zkoušel sis pustit HalfLife2 na plný detaily v DX9.0?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  07. 06. 2005 20:44

tenhle člověk,  bude jednou děsně bohatej a vymyslí novej OS.
Vždy má podobné názory jako sám velký Bill : 640KB stačí každému ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DigitalDooM, DigitalDooM  |  07. 06. 2005 19:15

Tak ať už to vydaj ...potřebuju upgrade :) zrovna přechazim na x850XT .... a pak už se chci rozhodovat zda 7800 nebo R520
každopádně crossfire se mi líbí více než SLI :( ... SLI opravdu neplánuji ...ale crossfire ...hmmm :) ....stačilo by koupit tu R520 jako main crossfire a už bych mohl jet :) ... škoda že je potřeba ten ATI200 chipset :(
 
ale každopádně sem s níma....výkon musí mít vysokej jak ATI tak NV .... Shardery 3 daj zabrat :)) a 24pipek určitě budou poskytovat výkon nemalý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 19:30

Co to je za výkřik, shadery 3 daj zabrat? Shadery 3.é jsou míň náročný na výkon než 2.0, to je jejich hlavní výhoda.
Kromě toho, Fudo by podle všeho mělo mít už unified shader ("shadery 4.0"), kterej bude ještě rychlejší, a to i v případě že hra používá starší shadery. (hra pro ně nebude muset bejt napsaná, takže zrychlení bude u všech her, nebude nutný čekat až výrobce vydá patch, jako u nvidie)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DigitalDooM, DigitalDooM  |  07. 06. 2005 19:39

zajímací :)
 
já všude slyšel a četl že Shardery3 nezvládnou žádné z dnešních karet ... včetně 6800Ultry :)
...aspoň to tvrděj vývojáři apod :) ....já nevim mě to co mam sice stačí ale už jenom pro ten pocit :) ...a pak asi mam štěstí na výhodnou koupy ...ještě nikdy jsem nekoupil GK za víc jak 10t :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 20:00

Je samozřejmě myšleno při stejný grafice. Samozřejmě, že kdyby někdo využil shadery do poslední instrukce, tak to nezvládne nic. Ale dnešní hry nevyužívají naplno ani 2.0 shadery, jedině v 3Dmarku se blíží jeden test k limitům 2.0 shaderů (konkrétně skály v testu se vzducholodí)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  07. 06. 2005 19:45

ty se teda vyznas!!!!!!Asi nemas zadnou kartu ktera umi ps 2.0/3.0 protoze rozdil ve fps je DOST velkej priklad: ps 2.0:60fps  ps 3.0:25fps!!!Lamo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 19:58

Co to je za pitomost? A proč by je potom někdo vůbec používal??? V který hře ti to dělá? Třeba pro FarCry vyšel patch právě pro zvýšení výkonu. Zkus si pustit 3Dmark s 2.0 shaderama a s 3.0shaderama a porovnej to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 20:07

Pokud ti to dělá, tak seš lama ty, protože máš něco blbě nastavenýho, 3.0 shadery jsou rychlejší, nebo v tom nejhorším případě stejně rychlý jako 2.0 (samozřejmě v případě, že jinak máš nastavený stejný detaily, pokud to v 2.0 shaderech pouštíš na medium a 3.0 shaderech na maximum tak máš určitě pravdu, ale takhle to přece nemůžeš porovnávat.)

Mam radeon 9600, ten umí jen 2.0, ale to na věci nic nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR-  |  07. 06. 2005 20:38

Ono je to trochu slozitejsi. Shadery 3.0 v podstate zrychluji to, co s pouzitim shaderu 2.0 je temer nepouzitelne :). Pokud je hra optimalizovana pro shadery 2.0, tak 3.0 moc rychlosti neprinese, ale teoreticky muze (predevsim u vertex shaderu je to i realne). V realu zalezi i na konkretni implementaci - napriklad NV4x nema optimalizovane dynamicke vetveni (to co dela shadery 3.0 shadery 3.0 :), takze jejich prinos v budoucnu jeste poroste.
Jinak co se tyce tech splacanin v predchozi vetvi (o shaderech 4.0), tak to je "ponekud nepresne". Shadery 4.0 uz budou ciste ve vyssim jazyce (neco jako C), takze bude zalezet i na kvalite kompilatoru v driverech, ktery je bude prekladat pro konkretni GPU. Ono to ale v soucasnosti tak i je (HLSL v DX9, GLSL v OpenGL 2.0), ale jeste to neni unifikovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  07. 06. 2005 20:51

Jak, že to neni unifikované? Unified shader znamená, že se shader nedělí na pixel a vertex shader, ale všechno je v jednom shaderu. Už 3.0 shadery mají spoustu instrukcí zároveň ve vertex tak i v pixel shaderech, takže takové dělení přestává ztrácet smysl. Navíc to přinese zvýšení výkonu, protože se nebude moc stát, že by pixelshaderová jednotka nestíhala vertexový a naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR-  |  07. 06. 2005 23:03

Mluvil jsem o soucasnosti. V budoucnosti budou mit spolecnou instrukcni sadu i features. To je ta unifikace. Ale samozrejme budou dal existovat vertex- a pixel- shadery. To proste nejde nijak "spojit". Vertex shader je spusten pro kazdy vrchol a pixel shader pro kazdy pixel. HW jednotky ale budou moct byt stejne a byt pridelovany podle potreby. To ovsem prinasi jistou rezii a omezeni a tim padem vykon tohoto reseni nemuze byt tak dobry, jako vykon cipu se specializovanymi jednotkami, pokud je aplikace pro nej optimalizovana (spravny pomer vertex/pixel vypoctu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  08. 06. 2005 20:54

Ne, oba shadery se skutečně mají spojit do jednoho. Chystá se to v DirectX Next.
To s tim nižším výkonem tvrdí nvidie, ale je to nesmysl, ale je to právě naopak, pokud jsou oddělený, tak se stane, že buď vertex nebo pixel jednotky nejsou vytížený na 100%, takhle karta poběží vždycky naplno. Aplikaci nikdy nemůžeš optimalizovat tak aby to bylo obojí na 100%. Jednak se náročnost mění podle konkrétní scény, jednak má každá karta jinej poměr vertex/pixel výkonu. A jestli tahle předběžná zpráva nelže, tak to vypadá, že nvidie nemá pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darthvader  |  07. 06. 2005 17:30

Takových zpráv už bylo. Až uvidím, uvěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wanrouter, wanrouter  |  07. 06. 2005 19:03

pred rokom a pol som pisal do poradny kedy bude podla nich FSB 1Ghz a odbili ma ze na co....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  07. 06. 2005 17:29

Hmm. Az na to, ze to bude stat nejspis jako celej xbox360, ze ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  07. 06. 2005 17:38

no a?
cena Xboxu je nerealna sklada se z ceny HW od vyrobce (to znamena bez marze dodavatele) / 2

for je v tom ze na kazde hre si priplatis 1000,- casem koupis 8-10 her a MS je v plusu.

Za svuj zivot sis na PC koupil 2hry s ukrad tak 500-1000 her od kamosu a DC++ tak si to spocitej ktera platforma te vysla levnejc jestli pc nebo console

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  08. 06. 2005 12:58

S tou cenou mas asi pravdu.
Ad DC++ - pokud vim, tak hry na xbox se tam taky najdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor