Je to jen pár dní, co společnost Ageia uvedla první generaci tzv. PPU karty, určené pro fyzikální výpočty ve hrách. Vzápětí po tomto uvedení potvrdila nVidia spolupráci s Havokem, se kterým pracuje na využití jedné grafické karty ve SLI režimu pro výpočet fyziky.
Podle zveřejněných informací systém funguje na způsobu použití druhé grafické karty pro výpočet fyziky pouze v případě, že to daná hra podporuje. Pokud tomu tak není, grafická karta se opět přepne do režimu renderingu scény.
ATI ale tvrdí, že její řešení je mnohem výkonnější než od Ageiy či nVidie a Havoku. Pracuje se na možnosti, kdy bude možné využívat grafickou kartu najednou pro rendering scény tak i výpočet fyziky. Toto řešení však připustila i nVidia, ale jestli to bude krok správným směrem se ještě nepotvrdilo.
ATI ale možná využije jednu ze svých výhod oproti SLI a tou je možnost zapojit do CrossFire zároveň silnou a slabou grafickou kartu. Zatím toto řešení funguje pouze v režimu, kdy se rychlejší karta podrobí pomalejší, ale pokud by ATI dokázala uzpůsobit CrossFire tak, že pro grafiku použijete např. X1900XT a pro fyziku zapojíte třeba X1300Pro, myslím, že by to byl skvělý tah nejen pro ATI, ale i pro nás z hlediska ceny pořízení.
Toto je však pouze spekulace a na konečné řešení si ještě budeme muset počkat. Stejně tak jako na první hry které tyto „technologie“ budou využívat.