Asus Mars: nejvýkonnější grafika na světě stojí dvaatřicet tisíc

Diskuze čtenářů k článku

16. 06. 2009 22:53

Koupím tuto kartu.

Značka: pouze s přibalenou elektrárnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 14:45

..karta na svete, s ktorou si neporadi 32bit system, takze XP ci 32bit Vista moze zabudnut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 14:54

Cha cha, tak to je dobrej postřeh, to se ti povedlo. Estě dodávám, že podobný problémy můžou nastat už dnes, když budeš mí třeba 2GB RAM a nějakou katru s velkou pamětí (třeba GTX 275 s 1792 MB paměti, nejakejch 256 MB na systém plus aplikace...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 15:16

To ano, ale predsa len, toto je skutocne prva grafika, ktora by mala zabezpecit ze sa 32bit system ani nespusti, kedze vsetok adresny priestor si obsadi grafika :) Pokial teda nefunguje v nejakom specialnom dualnom mode, ze sa realne adresuje len 2GB.

Pisu o nej totiz, ze je to 2GB/jadro, cize hypoteticky sa mozno tvari ako 2GB (t.j. sa textury a plygony a instrukcie laduju naraz do oboch) a kazde jadro samostatne si pocita.. Ale to by bolo plytvanie pamatou si myslim..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 15:47

No ono to nejak jit musi, protoze Ubuntu server 9.04 (napr) umi ve 32b rezimu adresovat tusim az 16GB operacni pameti (mozna to je "jen" 12GB), tak jak je to mozny? Vycetl jsem to na officialnich strankach Ubuntu. Nezkousel jsem to ale v realu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2009 15:51

Treba pouziva PAE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 16:01

Pretoze serverove verzie podporuju PAE, t.j. 36 bitove adresovanie. Neviem ako to presne funguje, ale zvysuje to adresny priestor z 2^32 (4GB) na 2^36 (64GB).

32bit aplikacie tak ci tak maju limit 32bit (to je aj problem 32bit aplikacii na 64bit systeme - je jedno ze mas sun server so 64bit solarisom a 16GB pamate, pokial mas nainstalovanu 32bit verziu java runtime - aj tak ti pouziva len 4GB..) Teda neviem o tom, ze by 32bit aplikacia vedela vyuzit PAE, to je systemova zalezitost pokial viem. A tyka sa to len serverov, cize tak ci tak, tato karta je zabijak 32bit systemov :)

PAE: http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Ext... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 22:47

PAE samozřejmě některé aplikace podporují, tedy alespoň ve světe Windows. např. SQL server, ovšem z hlediska aplikace se to nazývá AWE (Address Windowing Extensions)... Ostatně k čemu by byl server s 64GB paměti, kdyby klíčová aplikace mohla používat pouze 2 nebo 3 GB (ve windows)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  17. 06. 2009 09:31

Nesouhlasím. Pro běžné využití stačí IMO i pouhá podpora widlí bez toho, aby PAE musela zvládat samotná aplikace. Není zas takový problém, aby se proces např. dostatečně naforkoval, každá z instancí by pak měla těch cca 3 GB... Beztak valná většina serverových programů běží v mnoha procesech již nyní, a je jen málo programů, které potřebují víc než 3 GB v rámci jediného procesu. Ono totiž nejde jen o paměť, ale samozřejmě i o procesor, resp. dnes spíš jeho jádra. Co je mi platné mít 16 GB na jeden proces, když úlohy budou čekat v rámci toho jediného procesu pěkně za sebou, ač by se mohly vyřídit hezky paralelně každá na jednom jádře!

Takže význam PAE na straně aplikace bych viděl maximálně tak u aplikací, které z nějakých přirozených důvodů nejdou paralelizovat (=běží tak jako tak na jediném jádru, je zbytečné vytvářet více procesů), a přitom zároveň mají extrémní nároky na volnou paměť. Takových programů bude opravdu jen minimum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 11:22

Nevim proc to tak rozebirate, pouze jsem vyvratil Vasi tezi ze neexistuji aplikace ktere by nedokazali vyuzit PAE (AWE). Takove proste jsou a zrejme k tomu maji dobry duvod.

http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Windowing_Ex... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  17. 06. 2009 14:49

Až na ten drobný detail, že paměť grafické karty se neodečítá z paměti počítače. Problémem, na který naráží první příspěvek, je překryv adresních prostorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2009 14:01

tak to je ještě mnohem dražší než jsem doufal :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor