Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Server Politico zveřejnil statistiky vynaložených prostředků na lobbing jednotlivých technologických společností, mezi kterými kromě Applu, Googlu a Microsoftu nechybí ani Facebook nebo Amazon a Dell.

Dle údajů za první čtvrtletí tohoto roku nejvíce peněz na lobbování utratil Google, konkrétně 5 milionů dolarů. Na druhém místě skončil Microsoft (1,8 milionů dolarů), následován dalšími. Jako poslední se v prezentovaném žebříčku objevil Apple, který na tento způsob prosazování zájmů utratil pouze 500 tisíc dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Vynaložené peníze za lobbing a jednotlivé technologické společnosti (Zdroj: Politico)

Ve Spojených státech je lobbing kontrolován a lobbování regulují zákony, především z důvodů velmi snadného přechodu ke korupčnímu jednání. Lobbing tak provádí povolené agentury zastupující klienty z různých oborů činnosti.

Témata článku: Byznys

30 komentářů

Nejnovější komentáře

  • postilion 13. 5. 2012 9:01:09
    Na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Poľsku, Ukrajine... je to tak, že...
  • Mario Antonio Liptaj 12. 5. 2012 19:51:17
    A že "Don't be evil" :-D
  • anywherehome 12. 5. 2012 9:31:28
    Kdyby apple a microsoft počítali korupci , byly by jasně na prvních dvou...
Aktuální číslo časopisu Computer

Test 11 telefonů do 6 000 Kč

Postavte si a přetaktujte počítač

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Která zaměstnání nahradí roboti?