Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Server Politico zveřejnil statistiky vynaložených prostředků na lobbing jednotlivých technologických společností, mezi kterými kromě Applu, Googlu a Microsoftu nechybí ani Facebook nebo Amazon a Dell.

Dle údajů za první čtvrtletí tohoto roku nejvíce peněz na lobbování utratil Google, konkrétně 5 milionů dolarů. Na druhém místě skončil Microsoft (1,8 milionů dolarů), následován dalšími. Jako poslední se v prezentovaném žebříčku objevil Apple, který na tento způsob prosazování zájmů utratil pouze 500 tisíc dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Vynaložené peníze za lobbing a jednotlivé technologické společnosti (Zdroj: Politico)

Ve Spojených státech je lobbing kontrolován a lobbování regulují zákony, především z důvodů velmi snadného přechodu ke korupčnímu jednání. Lobbing tak provádí povolené agentury zastupující klienty z různých oborů činnosti.

Diskuze (30) | Další článek: Dvoujádrové výpočetní karty Nvidia Tesla 3000 nabídnou až 8 GB paměti

Témata článku: Byznys, Google+

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší