Apple v tichosti inovoval svůj nejlevnější notebook

Diskuze čtenářů k článku

avatar
19. 05. 2010 13:20

Vzhledem k ceně nějak opravdu nelituju toho, že jsem koupil současný model, navíc mám pocit, že páč bude určitě trvat zase tak 2 měsíce, než se dostane k nám, tak může dolar ještě vylétnout nahoru. A změn opravdu tak moc není. Takže jsem se sice zděsil, když jsem si právě dneska ten titulek přečetl, ale myslím, že není nad čím zoufat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 20:40

má to vůbec USB? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 20:49
18. 05. 2010 21:47

copak, osobní útoky?

a proč sem cpeš link na článek o 10 let starém počítači?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2010 09:02

... protože iMac jakožto první z běžně prodávaných opustil LPT, COM a další porty a začal být "USB - only" (v dražších konfiguracích dokonce s FireWire). Tedy se dá říct, že Apple je firma, která před 10ti lety ukázala ostatním, že USB je budoucnost .... tento počítač mimo jiné zrušíl i FDD mechaniku (měl slot-in CD vypalovačku, ve vyšších výbavách Combo) .... v té době byla celkem revoluce i to, že z počítače vedl jeden kabel do klávesnice, v ní byl USB hub (2x) a mohli jste si připojit myš jak v levo, tak v pravo. Toto řešení Vám každopádně zajistilo, že i po připojení klávesnice a myši máte stále stejný počet USB jako by jste k počítači nic nepřipojili.

Možnost využít USB je ve všech aktuálních výrobcích které si od Apple můžete koupit.

Aktuální poznatek : v Apple počítačích již nějakou dobu nenajdete modem pro klasickou telefonní linku. Současné notebooky ostatních výrobců modem dost často stále mají (myslím si, že už zbytečně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 18:15

Desing pěkný, toť vše. Pokud user nechce ntb s windows, stačí nainstalovat vhodné distro linuxu. Akorát nebude mít ten pocit, že se o něj někdo stará, nadruhou stranu mu nikdo nebude říkat jak a co používat.

Čest W95.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 19:00

nejsem zastance windows, ale krome toho ze mu nikdo nebude rikat jak a co pouzivat tak muze jako bonus dostat taky to ze mu s velkou pravdepodobnosti hranicici s jistotou nebude fungovat alespon jedna periferie nebo takova drobnost jako uspavani resp probuzeni. kazdy os ma svoje problemy. na druhou stranu bonus v podobe apt-get nebo virtualnich ploch mi ve win chybi :(

čest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 15:46

Mezi dalsi rozdily McB a McB Pro patri, ze McB Pro ma navic FireWire a ctecku karet.

http://www.apple.com/cz/macbookpro/whichmacboo... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 13:17

výdrž 10 hodin? LOL tak to by musela mít baterka tak 200 Wh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 13:26

Aby ses nedivil :D mam MBP 13" udavana vydrz je 7 hodin a s polovicnim jasem, vypnutou WiFi a psanim v Pages se klidne dostanu na 6:50 takze bych u Applu temhle udajum veril ;) s Wifinou neco pres 5 a pul hodiny uplne v klidu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 13:30

Nejak presne sem to netestoval, zvlast ten udaj s wifi nikdy sem tak dlouho na baterii nejel :D tak to berte s rezervou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 13:33

Na Masoxu když pojede jenom OS a snížíš jas, bych tomu věřil. Reálně věřím 6,7h. Ale i to je slušný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 13:48

Asi jen tolik. Testy ukazují výdrž MB Pro, u nichž je uváděna výdrž 8 hodin. V testech jich bez problémů téměř dosáhli. Za pozornost stají porovnání výdrže s obecným průměrěm příslušné kategorie. http://www.laptopmag.com/review/laptops/apple-macb... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 14:50

téměř, až, již od. Krásné slova, zvlášť v letácích a PR článcích. V testech NTB nedosáhli 7 hodin, tak jakýpak téměř 8?

Maximálně téměř 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:55

Nechci vám do toho kecat, ale 7:54 je podle mě "téměř osm hodin". Naučte se počítat, než budete na někoho pyskovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:59

Uh, huh. 7:54 je pouhých 6 minut od osmi hodin. A to prosím se zaplou Wifi a browsením po internetu.

Ale chápu, Laptopmag, Anandtech a další jsou vlastně Applem podlacená média, že jo (nebo něco takového někdo psal, když se objevily pochvalné recenze iPadu na webech jako Guardian, WSJ a dalších).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 15:45

Podplaceni jsou, ale ta vydrz tam proste je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 15:39

jak tohle může někdo žrát "obecným průměrěm příslušné kategorie"

1) když chci výdrž, nekoupím nahnilá jablíčka, znám lepší

2) když chci výkon, nekoupím nahnilá jablíčka

3) když chci průměrný výkon, dobrou výdrž, nekoupím nahnilá jablíčka

4) když chci průměrný výkon, dobrou výdrž, styl a chci být IN, nevadí mi vyhodit 2x víc prachů, koupím zlatá jablíčka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 15:50

A co když chci normální procesor a normální výkon (čti: neAtom) a výdrž, aby mi notebook vydržel ? Mimochodem vy seženete notebook s výdrží a výkonem Macbooku za 445 USD? Hodíte link?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 15:58

Přesně, i notebooky od Aceru, které zvládnou slušný výkon se srovnatelnou dobou stojí téměř stejně jako MacBooky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 16:25

V US obchodech se mi hledat nechce, ale tady jich par mate(za ±polovinu ceske ceny). Vykonu maji az az, na baterku krome 5310m vydrzi take dost.

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp...

http://www.alza.cz/acer-travelmate-tm8371-94... ...

http://www.alza.cz/acer-aspire-as3810t-944g3... ...

Nemaji mechaniku, ale treba ten TravelMate je hodne kvalitni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 17:48

Není nic vtipnějšího, než jako důkaz svého tvrzení linknout dva lowend krámy od Aceru a korunu tomu všemu nasadit notebookem s centimetrovým nápisem "Vystaveno" - tj. ochmatáno a odřeno. Bav nás dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 17:54

Měl jsi někdy nové TravelMate Timeline(obzvlášť tohle) v ruce?

Stejne muzu argumentovat i ja, ze MB nema ani podelanou ctecku SD a blby HDMI, tak za co chteji 25000? Hlavne, ze ma navic mechaniku(ktera nevypaluje DVD-RAM)

Navic o kvalite tady nikdo nemluvil. Hodil jsem link na notebook, ktrey ma velkou vydrz, slusny vykon a ok kvalitu. Ani s jednim polemizovat nemuzes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 18:04

Měl a ničím mě nepřekvapil. Pořád Acer...

"Navic o kvalite tady nikdo nemluvil." - no právě. To se to potom srovnává, když se neuvažuje takový "detail", jakým je kvalita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 18:29

Andz ty ses asi uplne blbej nebo dementni, koukni na detail jako 2,4GHz versus ty tvoje kramy 1,4GHz a dvdram macbook vzpaluje, ses fakt vul, nejdriv si neco tom neco zjisti a pak prud, takhle ze sebe delas blbecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 18:53

Ale ale, v Berkovicich uz maji internet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 18:28

krása, škoda že se to za půl roku rozpadne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 19:28

TO opravdu ne, Acery Timeliny jsou jedni z nejlepších dnešních notebooků ... částečně kovová konstrukce atd ... Ale je to trochu jiná kategorie, než MacBooky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 19:27

Ach jo, Timeliny jsou trochu jinak posazené notebooky, ale jsou to opravdu velmi dobré notebooky, ale výkonem se s MacBookem oprostě rovnat nemohou. Ale není fér srovnávat nový model s notebookem, co má AKČNÍ a VÝPRODEJOVOU cenu!!! Aktuální konfigurace těch TimLineů stojí kolem 20000!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 19:46

Ja vim, slo mi jen o to, ze pokud nekdo chce, ma moznost ziskat slusny notebook za vybornou cenu. Ve finale to je zakaznikovi jedno, stejne proti sobe tyto notebooky nestoji.

Vykon SU9400 je take trochu jinde nez P8600 ale i tak ma na cokoli rozumneho(na notebooku nebudu strihat video) vykonu dost. Znamy ma presne tenhle TravelMate a povazuju ho za notebook se zdaleka nejlepsim pomerem cena/kvalita/vykon. Kazdy ma plnou hubu kecu o nekvalite Aceru a neuvedomuji si, ze ta doba uz je davno pryc.

Mimochodem ty nove TimelineX s HD5650 a Intel HD vypadaji skvele...nemit MBP uz pro jeden bezim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 20:32

Taky na TimeLine slýchám jen chválu. Ale "na notebooku nebudu strihat video" s tímhle nesouhlasím, protože pro mě je můj Macbook nejen primární stroj, ale jediný stroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 20:52

Ale odbornikum se superkvalitnimi Paviliony to proste nevysvetlis.

Kompletni zneni bylo "na notebooku za 13000, s idiotskym rozlisenim a bez FireWire" Kdo ma takovyhle notebook tak nejspis striha klasicky PAL MiniDV obsah a na to staci s prehledem i stary Pentium M.

Popravde receno iMovie me docela chytlo, na takove to domaci strihani je prima. Ale vyrabet na nem celovecerni film by se mi moc nechtelo(hlavne proto, ze k nemu nemam externi displej).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 13:51

Počkejte si na první testy (brzy na MacLive.cz), ale kdybyste se někdy podíval na některé testy výdrže z poslední doby, zjistil byste, že oficiálně udávaný údaj jde při vypnutí WiFi a Bluetooth překročit i o půl hodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 14:41

Slovy klasika: je tu jeste?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:49

Slovy mými: "Cože?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 14:11

Baterie má 63,5 Wh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:59

Kdyby měla baterie 63,5 Wh a měla vydržet 10h, tak by spotřeba musela být 6W a to je asi blbost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 15:01

Že to nevydrží průměrný Asus s Windows 7 neznamená, že to nevydrží Macbook. Současné testy 8 hodinových MB Pro potvrzují, že 8 hodin tyto notebooky vydrží. Takže uvidíme, až se objeví testy těchto desetihodinových.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 15:05

Baterie má tuto kapacitu, udává to přímo Apple...

A je třeba vědět, jak Apple měří spotřebu: jas na minimum, aktivní wifi (pouze pingy), maximální šetření, zastavený disk. Pak ta spotřeba se na tu hodnotu dosáhne - v praxi se s ní ale počítat nedá, reálně ten stroj bude mít při běžném provozu spotřebu okolo 8 - 10W s rozumným podsvícením displeje, z čehož snadno vyvodíte skutečnou výdrž při práci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 15:28

http://www.apple.com/macbookpro/specs.html... si mysli neco jineho:

The wireless productivity test measures battery life by wirelessly browsing various websites and editing text in a word processor document with display brightness set to the middle setting.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2010 15:44

Toto zkrátka není pravda, protože třeba na MBP 15" Core i 7 jen displej na polovinu přidá na spotřebě zhruba 2W, takže zcela nezatížený stroj nedosáhne ani na hodnotu 7 hodin. K udávaným 8 hodinám se přiblíží s aktivní wifi pouze za postupu uvedeném výše.

Při aktivním browsení webovými stránkami s displejem na polovinu neuděláte s tímto strojem víc než pět a půl hodiny i kdybyste se rozkrájel.

Tudíž pokud bychom chtěli věřit tomuto veřejnému prohlášení, pak je třeba citovat první část té věty ("using preproduction 2.66GHz Intel Core i7-based MacBook Pro units.") která zkrátka musely být výrazně úspornější než produkční jednotky, nebo praktickým zkušenostem potvrzeným i off-record příslušnými lidmi :)

Pokud se někdo cítí, může se stavit na Apple srazu 29. května v Brně a ukázat mi osmihodinovou výdrž tohoto stroje podle výše citovaného scénáře - pokud uspěje, dostane pouzdro na iPhone zdarma :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:12

A proč ne třeba 400Wh, 1000Wh nebo 5Wh? Co to je za údaj když nezohledňuješ spotřebu, jak jsi se k němu dopočítal? Nebo je to jen výkřík do tmy a ukazuješ nám že jsi chyběl v hodinách fyziky na ZŠ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2010 14:24

Spotřeba se dá odhadnout z konfigurace. (čímž netvrdím, že to autor původního příspěvku udělal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor