Apple si možná bude vyrábět i vlastní procesory pro Macy

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 119

Názory k článku

05. 10. 2012 17:37

Pokud by se začalo optimalizovat, proč by ARM nestačil... Na druhou stranu, pořád tu jsou věci, které surový výkon prostě potřebují. Stačí se mrknout do mého podpisu a znalí pochopí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2012 09:57

Kromě toho, že ARM není architektura vůbec vhodná pro desktopové použití a v současné době je Intel bohužel nejlepší řešení je to v podstatě to, co jsem včera psal v jiném článku tady na živě do diskuse: Apple mohl vlastní CPU pro desktop vyvíjet už od roku 2006, stačilo PA Semi koupit a pokračovat v PWRficient procesorech.http://www.zive.cz/unikatni-nahravka-steva-j... ... Ovšem neudělal to, protože to prostě stojí peníze. Doba kdy Apple utápěl miliony (miliardy) dolarů ve vývoji vlastních čipsetů pro PowerMacy je pryč. Nebude totéž dělat dnes, proč by měl?Intel za ně vymyslí prakticky všechno, Apple maximálně navrhne layout desek a je to. Zisk je větší, než kdyby to museli dělat sami. Jak už tu leckdo psal, iOS a OS X se sbližují, do pěti let tu bude systém jen jeden, ale to neznamená, že nebude duální tak jako byl třeba 10.5 pro PowerPC a Intel nebo jako jsou Windows 8 pro ARM a x86. Ty statisíce aplikací na iOS se samy nenapíšou a kompilovat něco delšího na A6 bych nechtěl. Je stále ještě pomalejší než moje osm let stará G5 a i na té je to občas za trest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2012 09:50

To je zase vtipná diskuze. Někdo napíše že Apple možná chystá ARM pro Macy, a všichni to hned berou tak jako že Apple Intel zařízne a bude dělat počítače výhradně na ARMu. To opravdu nikoho nenapadlo že by mohla vyjít třeba jen superlevná verze MacMini na ARMu, pro vyloženě nenáročné uživatele? Když se podívám po svém okolí, tak naprostá většina lidí používá PC takovým způsobem, že by jim to stejný obsloužil tablet nebo smartphone, ale chcou mít prostě počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2012 07:43

Tak to mu přeji mnoho úspěchů a ani to nemyslím ironicky. Ale moc nadějí mu nedávám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2012 21:38

Já bych se té myšlence nebránil. Pokud k tomu budou dostatečně rychlé (a nejlépe velké) paměti (RAM i SSD) tak to nemusí být pomalé. ARM procesor o stejném taktu a počtu jader jako nějaký x86 bude mít sice podstatně menší výkon, ovšem zase je možné tam těch jader nasolit třeba 16 s celkovou spotřebou do 10W a pokud to doplní o dostatečně silnou grafiku a zajistí si podporu vývojářů grafického softu, tak to nemusí být nutně zlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 21:17

procetl jsem skoro celou diskusi, ale nevim kam bych nejlip reagoval tak takhle: procak uz davno neni v SoHo (a tam hry ani masivni virtualizace nebo DB IMHO nepatri) slabinou. Bottleneck je disk. Takze kdyz k tomu relativne slabymu ARMu hodi dobry SSDčko tak je to lepsi nez jakykoliv ivy bridge-E s 12 jadrama zabity plotnama... vim jedno: koupe SSD udelala z meho kompu blesk. CPU nad nejakych 60% vleze jen pri kodovani videa krom kratouckych vykyvu.Upgrade z HDD na SSD jsem poznal pocitove vyrazneji nez ze singlecore celera P4(ta stara topiva rchitektura) 1024MB RAM na athlonII x2 a 8GB RAM. benchmarky proste nejsou moji naplni prace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 21:11

S PowerPC se alespoň nestávalo duhové kolečko a vůbec to tak nějak líp fungovalo. Byla to lepší architektura. Přechod na ARM je fajn myšlenka a Air na ARMu by byl super ale to nebude v nejbližší době.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 21:04

Opět jedno zbožné přání Karla Javůrka.. ó božský a vznešený apple.. ó jak jsi veliký..Skutečnost je prozaická. Mac do dvou let skončí, stejně tak OSX. Vývoj ani jednoho není pro apple absolutně výhodný, byť penetrace Maců je mírně na vzestupu. Proč prodávat ročně statisíce počítačů se systémem velmi náročným na vývoj a údržbu, když můžeme prodávat ročně desetimilionové série výrobně levných hraček, jejichž systém spolkne ve vývoji a údržbě 10x méně prostředků a na nichž je obrovská přidaná hodnota (a navíc hrozně rychle morálně stárnou = vyžadují rychlou obměnu. Kdo z těch frikulínů co stojí fronty na telefon za 20000 Kč by se s ním chtěl vytahovat déle než dva roky? vždyť pak už by to byl trapas..). A navíc... jsou cool..
Jak jsem psal již výše, Mac jak ho známe, potažmo OSX má před sebou maximálně dva roky, pak ho čeká budď přetavení do elektroniky, nebo postupný zánik...
stejně dopadl vynikající kompoziční a postproduktový nástroj SHAKE.. ve své době neměl konkurenci a apple zařízl vývoj jen proto, aby mohl nahnat nejlepší inženýry na vývoj iOS. Prostě to nebyla masová záležitost. EDIT: tak se mi to rozleželo v hlavě a dva roky jsou přecijen moc krátká doba.. nicméně si myslím, že s tím,jak bude klesat význam klasických počítačů, bude tato varianta čímdál víc na stole a jednoho dne se stane. Upravuji tedy na 5let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 10. 2012 21:00

kde jsou ty casy kdyz mely apply cpu motoroly MC68040 a powerpc 601 602 603 604e, to byla zlata seda era. imac to vsechno zruinoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2012 20:57

Ale božínku, tady jsou všichni HW experti. Tablety a smartphony ukázaly, že řadě lidi ARMová řešení stačí. A pokud by Apple udělal MacBook třeba s pěti A6 čipy, tak (při optimalizovaných aplikacích) by to stačilo i ostatním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 20:07

Stačí zapnou na facebooku CityVille a core i3 nestíhá..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 10. 2012 19:49

Dovolte, abych se zasmál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 19:25

Znám dost studií a grafiků (apod.) že používají Mac pro práci v grafických programech atp. a docela by mě zajímalo jak chce Apple zařídit že by třeba Photoshop běžel na ARM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 19:10

já si nemůžu pomoct, ale pořád ten rozmach cloudu nějak nevidím. Maximálně tak lehký posun. :) Je teda fakt, že blbkám na Facebooku to na ty jejich farmičky stačí. Seriózní práci také v zásadě nic nebrání, není to novinka a v rámci podniků už to tu bylo dávno v minulosti.
Ale co se týče třeba opravdových her, tak datový tok Internetem vytvořený streamováním "právě vydaného a nadšeně očekávaného" Diabla 4 z klaudu, bude zajisté ohromný. A ani není potřeba chodit do tak vzdálené budoucnosti. Stačí se podívat, jak servery a příslušné přípojky do Internetu nestíhají při launchi libovolné onlinovky. Představa, že by měly provozující firmy financovat ještě stroje, kde se to bude všechno renderovat a uživateli to přinese stejný zážitek jako na desktopu, je šílená. Dokud skuteční hráči nevymřou, nevymře ani desktop, resp. konzole.Ale dokud nebude všude gigabitová optika, tak to stejně nemá cenu řešit. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 18:58

Pan Javůrek je absolutní tupec, co nezaslouží takovouhle práci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2012 18:57

Na, rekneme ntb a domaci stroj na kterym nebudu delat fotky, ikdyz nevylucuje se ze by v dohledne dobe nemohlo arm utahnout graficky soft, takove zarizeni cekam uz dlouho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 10. 2012 18:48

" V případě desktopů totiž začíná drtivé většině uživatelů stačit i současný výkon čipů s architekturou ARM"wat???? to je sialenstvo. odkial to mate?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor