Apple prodává olympijské řemínky na Apple Watch. Sponzorem her v Riu se ale nestal

V minulosti se týmy snažily herní signály předávat podobným způsobem také díky mobilním telefonům, na což vedení MLB reagovalo zákazem tohoto typu elektroniky na hřišti.

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Rio de Janeiro.

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní “olympijské” řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters.

I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů.

Témata článku: Apple, Apple Watch, Rio 2016, Sprinter, Sportovec, Apple Watch 2, Hra, Řemínek, Watch, Propagační materiál, Rio De Janeiro, Rio

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

17.  10.  2017 | Jakub Čížek | 183

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 155

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

** Mozek se nechá snadno ošálit, a to mnoha způsoby ** Podívejte se na několik nejlepších optických iluzí ** Iluze dokazují, že vnímání reality může být značně zkreslené

16.  10.  2017 | Vojtěch Malý

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

** Světové mocnosti vyvíjí nové, nesmírně rychlé zbraně ** Jsou schopné pokořit rychlost Mach 5 ** Tyto zbraně mohou zvýšit riziko rozpoutání válečného konfliktu

Včera | Stanislav Mihulka | 19


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji